Gå til innhold

Transport bur til hund.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi får snart en valp. Denne er i retriever familien, så den vil jo bli mellomstor/ stor.

Lurer på om noen som har tips til bur som ev kan vokse med hunden? Tenker at et bur som passer hunden som utvokst, vil være for stort når den er valp.

Vi har Outlander, så plass i bilen er ikke noe problem.

Anonymkode: ea847...1be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid kjøpt store nok bur som den kan bruke når den er utvokst.

Anonymkode: d4605...542

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp kollisjonstestet bur, golden retriever frøkna mener jeg har str L fra 4pets

Anonymkode: 57d91...003

AnonymBruker
Skrevet

Skikkelige bur er dyrt. Variocage kan justeres i lengda. Men utenom det pleieren å kjøpe bur som passer utvokst hund. 
Få gjerne bygd på mål til bil og hund, det koster omtrent det samme som Variocage/Hercules/4pets. Her er det ofte Kelaburet, Trønderburet eller Aluconsult som blir brukt. 

Anonymkode: ef205...331

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skikkelige bur er dyrt. Variocage kan justeres i lengda. Men utenom det pleieren å kjøpe bur som passer utvokst hund. 
Få gjerne bygd på mål til bil og hund, det koster omtrent det samme som Variocage/Hercules/4pets. Her er det ofte Kelaburet, Trønderburet eller Aluconsult som blir brukt. 

Variocage synes jeg ofte skrangler litt. Og så har jeg hørt at bunnen, siden den er justerbar, kan bli slått inn i buret ved kollisjon, så man kan risikere skade på hund. 

Produserer kela fremdeles? Jeg har hørt av to forskjellige at de har gitt seg. Du har også Metbox som produserer bur. Og jeg er helt enig i at det like gjerne lønner seg å få bygget selv. 

Anonymkode: 352dd...56b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 23.48):

Variocage synes jeg ofte skrangler litt. Og så har jeg hørt at bunnen, siden den er justerbar, kan bli slått inn i buret ved kollisjon, så man kan risikere skade på hund. 

Produserer kela fremdeles? Jeg har hørt av to forskjellige at de har gitt seg. Du har også Metbox som produserer bur. Og jeg er helt enig i at det like gjerne lønner seg å få bygget selv. 

Det er ikke så lengesiden jeg hørte om noen som hadde fått nytt Kela-bur. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde visst glemt denne tråden jeg :rodme:

AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 22.59):

Vi så faktisk på Variocage, og det står høyt på listen vår. Veldig kjekt at man kan justere buret i lengden. Ble anbefalt å kjøpe bur som passer hunden når den er utvokst. 

AnonymBruker skrev (På 22.4.2022 den 23.48):

Oj, det må sjekkes opp. Vi fikk beskjed om at buret er kollisjonssikret, og at det er positivt at det er justerbart, for da tar den funksjonen av for ev kollisjon, mens stive bur lett kan klappe sammen. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde visst glemt denne tråden jeg :rodme:

Vi så faktisk på Variocage, og det står høyt på listen vår. Veldig kjekt at man kan justere buret i lengden. Ble anbefalt å kjøpe bur som passer hunden når den er utvokst. 

Oj, det må sjekkes opp. Vi fikk beskjed om at buret er kollisjonssikret, og at det er positivt at det er justerbart, for da tar den funksjonen av for ev kollisjon, mens stive bur lett kan klappe sammen. 

Ts

Jeg har et variocage. Jeg er veldig fornøyd med at den kan justeres i lengden. I tillegg har den nødutgang på baksiden i tilfelle redningspersonell ikke får seg inn bak i bilen. Jeg har ikke hørt noe skrangling fra buret enda, og har hatt buret i 2 år. Noen jeg kjenner hørte skrangling, men det kom bort når han strammet skruene. 

Naf har gitt variocage 4 ut av 5 poeng i deres kollisjonstest.

https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/test-av-hundebur-for-bil/

"Godt tilpasset hundens behov for bevegelse og for å trekke seg tilbake. Solid låsesystem. Hunden ble værende i buret i kollisjonstest, men metallplate på undersiden ble deformert og ga risiko for skade på hunden. Noe raslelyd og vibrasjonslyd fra buret under kjøring."

Anonymkode: 0a368...268

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...