AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 I januar mistet jeg jobben min pga covid 19, og står dagen i dag uten jobb. I området jeg bor er det mange jobber som krever at du jobber en form for skift og av den grunn har jeg søkt på noen av disse stillingene. Jeg skal nå på intervju på en av disse jobbene, og gleder meg masse. Slik jeg har forstått det så dreier det seg om tidlig skift, og ikke kveldsskift, men dette får jeg vite sikkert når jeg er på intervjuet. Det som bekymrer meg er at jeg er enslig forsørger for et barn på 7 år og bor langt fra familien min.. Er det noen andre som jobber skift og er i samme situasjon? Hvordan løser dere dette? Jeg har et stort ønske om å komme meg ut i jobb igjen, men av de stillingene jeg har søkt som er vanlig 8-16 har jeg ikke fått intervju på. Jeg ser jo på Finn.no og nav.no at det er ekstremt mye skiftarbeid, så det må vel være noen flere enn bare meg som har denne utfordringen ? Anonymkode: 100d2...74a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Jeg har i utgangspunktet en annenhver helg-stilling, kveld. Fordi da har jeg barnefri. Hatt den siden jeg var student, men nå er jeg ferdig med studier. Og i ukedagene plukker jeg dagvakter. Heldigvis får jeg vakter omtrent hver dag, så jeg kan leve av det. Men uten barn kunne jeg jo jobbet mye mer, og tjent mye bedre. Som aleneforsørger blir man avhengig av å ha noe form for avlastning/barnevakt. Om du ikke har familie, ville jeg søkt etter barnevakt, som kan stille opp når du får deg jobb. Det er vanskelig å få en 8-16-jobb, om du ikke har noe spesiell kompetanse innenfor noe konkret. Eller ha flere jobber. Hvis jeg møter dårligere tider og begynner å tjene mindre, må jeg søke andre jobber. Jeg jobber i helse, så jeg tenker å finne BPA-jobb et par dager i uken, slik at jeg kan plukke vakter resten av tiden. Anonymkode: 06b69...f80
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har i utgangspunktet en annenhver helg-stilling, kveld. Fordi da har jeg barnefri. Hatt den siden jeg var student, men nå er jeg ferdig med studier. Og i ukedagene plukker jeg dagvakter. Heldigvis får jeg vakter omtrent hver dag, så jeg kan leve av det. Men uten barn kunne jeg jo jobbet mye mer, og tjent mye bedre. Som aleneforsørger blir man avhengig av å ha noe form for avlastning/barnevakt. Om du ikke har familie, ville jeg søkt etter barnevakt, som kan stille opp når du får deg jobb. Det er vanskelig å få en 8-16-jobb, om du ikke har noe spesiell kompetanse innenfor noe konkret. Eller ha flere jobber. Hvis jeg møter dårligere tider og begynner å tjene mindre, må jeg søke andre jobber. Jeg jobber i helse, så jeg tenker å finne BPA-jobb et par dager i uken, slik at jeg kan plukke vakter resten av tiden. Anonymkode: 06b69...f80 Tusen takk for svar. Ja jeg er veldig i tvil hvordan jeg skal få alle ting til å gå opp. Har tenkt på barnevakt tidligere, men hvor finner man barnevakter? Sliter litt med å skulle stole på noen også😅 Synes bare det er så leit hele greia. Jeg ønsker å komme meg ut i arbeid, og i flere type stillinger som den jeg har intervju på, har jeg mye å tilby Anonymkode: 100d2...74a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #4 Skrevet 23. april 2022 En tanke: du bor på feil sted. Flytt a) nærmere familie/avlastning eller b) til et sted med en passende jobb. Anonymkode: 49336...56d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå