Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er motivert for studier, og har søkt på noe som er vanskelig og ganske tidskrevende... Bør jeg heller gå på fhs, så jeg kan chille og oppleve ting i et år i stedet?

Jeg er redd for at jeg ikke vil få tid til å oppleve noen ting i løpet av studietida på grunn av skolestresset.

Anonymkode: 58916...097

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefalar et fhs år før studier! Var gull verdt og eg fekk gode venner der!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

FHS var beste året i mitt liv. Elsket den tiden der. 

Anonymkode: f8ef2...d26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folkehøgskole kan du kun gjøre nå. 

Om du studerer fra du er 19 til 24, eller 20 til 25 eller 23 til 28 betyr ingenting. Du får uansett jobbet i over 40 år etterpå. 🤪

Anonymkode: 8000b...127

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er motivert for studier, og har søkt på noe som er vanskelig og ganske tidskrevende... Bør jeg heller gå på fhs, så jeg kan chille og oppleve ting i et år i stedet?

Jeg er redd for at jeg ikke vil få tid til å oppleve noen ting i løpet av studietida på grunn av skolestresset.

Anonymkode: 58916...097

Ville tatt et år på fhs ja😊 Jeg fikk et kjempefint år der, i hvert fall! 

Anonymkode: a1b15...b49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folkehøgskole kan du kun gjøre nå. 

Om du studerer fra du er 19 til 24, eller 20 til 25 eller 23 til 28 betyr ingenting. Du får uansett jobbet i over 40 år etterpå. 🤪

Anonymkode: 8000b...127

Hæ, nei? Det er da folk som går Fhs senere også. Da jeg gikk Fhs var det flere som hadde tatt en bachelor først.

Anonymkode: ec064...33b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ville ikke gjort det. Bortkastet år.

Anonymkode: 02b10...2e1

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kaste bort penger på folkehøyskole når du er motivert for sturdier.

Folkehøyskole er så tragisk at det er trist.

Anonymkode: ee1ba...8b4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig gøy å være student også!

Anonymkode: d25b3...093

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg var fhs helt ok, men ikke mer enn det. Ja, jeg fikk holde på med hobby et år, men sosialt var det litt labert. Lite miljø, mange umodne folk som ville bestemme hvem som var kule og hvem som var mindre kule.

Det er mange muligheter til opplevelser under studiene også, mange sjanser til helgeturer, lange ferier, og ikke alltid krise om du hopper over en uke med forelesninger. Og studietiden er morsom, med fest så ofte du vil/kan og mange foreninger du kan bli med i.

Hvis du er motivert for studier ville jeg startet rett på. Og heller tatt et friår underveis hvis du føler du trenger det. Økonomisk er også fhs et ganske stort tap, ikke fordi året i seg selv koster så mye, men fordi du kommer ut i jobb et år seinere.

Anonymkode: 5b248...b1b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I steden for fhs har jeg reist til utlandet, da mellom studier. Så du må ikke nødvendigvis følge standard linja med fhs så studier eller friår/jobb så studier. Gjør heller som du vil. Studer først så ta fhs eller friår/jobb senere om du føler for det. 

Anonymkode: 99445...9c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...