AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Har en venn som har tatt noen uheldige valg i arbeidslivet og derfor pådratt seg milliongjeld. Han er ellers en kjekk og bra mann. Vil denne gjelden påvirke hans sjanser hos damene? Anonymkode: 96b43...f82
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Så lenge han kunne forsørge seg selv, hadde kontroll på det og jeg ALDRI ble dratt med ned i gjeldsdragsuget så kunne jeg vurdert det, hvis jeg ellers likte ham veldig godt. Anonymkode: f33a5...0b7 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 Det hadde absolutt ikke vært aktuelt for meg. Stor gjeld er rødt flagg. Anonymkode: e154d...7de 9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Kommer an på. Har han kontroll nå? Er det fare for at det vil skje igjen? Ville aldri hatt felles økonomi i alle fall, og hadde nok aldri kunne slappet helt av på det. Så jeg tviler. Anonymkode: ad3c3...f51 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 Nå har vel de fleste menn gjeld i form av noen millioner i boliglån, men det er kanskje annen gjeld du tenker på ? Anonymkode: ce153...bd0 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 Hadde jeg likt han veldig godt, ja godt mulig. Men jeg hadde aldri flyttet sammen med han eller involvert meg noe med hans økonomi. Og hadde det vært en jeg hadde chattet litt med på en dating app og det da kom opp, så hadde jeg ikke vurdert det. Om han aldri hadde hatt råd til å finne på noe pga gjelden så hadde det ikke vært aktuelt. Det viktigste hadde vært hans holdning til økonomi og gjeld mer enn selve gjelden. Anonymkode: 150d3...78e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 Hohoho usikret milliongjeld ? Altså det kommer jo ann på, dersom han har 6 millioner i årslønn og 1.2 million i usikret gjeld som han aktivt betalte ned på, ok, ikke stort problem for meg. Dersom det er 1.9 million usikret gjeld og årsinntekten er på 460.000. Uhmmm ja det ville for meg ikke vært en person jeg satset på, fordi det kræsjer med mine interesser, som er å betale ned på huslån, pusse opp, å skape verdier sammen, ikke å nedbetale på gjeld som "aldri" forsvinner. Anonymkode: 4a8eb...699 3 1
exictence Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 Det kommer an på hvordan han takler det og er på vei ut av det.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Er det boliglån er det greit. Men er det forbruksgjeld på noen millioner, så hadde jeg holdt meg unna. Jeg var gift, og min mann startet å spille online poker, og det tok ikke lang tid før han satt i stor gjeld, og ingen regninger ble betalt. Jeg gikk, men endte opp med å betale mesteparten av det. For vi hadde jo kredittkort sammen, og de regningene han ikke betalte, var jo ofte på oss begge. Det tok meg og mange år og betale. Han valgte å være arbeidsledig, og ikke eie noe, for å slippe å betale. Mens jeg kjempet for å kunne beholde leiligheten vår, på grunn av barna. Og da gikk alle kreditorer på meg. I dag har jeg kun boliglån, ikke noe annet, og eier nå 75% av boligen min. Og jeg er veldig streng på og ikke bruke kredittkort eller lignende. Jeg vil ikke ha noe annen gjeld enn boliglån. Og da vil jeg ikke være sammen med en med stor gjeld. Anonymkode: 69954...84d 3 4
Engel Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 Hva er årsaken? firma som har gått konkurs? Og hvordan rydder han opp i dette? Hvor mye påvirker det han? Trenger ikke å gjøre han helt uaktuell, men hadde aldri kjøpt bolig sammen med han, eller giftet meg eller gjort noe som kunne føre til at jeg kunne bli belastet med hans økonomiske problemer. Siden jeg har de barna jeg skal ha så har jeg ikke behov for felles økonomi med en mann uansett. Heldigvis. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 For et uforpliktende forhold basert på kun sex ville det hatt null betydning. Men som kjæreste/ektefelle/barnefar ville det vært fullstendig uaktuelt. Desverre. Det ville lagt altfor mange begrensninger for fremtiden til at jeg ville begitt meg ut på drt. Anonymkode: 60caa...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg var gift, og min mann startet å spille online poker, og det tok ikke lang tid før han satt i stor gjeld, og ingen regninger ble betalt. Jeg gikk, men endte opp med å betale mesteparten av det. For vi hadde jo kredittkort sammen, og de regningene han ikke betalte, For en skrekkhistorie Å så surt, de pengene ser du aldri igjen, men han slapp å betale noe, å satt å slappa av mens du stressa for å passe på felles barn. Gud for en type. Anonymkode: 4a8eb...699 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 Ikke om det var forbrukslån. Var gift med en som holdt på å rydde opp i et, og det var jo kjempefint. Problemet var at han fortsatt hadde problemer med økonomien. Jeg måtte alltid "redde" ham ut av kriser han satte seg i selv. Aldri mer. Anonymkode: e4c14...e10 2
Hmmmmmm Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 Jeg skal heretter ikke inn i noe samboer forhold, så som kjæreste hadde det gått dersom han har forandret seg på det området. Men ikke ideelt. Vanskelig å finne på ting sammen når den ene ikke har råd til noe.
MissIndependent45 Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 Altfor lite informasjon. Uheldige valg kan jo være hva som helst! Alt fra underslag til feilinvesteringer.... 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 Jeg styrer unna. Så stor usikret gjeld viser dårlig dømmekraft og setter store begrensninger for vår felles framtid. Anonymkode: 908c0...705
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 Kommer an på hvor stor gjelden er, og hva. Enkelte økonomiske rotekopper kommer aldri ovenpå uansett. Anonymkode: 309ff...4ef 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 22. april 2022 #18 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har en venn som har tatt noen uheldige valg i arbeidslivet og derfor pådratt seg milliongjeld. Han er ellers en kjekk og bra mann. Vil denne gjelden påvirke hans sjanser hos damene? Anonymkode: 96b43...f82 Tja. Jeg er på helt andre siden økonomisk og tror jeg hadde vært rimelig skeptisk til å involvere meg med noen med milliongjeld. Men det kommer også litt an på hvorfor og hvordan det har skjedd. Og det kommer også mye an på nåværende situasjon. Jobb, inntekt, betjening av gammel gjeld osv...
Maskulino Skrevet 22. april 2022 #19 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en venn som har tatt noen uheldige valg i arbeidslivet og derfor pådratt seg milliongjeld. Han er ellers en kjekk og bra mann. Vil denne gjelden påvirke hans sjanser hos damene? Anonymkode: 96b43...f82 Kvinner er uinteressert i menn med dårlig økonomi og eller psykiske problemer. Han kan jo ikke eie bolig så lenge han er hos namsmannen. Det alene er turnoff for de fleste kvinner gamle nok til å tenke i de baner. 25+ eller så.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #20 Skrevet 22. april 2022 Hvor lang tid vil han bruke på å nedbetale denne gjelden? Har han bra utdannelse og god inntekt? dette har mye å si på hvorvidt jeg ville ha gitt ham en sjanse. Anonymkode: f743e...2a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå