Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på noe viktig i dag! 🙊 Folk som smatter og lager lyder når de spiser, hører de det ikke selv? 

Jegv synes dessverre det er skikkelig nasty å høre på, særlig hvis jeg spiser selv også. Og jeg synes det er dårlig bordskikk. 🙈

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest lurven
Skrevet

Hater det selv.

Og folk blir så sure når jeg sier fra

AnonymBruker
Skrevet

Alle burde ta ansvar for å lukke munnen når de spiser. Og alle foreldre bør lære barna sine å spise pent.

Det ER dårlig bordskikk. Og når folk tygger tyggis med lyd, dårlig folkeskikk!

Anonymkode: 05325...0b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er virkelig ikke så vanskelig å lukke munnen når man spiser. De fleste lærer slik når de er barn, men så har du de som smatter i vei uten å tenke over at det er en av de ekleste lydene man kan høre på når man prøver å spise. 

Anonymkode: 4ec08...b1c

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hater det jeg og, mistenker at jeg lider av  misofoni. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med en som absolutt MÅ snakke mens hun spiser. Og dermed ser man jo alt! Tror de fleste andre synes det er ekkelt, for folk ser vekk, prøver å ikke spørre hun om noe i lunchen osv. Men hun har alltid noe hun skulle sagt, med munnen full av mat. Og så smiler hun så fornøyd og er tydeligvis ikke klar over denne grusomme uvanen.

Det med tyggis er også ekkelt. 

En annen uvane folk har, er hosting. Jobber med en som hoster noe voldsomt hele tiden. I går sto hun rett ved siden av meg og pratet, og så setter hun igang med denne hostingen. Ikke hånden for munnen, ikke snu seg vekk, bare hoste, hoste, hoste. Skulle nesten ikke tro det var mulig etter 2 år med pandemi. Men for enkelte er det umulige mulig.

Anonymkode: 32e75...2ee

• Liker 2
Gjest lurven
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg jobber med en som absolutt MÅ snakke mens hun spiser. Og dermed ser man jo alt! Tror de fleste andre synes det er ekkelt, for folk ser vekk, prøver å ikke spørre hun om noe i lunchen osv. Men hun har alltid noe hun skulle sagt, med munnen full av mat. Og så smiler hun så fornøyd og er tydeligvis ikke klar over denne grusomme uvanen.

Det med tyggis er også ekkelt. 

En annen uvane folk har, er hosting. Jobber med en som hoster noe voldsomt hele tiden. I går sto hun rett ved siden av meg og pratet, og så setter hun igang med denne hostingen. Ikke hånden for munnen, ikke snu seg vekk, bare hoste, hoste, hoste. Skulle nesten ikke tro det var mulig etter 2 år med pandemi. Men for enkelte er det umulige mulig.

Anonymkode: 32e75...2ee

Hvis hun ikke skjønner det selv, må dere jo si fra, spør henne hvorfor hun snakker med mat i munnen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er noe man bør påpeke til voksne folk? Jeg jobber med en som smatter veldig mye. Kommer noen slags høye smell fra munnen hans 😳 Ingen i lunsjen sier noe, men så jobber jeg kun med menn så de legger kanskje ikke merke til det

Anonymkode: 60fb0...4ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er kjempe irriterende, blir sur😅 samme når noen sitter rett ved siden av meg og tar en stor neve med potetgull og stapper alt inn i munnen samtidig, knask knaaaask

Anonymkode: 0fe5f...4ee

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men er jo å bare å fjerne seg fra menneskene.

Jeg spiser alltid med GOD avstand på jobb for eks. Pga griseri og evt smitte.

Anonymkode: 720f0...c1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker som noen har ekstra god hørsel for slike ting? Jeg hører aldri at folk smatter. Om jeg så gjør det så bryr det meg ikke noe. Ikke bryr jeg meg om knasing fra mat i munnen heller. 

Anonymkode: 9c611...4bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det virker som noen har ekstra god hørsel for slike ting? Jeg hører aldri at folk smatter. Om jeg så gjør det så bryr det meg ikke noe. Ikke bryr jeg meg om knasing fra mat i munnen heller. 

Anonymkode: 9c611...4bc

Jeg har en venninne som smatter ganske mye, og som jeg ikke la merke til før en annen venninne påpekte det - og nå hører jeg det HELE tiden.

det er jo en uvane, som gjerne kommer av dårlig oppdragelse

Anonymkode: e4227...4db

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en venninne som smatter ganske mye, og som jeg ikke la merke til før en annen venninne påpekte det - og nå hører jeg det HELE tiden.

det er jo en uvane, som gjerne kommer av dårlig oppdragelse

Det er ikke sikkert det er oppdragelsen det skorter på, kanskje vedkommende HAR lært, men gir faen? Man kan jo ikke tvinge voksne barn fysisk til å holde munnen lukket når de tygger, og la være og slurpe saus etc.

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (39 minutter siden):

Det er ikke sikkert det er oppdragelsen det skorter på, kanskje vedkommende HAR lært, men gir faen? Man kan jo ikke tvinge voksne barn fysisk til å holde munnen lukket når de tygger, og la være og slurpe saus etc.

Jeg sier det gjerne kommer av dårlig oppdragelse, altså utelukker jeg ikke andre forklaringer

AnonymBruker
Skrevet

Smatting, slafsing og slurping gjør meg rett og slett kvalm. Det er stort sett bare uoppdragne menn som gjør det.

Anonymkode: 84b4b...25d

• Liker 2
Gjest Gratinara
Skrevet

Hater også smatting, når folk har munnen åpen og man ser alt hvelver rundt som i en vaskemaskin inni der er ekkelt... Men forsøker å se en annen vei og tenke på noe annet, selvom det irriterer meg... Tror ikke man får endret andres vaner.

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste smatter og spiser som en 4 åring.

Har påpekt det flere ganger men da blir han forbannet.

Han vokste opp i en dysfunksjonell familie og ble kastet ut hjemmefra når han var 16, så jeg tror det er grunnen til det.

Anonymkode: e4a59...dcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så utidig. Datet en som sluuurpet fra skjeen når spiste suppe. Trodde ikke mine egne ører eller øyne. Han vokste opp i en dysfunksjonell familie. Mange ting som dessverre ikke var «normalt» med han.  

Anonymkode: 4886f...ea2

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent slurper når han spiser suppe. En gang sa jeg fra og sa at det går an å spise uten å slurpe. Han så bare dumt på meg og fortsatte med å slurpe. Da gikk jeg fra bordet.

Anonymkode: e9c02...e76

AnonymBruker
Skrevet

Er så jævlig og høre på. Smatting og fingersucking, klarer ikke og spise med dem. 

Anonymkode: 9be09...360

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...