Jhaawk Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Er du ikke glad for at våre folkevalgte sørger for å drive opp strømprisene. Dette er hovedgrunnen til inflasjonen og prisstigning på alle varer og tjenester, samt økning i offentlige inntekter i form av avgifter og mva. Du betaler og takket være ditt bidrag har vi nå har vi råd til å ta imot 100.000 til 1.000.000 ukrainske flyktninger. 2
Gjest Adobyen Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 (endret) Det ser litt mørkt ut for økonomien når prisene stiger og inntektene ikke henger med, men strømprisen har ikke knekt meg. Jeg har virkelig begrenset forbruket og tegnet fastpris fra nyttår. Med strømstøtten har regningene mine vært lave. Alt det andre er verre å gjøre noe med. Jeg er glad for at vi kan hjelpe ukrainere, og skjønner også at det har økonomiske konsekvenser. Ønske om å hjelpe og bekymring for egen økonomi i samme tanke. Tar det som det kommer. Det er verre å forholde seg til usikkerheten pga Putins trusler… Endret 22. april 2022 av Adobyen
Jhaawk Skrevet 22. april 2022 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2022 Adobyen skrev (4 minutter siden): Med strømstøtten har regningene mine vært lave. Så du tror ikke at dette kommer til å ramme deg på sikt? Næringslivet nyter ikke godt av strømstøtten, det gjør ikke hytteeiere heller. Strømstøtten er så dårlig at bøndene har høyere produksjonskostnader enn tidligere. 1
Gjest Adobyen Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 (endret) Jhaawk skrev (16 minutter siden): Så du tror ikke at dette kommer til å ramme deg på sikt? Næringslivet nyter ikke godt av strømstøtten, det gjør ikke hytteeiere heller. Strømstøtten er så dårlig at bøndene har høyere produksjonskostnader enn tidligere. Selvfølgelig vil det ramme meg når fastprisavtalen går ut om 3 år, og mange ganger underveis pga de høye prisene på alt annet, men akkurat mine egne strømregninger er under kontroll foreløpig, både med og uten strømstøtten. Det er jo mye av grunnen til at prisene stiger. Handlevognen blir stadig dyrere, det er ikke råd til komfort, avgiftene stiger, næringslivet sliter. Endret 22. april 2022 av Adobyen
Drizzt Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 Jhaawk skrev (2 timer siden): Er du ikke glad for at våre folkevalgte sørger for å drive opp strømprisene. Dette er hovedgrunnen til inflasjonen og prisstigning på alle varer og tjenester, samt økning i offentlige inntekter i form av avgifter og mva. Du betaler og takket være ditt bidrag har vi nå har vi råd til å ta imot 100.000 til 1.000.000 ukrainske flyktninger. Vi har ikke råd til 100 tusen eller 1 mil flyktninger, nei. Norge går i minus hvert år på grunn av enorme utgifter for velferd, eldrebølgen, osv. Det blir ikke bedre av at rikingene blir jaget til utlandet og tar pengene sine med seg. 1
Jhaawk Skrevet 22. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2022 Drizzt skrev (42 minutter siden): Vi har ikke råd til 100 tusen eller 1 mil flyktninger, nei. Norge går i minus hvert år på grunn av enorme utgifter for velferd, eldrebølgen, osv. Det blir ikke bedre av at rikingene blir jaget til utlandet og tar pengene sine med seg. Kina er sikkert villig til å investere her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå