Gå til innhold

Folk melder seg på fjernhealing på Facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4/23/2022 den 23.06):

Så lenge man er klar over at det er en placebo-effekt og ikke gir noen falske forhåpninger om at diverse magiske behandlinger faktisk kurerer alvorlige lidelser, så har jeg ikke noe stort problem med det :)

Anonymkode: a6539...28f

Jeg vet at det kan være placebo, men du vet at placebo ikke fungerer om du ikke har tro på det. Det er jo nettopp det placebo er. 

Selv ble min mor healet på sykehuset. Fikk beskjed om at hun måtte ha pose på halsen resten av livet, skulle ordnes dagen etter, men dagen etter var såret i halsen nesten borte. Legene kunne ikke forklare det og flere leger kom for å undersøke henne da dette var så spesielt.  

Anonymkode: 77f59...fab

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg pleier å melde meg for fjernhealing hos en person på FB en gang i uka. Tror jeg på slikt? Njanei, ikke egentlig. Men jeg synes faktisk det er en hyggelig tanke likevel, det har føltes som en slags trøst i vanskelige perioder i livet. 

Anonymkode: 37a93...89f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 20.32):

Placeboeffekt, kalles det. But if it works for you...

Anonymkode: edc66...e2a

placebo er i realiteten healing, fordi man healer seg selv. Og det i seg selv, er ikke det ganske merkelig? Du kan ikke tro på placeboeffekten uten å innrømme at vi mennesker tydeligvis har så sterke troskrefter i oss at vi ved tankens kraft og overbevisning kan bli bedre. Les forskning om placebo og du vil få deg et realt sjokk. Medisin vet mye om placebo nå, og den utrolige effekten placebo har på kroppen. Som er healing på et vis. 

Anonymkode: f35d1...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.4.2022 den 19.06):

Bruker tid hvordan? Hva gjorde hun? De som meldte seg på skrev vel ikke hva det gjaldt? 

Anonymkode: 6e613...8f1

Hun bruker 5 minutter eller 10 på å sende energier til hver enkelt. De som har bedt om energi til noe spesielt prøver hun å sende "det de trenger" enten det er konkret ønske eller bare "jeg trenger litt energi".

Anonymkode: 82e95...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 20.23):

Men placebo er jo en super funksjon.  Brukes til stadighet som behandling innen medisin.

Så hva er problemet?

Anonymkode: 77f59...fab

Problemet med disse svindlerne er at de rett og slett lurer folk som er lett påvirkelige og det kan være helsefarlig, det finnes veldig mange eksempler på mennesker som ikke oppsøker leger eller tar livsnødvendige medisiner fordi de har blitt lurt til å tro at fjernhealing og andre fantasiting fungerer.

Det er ikke så veldig mange år siden at det var en person i Norge som døde p.g.a. løgnene fra en tulling med "evner", denne svindleren fortalte at det var noe helt annet som feilet denne personene enn det legene hadde sagt så det var ikke nødvendig å ta medisin. Resultatet var denne personen døde av en sykdom som man kan bli helt frisk fra eller leve veldig lenge med hvis man følger rådene fra helsevesenet.

Nå er det også mange av disse tullingene som driver med fjernhealing som også tar betalt for sine tjenester, disse gratis sesjonene er bare med å reklamere for svindelen.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hun bruker 5 minutter eller 10 på å sende energier til hver enkelt. De som har bedt om energi til noe spesielt prøver hun å sende "det de trenger" enten det er konkret ønske eller bare "jeg trenger litt energi".

Hvilke energier er det snakk om og hvordan er det mulig å overføre denne energien til andre?.

Energi har en vitenskapelig definisjon innen fysikken og det er noe som både kan påvises og bevises, dessverre så har såkalte "alternative" en lei tendens til å bruke vitenskapelige begreper for  lage sin egen pseudovitenskap sånn at de liksom kan forklare sine egne vrangforestillinger og fantasier.

https://snl.no/energi

Anonymkode: d4d31...5d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet med disse svindlerne er at de rett og slett lurer folk som er lett påvirkelige og det kan være helsefarlig, det finnes veldig mange eksempler på mennesker som ikke oppsøker leger eller tar livsnødvendige medisiner fordi de har blitt lurt til å tro at fjernhealing og andre fantasiting fungerer.

Det er ikke så veldig mange år siden at det var en person i Norge som døde p.g.a. løgnene fra en tulling med "evner", denne svindleren fortalte at det var noe helt annet som feilet denne personene enn det legene hadde sagt så det var ikke nødvendig å ta medisin. Resultatet var denne personen døde av en sykdom som man kan bli helt frisk fra eller leve veldig lenge med hvis man følger rådene fra helsevesenet.

Nå er det også mange av disse tullingene som driver med fjernhealing som også tar betalt for sine tjenester, disse gratis sesjonene er bare med å reklamere for svindelen.

Hvilke energier er det snakk om og hvordan er det mulig å overføre denne energien til andre?.

Energi har en vitenskapelig definisjon innen fysikken og det er noe som både kan påvises og bevises, dessverre så har såkalte "alternative" en lei tendens til å bruke vitenskapelige begreper for  lage sin egen pseudovitenskap sånn at de liksom kan forklare sine egne vrangforestillinger og fantasier.

https://snl.no/energi

Anonymkode: d4d31...5d9

Du må gjerne stille spørsmål men jeg driver ikke med healing, har bare en venn som gjør det og vet ikke mere enn hun har fortalt. Dog synes ikke man kan snakke om at folk blir lurt. De betaler ikke for det og de færreste forventer ett mirakel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.5.2022 den 23.20):

Jeg pleier å melde meg for fjernhealing hos en person på FB en gang i uka. Tror jeg på slikt? Njanei, ikke egentlig. Men jeg synes faktisk det er en hyggelig tanke likevel, det har føltes som en slags trøst i vanskelige perioder i livet. 

Anonymkode: 37a93...89f

Det er vel nettopp der forklaringen ligger. Når man er dårlig og langt nede så det litt medisin i å bli lytta til. At noen har full oppmerksomhet på deg en stund. Skuldre senkes og kroppen slapper av, da kan det kjennes bedre en stakket stund. 

Anonymkode: b1686...170

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror på Healing, men tror det er mye lureri der ute og. Så jeg melder meg aldri på noe sånn.

Men alle dere som sier at det bare er tull. Hva mener dere om Snåsamannen? 

Og en viktig ting, de som er seriøse, sier at man alltid skal oppsøke lege, og at man ikke kan helbrede kreft eller lignende. Man kan prøve å dempe plager, men ikke fjerne kreften.

Anonymkode: f33aa...03a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...