AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Hei Jeg har vært medlem av finansforbundet i 7 år i forrige jobb. Jeg startet i ny jobb innen finans 1 april. Nå ble det vedtatt at ansatte skal få et generelt tillegg på 13000 kr i året fra 1. mai. Jeg har fast årslønn i kontrakten min. Vil jeg være en del av denne økningen eller faller jeg mellom to stoler fordi jeg ikke har vært ansatt lenge nok, er det noen generelle regler her? Må være ansatt 6 mnd eller noe feks? Kunne ikke finne noe på HR-sidene eller hos finansforbundet. Regner egentlig ikke med at jeg får noen økning allerede. Anonymkode: 2c1cd...973
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Hvis ordlyden fra HR er at «alle ansatte» skal få lønnsøkning er du en del av det ja. Anonymkode: 512cf...8a3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis ordlyden fra HR er at «alle ansatte» skal få lønnsøkning er du en del av det ja. Anonymkode: 512cf...8a3 Det er ingen ordlyd fra HR, det er det generelle oppgjøret innenfor finans. Anonymkode: 2c1cd...973
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Hvis arbeidsgiveren din er medlem av Finans Norge slik at bedriften din har tariffavtale, så vil jeg anta at du får 13.000,- ja. Anonymkode: 58f7c...3c0
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei Jeg har vært medlem av finansforbundet i 7 år i forrige jobb. Jeg startet i ny jobb innen finans 1 april. Nå ble det vedtatt at ansatte skal få et generelt tillegg på 13000 kr i året fra 1. mai. Jeg har fast årslønn i kontrakten min. Vil jeg være en del av denne økningen eller faller jeg mellom to stoler fordi jeg ikke har vært ansatt lenge nok, er det noen generelle regler her? Må være ansatt 6 mnd eller noe feks? Kunne ikke finne noe på HR-sidene eller hos finansforbundet. Regner egentlig ikke med at jeg får noen økning allerede. Anonymkode: 2c1cd...973 Mannen min begynner i ny jobb i et annet firma og han sier at han har gått opp 13000 ekstra i lønn etter lønnsforhandlingene hvertfall:) Anonymkode: 62546...6d9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 Du får oppgjør en så lenge kontrakten din ikke sier noe annet. Det er veldig vanlig at kontrakten regulerer dette med å beskrive hvilke måned og år du er berettiget ny lønnsjustering. Eksempelvis «årslønn xxx. Neste lønnsjustering er 1 April 202X) Anonymkode: 7b558...90d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du får oppgjør en så lenge kontrakten din ikke sier noe annet. Det er veldig vanlig at kontrakten regulerer dette med å beskrive hvilke måned og år du er berettiget ny lønnsjustering. Eksempelvis «årslønn xxx. Neste lønnsjustering er 1 April 202X) Anonymkode: 7b558...90d Takk! Det står ingenting om dette, det står bare "Lønn og overtidsbetaling gis etter de enhver tid gjeldende tariffavtaler". AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis arbeidsgiveren din er medlem av Finans Norge slik at bedriften din har tariffavtale, så vil jeg anta at du får 13.000,- ja. Anonymkode: 58f7c...3c0 Ja det er de 😊 Takker for svar! Anonymkode: 2c1cd...973
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #8 Skrevet 23. april 2022 Hvis virkningsdato er 1. mai og han ble ansatt 1. april skal han ha det, ja. Med mindre de opererer med en annen cutoff-dato for når de regner med hvilke ansatte som skal være en del av årets lønnsoppgjør. Jeg er tillitsvalgt i en annen fagforening, og vi teller over hvem som er medlemmer på en gitt dato. De som er det, blir med på lønnsforhandlingene det året. De som ble ansatt etterpå, eller de som har fremforhandlet høyere lønn av andre årsaker etter denne datoen, er ikke det. Anonymkode: 6ca39...ae8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis virkningsdato er 1. mai og han ble ansatt 1. april skal han ha det, ja. Med mindre de opererer med en annen cutoff-dato for når de regner med hvilke ansatte som skal være en del av årets lønnsoppgjør. Jeg er tillitsvalgt i en annen fagforening, og vi teller over hvem som er medlemmer på en gitt dato. De som er det, blir med på lønnsforhandlingene det året. De som ble ansatt etterpå, eller de som har fremforhandlet høyere lønn av andre årsaker etter denne datoen, er ikke det. Anonymkode: 6ca39...ae8 Jeg er nok ikke med i selve forhandlingen, altså jeg blir nok ikke en del av selve lønnspotten. Disse 13k er en sentralforhandling fra finansforbundet sin side, altså at ethvert lønnstrinn er verdt 13 000 kr mer. Dette er første gang jeg er ansatt på fast årslønn og ikke lønnstrinn, så jeg har plutselig ikke et lønnstrinn som kan bli mer verdt om du skjønner. Er derfor litt usikker på hvordan det fungerer. Det virker som at jeg faktisk får dette da siden det er generelt for hele Finans Norge 😊 Anonymkode: 2c1cd...973
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå