Gå til innhold

Oreo (dream) kake, har du laget en slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spart på mine dyrebare oreokjeks som jeg lette som en galning etter :)

Jeg skal ha kombinert bursdagbesøk/innflyttingsbesøk for familien min på søndag, så tenkte at en slik kake ville slå an blant de voksne. Noen som har prøvd å lage den som har erfaring? Jeg er veldig skeptisk til at jeg kan klare å lage den så god som de andre jeg har smakt... :sjenert:

Ellers så hadde det vært kjekt med noen tips til noen lette kaker å lage. Min famile er ganske så stor og de alle er kakegal :overrasket: , så jeg må ha noen par stk når de kommer :erter:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd flere versjoner (bl.a. de to som finnes på Det Søte Liv), og ingen har kommet i nærheten av den originale, dessverre. :tristbla:

Gjest LoisLane
Skrevet

Merkelig at den oppskriften aldri kommer ut!

Jeg lurer fælt på hvor man får tak i Oreokjeks, hvor kjøpte du, miss Alexandria?

Skrevet

SmartClub og Deli de Luca har Oreo-kjeks. :)

Skrevet

den de har på Egon restaurantene er sinnsykt god. så de oppskriftene på nett er ikke i nærheten av å bli like gode? hva er så spesielt med oreokjeksene?

Skrevet
Merkelig at den oppskriften aldri kommer ut!

Jeg lurer fælt på hvor man får tak i Oreokjeks, hvor kjøpte du, miss Alexandria?

Jeg fant dem i en matbutikk i Sverige etter å ha letet over alt hvor jeg har vært :)

Skrevet
SmartClub og Deli de Luca har Oreo-kjeks.  :)

Jeg letet etter dem på smart club og spurt etter dem der, men de hadde ikke dem da jeg var der :(

Skrevet
den de har på Egon restaurantene er sinnsykt god. så de oppskriftene på nett er ikke i nærheten av å bli like gode? hva er så spesielt med oreokjeksene?

De er bare sååå utrolig gode! :hoppe:

Skrevet

Så dumt da. De har dem i Oslo. I store blå esker sammen med andre typer kjeks.

Skrevet
Jeg har prøvd flere versjoner (bl.a. de to som finnes på Det Søte Liv), og ingen har kommet i nærheten av den originale, dessverre.  :tristbla:

Jeg så på oppskriften der at det skulle være krem på toppen. Det er jo ikke slik den skal være!!! :sur:

Jeg tenkte jeg skulle lage den mest avanserte på siden, i morgen. Lignet de litt på den orginale kaken...? :sjenert:

Skrevet

Jeg har aldri hørt om disse kjeksene jeg... hva er det som er så spesielt?

Skrevet
Jeg har aldri hørt om disse kjeksene jeg... hva er det som er så spesielt?

De er bare sååå god! Nesten ubeskrivelig! :hoppe:

Det er sjokolade kjeks med fyll. Høres vel helt vanlig ut, men disse er myyyye bedre enn resten! :)

Skrevet

Den du får på Egon eller Peppes er nok ikke i nærheten av oppskriftene på nett nei... Men tipper at de kjøper den ferdig fra et eller annet sted?

Slik jeg ser får meg oppskriften, må man lage tre typer brownies med MASSE sjokolade slik at det blir seigt og ikke, eh, kakeluftbobler? Noen som skjønner den? :ler: Tipper du må ha mørk sjokolade, hvit sjokolade og lys sjokolade. Stekes i hver sin form, deles i to på langs når de er ferdig stekte og legges oppå hverandre til en seks-lags sjokoladekake. Deretter småhakket Oreo-kjeks på toppen.

Eller kanskje deigen er såpass stiv og tjukk at den kan stekes i seks lag allerede i ovnen?

Iallfall tror jeg det er en forholdsvis avansert kake å lage hjemme. Vi får heller spore opp bakeriet som leverer kakene og spesialimportere! Ingen som jobber på Egon eller Peppes? :sjarmor:

Skrevet

SmartClub selger forresten ferdiglaget oreokake også. Det er en dyr fornøyelse. Men den er jo så god!

Skrevet
SmartClub selger forresten ferdiglaget oreokake også. Det er en dyr fornøyelse. Men den er jo så god!

gjett hva jeg skal he he....

Skrevet

Moka, kan du kjøpe en til meg også mens du er der, og sende den i posten? hehehe :ler:

Lurer på om vi i Bergen får smart club eller deli luca butikker....åhh, jeg vil haaa!!! :sur::tristbla:

Jeg har tenkt å lage kaken i dag, så får håpe den blir bra! :)

Skrevet

Jeg også vil ha Deli de Luca til Bergen. Smartclub hadde heller ikke vært dumt. ;)

Skrevet

deli de luca kunne isåfall kommet til trondheim også. byttet den ut med smartclub he he....

Miss alexandria: tror nok fristelsen til å spise den hadden blitt for stor :-D hvordan ble den kaka du laget?

Skrevet

Jeg har laget den såkalt originale som det ligger oppskrift til på Det søte liv. Hvorvidt den er original eller ikke, bryr jeg meg svært lite om - poenget er at den er virkelig dritgod og jeg får masse skryt for den. Og å la være å lage den fordi den er såkalt ikke original, kunne ikke falle meg inn. Sist jeg lagde ble den spist av bla en som kjøper flere ganger i uken på Deli de luca, og min var veldig veldig godkjent i forhold.

Oreokjeks har de på Ultra. På Brynsenteret har de den i kjekshyllen og den koster nesten 30 kroner pakken (du trenger 4 til den oppskriften jeg bruker). På Ultra på Alnasenteret har de den i hyllen for importerte varer litt lenger inn i butikken enn kjekshyllen ved inngangen (ble litt fortvilet en gang for jeg trodde de ikke hadde).

I Sverige har de oreokjeks i større pakker og til lavere enn halv pris bla i det nye supermarkedet i Eda, rett over grensen hvis du kjører over Kongsvinger mot Charlottenberg.

Skrevet
Den du får på Egon eller Peppes er nok ikke i nærheten av oppskriftene på nett nei... Men tipper at de kjøper den ferdig fra et eller annet sted?

Iallfall tror jeg det er en forholdsvis avansert kake å lage hjemme. Vi får heller spore opp bakeriet som leverer kakene og spesialimportere! Ingen som jobber på Egon eller Peppes?  :sjarmor:

Sjekka med en som jobber på Peppes jeg, og de kjøper ihvertfall kaka ferdig.

Vet ikke med Egon da, men kan tenke meg at de gjør det samme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...