Gå til innhold

Kunne du datet en person som hadde samme etternavn som deg? Eller hadde det føltes ubehagelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som f eks. Hansen, Olsen, Jensen osv.

Anonymkode: ac75e...6e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde blitt veldig ubehagelig. Men det er fordi jeg er i nær slekt med alle med samme etternavn som meg.

Anonymkode: eb2be...291

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Som f eks. Hansen, Olsen, Jensen osv.

Gitt at man er ikke nære slektninger, hvorfor utelukke noen pga av noe så eksternt?

Tror fleste erfarer at å finne den rette er vanskelig nok fra før av, så hvorfor legge til enda ett hinder som man må selv hoppe over.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det hadde vært mer ubehagelig med samme fornavn egentlig, ha ha.

Anonymkode: 8f585...3fe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Haha det har jeg gjort faktisk, vi syns begge det var ganske morsomt og ble noen spøker ut av at vi allerede var gift osv. 

Anonymkode: ec14f...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man vet at man ikke er i slekt, så ville det ikke vært noe problem... Hansen, Nilsen, Jensen etc er jo de mest vanlige etternavnene, så skal litt til å unngå dem... Om det er ett sjeldent navn, ville jeg sjekket nøye opp om man var i slekt eller ikke først... 

Anonymkode: 1d4da...bdf

AnonymBruker
Skrevet

Alle bygdene i Norge hadde vært folketom om folk skulle filtrere basert på navn. Så klart, dating i dag er jo en del annerledes da du bare trenger å knø litt på telefonen så har du bøtter med dates. Da kan du jo filtrere basert på hva som helst og bare være lykkelig ignorant over hva du går glipp av.

Anonymkode: 63d5f...4c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle bygdene i Norge hadde vært folketom om folk skulle filtrere basert på navn. Så klart, dating i dag er jo en del annerledes da du bare trenger å knø litt på telefonen så har du bøtter med dates. Da kan du jo filtrere basert på hva som helst og bare være lykkelig ignorant over hva du går glipp av.

Anonymkode: 63d5f...4c8

For kvinner er det sånn ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Nesten umulig å unngå når man har Andersen til etternavn 😝 så jeg bryr meg veldig lite.

Anonymkode: 172f0...e66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sku ønske KG hadde latteremoji, lo godt av innlegget ditt 😂

Anonymkode: 6be44...2c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sku ønske KG hadde latteremoji, lo godt av innlegget ditt 😂

Anonymkode: 6be44...2c7

:ler:

AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem med det. Jeg vet at jeg ikke har slekt med samme navn som meg. Jeg har et «vanlig» etternavn. 

Anonymkode: 99ea2...4d7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner faktisk to ektepar som het det samme til etternavn da de ble sammen. Praktisk når man gifter seg, da. Slipper å skifte etternavn. 
Jeg kunne fint datet noen med samme etternavn som meg selv, med mindre det viste seg at vi er i slekt. Noe som er lite sannsynlig, da de eneste jeg deler etternavn med, er helt nær slekt.

Anonymkode: 282d2...3d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som Glenn Close og Glenn Hysen. Hvis de hadde giftet seg og hun hadde tatt mannens navn hadde de blitt: Glenn Hysen og Glenn Hysen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, 

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg aldri møtt noen andre enn vi fire i min slekt som har samme etternavn så jeg hadde syntes det hadde vært morsomt.

Anonymkode: f4cea...59d

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

For meg ville det vært mer ubehagelig om han hadde samme fornavn som min far eller brødre. Hadde nok ikke klart å date personen da. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg gjort. Folk trodde han var fetteren min eller noe, men vi var ikke i slekt. 

Anonymkode: 9d5a7...3d8

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt om man gifter seg, da. Og enda bedre om man får barn. Tenk om man kan kalle ungen for Jens Jensen-Jensen.

Anonymkode: 91673...e36

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner faktisk to med samme fornavn OG samme etternavn som ble sammen 😂 Det ble mye forvirring der og en av de endte med å ta sin mors etternavn for å få en slutt på det. Men det er ikke gjort i en håndvending å få verken familie, venner, bekjente eller alle mulige etater til å begynne å bruke det nye navnet, så forvirringen ble bare verre for da måtte begge to respondere på det felles navnet, mens en av dem attpåtil måtte forholde seg til enda et navn! 

Anonymkode: c500e...cd8

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...