Gå til innhold

Er vi kvinner i 40-50 åra virkelig utsultet på sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser i flere tråder at det er en gjengs oppfatning at kvinner i 40-50 åra er "utsultet" på sex.

Hvor i alle dager kommer denne oppfatningen fra?

Kvinner er "på topp" seksuelt i 40 årene. 

Jeg har aldri hatt så mye "tilbud" fra potensielle sexpartnere enn nå. Jeg har 2-3 som jeg treffer jevnlig, kunne hatt sex hver dag om jeg hadde taklet ja til alle tilbud 😆

Anonymkode: 932e1...7f1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke får tilfredsstilt sitt behov på hjemmebane etter at man har oppdaget sin nye «på topp» seksualitet etter fylte 40, og ikke synes det er nok å tilfredsstille seg selv - så er det kanskje lett å bli oppfattet sånn?

Anonymkode: 968ba...423

Skrevet

Er det egentlig en gjengs oppfatning? Jeg ser det er et par som går igjen i en del tråder og uttrykker dette, men usikker på om det er så mye mer enn en generalisering av egen erfaring eller egne inntrykk. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om man ikke får tilfredsstilt sitt behov på hjemmebane etter at man har oppdaget sin nye «på topp» seksualitet etter fylte 40, og ikke synes det er nok å tilfredsstille seg selv - så er det kanskje lett å bli oppfattet sånn?

Anonymkode: 968ba...423

Det er nettopp det som er problemet, når man er på topp selv begynner gubben å slakne. Det er der problemet ligger for mange.  Jeg mener som jeg alltid har hevdet, beste combo seksuelt er ung mann/moden dame.

Noen er utsultet, noen ikke. Ingen fasit her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser man generelt på det, er nok problemet snarere det motsatte: nemlig at mange middelaldrende kvinner (i forhold) opplever press og mas om å ha sex mye oftere enn de ønsker.

Anonymkode: c36ec...115

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
bullehurk skrev (4 minutter siden):

Det er nettopp det som er problemet, når man er på topp selv begynner gubben å slakne. Det er der problemet ligger for mange.  Jeg mener som jeg alltid har hevdet, beste combo seksuelt er ung mann/moden dame.

Helt uenig. Da jeg var sånn 17-25 ville jeg helst ha sex hver dag, gjere flere ganger også. Etter 35 er et par ganger i måneden fint for min del. Tanken på en slitsom ung mann som oppfører seg som en kanin er direkte frastøtende, men for 20 år siden hadde han jo vært perfekt.

Anonymkode: 69169...047

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest lurven
Skrevet

Har ikke merket noe til at kvinner er på topp seksuelt i 40 årene

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, lurven said:

Har ikke merket noe til at kvinner er på topp seksuelt i 40 årene

De er vel det mentalt sett, men de er jo ikke så attraktive på seksualmarkedet. 

Anonymkode: c5a90...7fa

Skrevet
bullehurk skrev (5 timer siden):

Det er nettopp det som er problemet, når man er på topp selv begynner gubben å slakne. Det er der problemet ligger for mange. 

Det spørs hvor utbredt det egentlig er at kvinner er på topp når de blir eldre. Kanskje er realiteten at de fleste kvinner og menn begynner å ‘slakne’ med årene, selv om det finnes de som har det motsatt.

Sitat

Jeg mener som jeg alltid har hevdet, beste combo seksuelt er ung mann/moden dame.

Nå virker kvinner flest å foretrekke/velge jevnaldrende eller eldre partnere, men om påstanden din stemte melder jo spørsmålet seg hvem det er best for? Det er sikkert mange eldre menn som, lik deg selv, synes den beste kombinasjonen er seg selv og en ung sexpartner, men stort sett vil nok unge være uenige.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er de ikke? 😊 Har jeg ikke merket noe til. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Leser i flere tråder at det er en gjengs oppfatning at kvinner i 40-50 åra er "utsultet" på sex.

Hvor i alle dager kommer denne oppfatningen fra?

Kvinner er "på topp" seksuelt i 40 årene. 

Jeg har aldri hatt så mye "tilbud" fra potensielle sexpartnere enn nå. Jeg har 2-3 som jeg treffer jevnlig, kunne hatt sex hver dag om jeg hadde taklet ja til alle tilbud 😆

Anonymkode: 932e1...7f1

2-3 som du knuller jevnlig? Er ikke det litt slutty og sykdomsrisiko. 

Anonymkode: 0cd82...d19

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenFri skrev (39 minutter siden):

Er de ikke? 😊 Har jeg ikke merket noe til. 

Ikke jeg heller, er bare tøys.   Ei på 45 før ei på 25 any day  😉

Men la de bare tro det, så blir det mindre konkurranse for oss som foretrekker skikkelig kvalitetssex   😁

Anonymkode: 2662f...ec4

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er en grunn til at en kvinne som gjør noe som helst seksuelt pågående kan potensielt bli førstesideoppslag i dagbladet.

"At damene var helt ville" hører til enhver skrytehistorie fra festing. Når mediene omtaler lærer-elev overgrep gjort av kvinne, så er bildene av kvinnen som tatt ut av en tinder-profil og detaljnivået dedikert til selve handlingene og kommentarfeltet fylt av "hvor var HUN da jeg var elev".

Om damer i noen konkret alder er utsultet på sex? Vet ikke. Men jeg tenker at det ville blitt fremstilt slik uansett.

Kvinner sin seksualitet selger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
bullehurk skrev (8 timer siden):

Jeg er der, likevel tenner jeg mye mer på jevnaldrende eller litt eldre menn. 

Anonymkode: 59da3...bc9

• Hjerte 1
Skrevet

Så absolutt ikke. Mangler ikke tilbud i det hele tatt, jeg er 45. Vil si sexlivet bare har blitt bedre, fordi jeg kjenner min egen kropp.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest lurven
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har ikke merka noe mental forandring hjemme hos meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...