Gå til innhold

Veldig sterkt ønske om nr 3, men min mann ønsker ikke flere, så jeg føler enten må jeg gå eller legge vekk lysten på en til

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vi har tvillinger som snart er 6 år, jeg har alltid hatt lyst på 3 barn og mannen sa at han også kunne tenke seg 3,men etter vi fikk tvillingene har han endret mening.

Jeg føler jeg er ganske alene, jeg har helstid jobb, order det beste med guttene og tar ofte alt i huset ,da han synes det er viktigere og dyrke hobbyen sin.

Guttene går også på Fotball som jeg følger opp, de begynner i 1 klasse til høsten. Jeg vil helst ikke gå fra mannen,men jeg merker også det er helt forferdelig vanskelig og legge bort ønske om nr 3. Vi har det ganske bra ellers uten at jeg gjør det meste, så er det få ting og klage på.

Han er en kjempe fin pappa når han er til stede. noen som har vert i samme sted og hva skjedde for dere ?

Anonymkode: c60af...d0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den som ikke ønsker flere barn, har vetorett. Man kan ikke tvinge barn på noen. 

Så får du selv avgjøre om det er bedre å starte på nytt og prøve finne en ny partner å få barn med, ha de andre barna deltid osv, eller om du heller vil jobbe med å legge ønsket fra deg. 

Mannen høres forresten ut som litt av en dott, som ikke hjelper til noe særlig. 

Anonymkode: 9a6dd...323

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

HERREGUD, HÅPER DU FORLATER MANNEN DIN. 

Skal det ikke mer til? Du elskerhan jo tydeligvis ikke. Han er kun en spermmaskin for deg..

Tragisk

Anonymkode: 429c9...b80

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor har du så lyst på tredjemann og har du nok energi å ta vare på hun/han? Er du villig til å miste en del av fritiden din? 

AnonymBruker
Skrevet

Man skal aldri tvinge noen til å få barn. 

Men å i det hele tatt tenke å forlate mann og barn fordi man ikke får viljen sin? Herregud! 

De fortjener noe bedre. 

Anonymkode: 74128...26a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orket tanken på en til med alt det aleneansvaret du har allerede. Han høres ut som en egosentrisk dott som ikke løfter en finger.

Så til spørsmålet ditt, vi har tre barn, jeg har alltid drømt om 4, mannen har sagt vi får se når så langt kommer. Etter tredjemann som var et ytterst krevende barn så satt han foten ned både for hans, men også for min del. Tanken var aldri inne om å gå fra han, og gjøre ungene våre til skilsmissebarn bare fordi jeg ønsket et fjerde barn. Fortsatt så tenker jeg at det mangler noen når jeg ser de tre sitte sammen, og det vil nok alltid være en del av meg som kjenner på savnet etter fjerdemann, men jeg ville ikke byttet mannen min og familien min mot et nytt barn.

Anonymkode: 73e6c...44b

• Liker 7
Skrevet

Uff. Denne er vanskelig. Den biologiske driften er sterk. Men syns også det er for galt å splitte opp en familie fordi du ønsker et barn til. 

Mannen din må mer på banen. Han burde følge opp halvparten av fotballen og tatt mer hjemme. Tragisk med menn som ikke ser ansvaret sitt. Hadde tatt noen runder på dette og bedt han velge noen ansvarsområder. Som handling mandag og fredag, vaske bad hver torsdag, rydde etter middag og kjøkkenet på kvelden, og følge på fotball annenhver gang. 

Han burde selvsagt gjøre mer, men kan vel begynne en plass. Tror faste oppgaver på faste dager passer best for slappe menn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde også to gutter og var desperat etter å få et tredje barn, ei jente. Det tok 5-6 år før mannen var overtalt, men jaggu er jeg 12+0 i dag. Med jente!!!

Anonymkode: 02945...302

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør ikke barna dine til skilsmissebarn eller gir dem en stefar pga egne egoistiske ønsker.

Anonymkode: dd95b...1c0

• Liker 18
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

TS, det er vel ingen som hindrer deg å gå fra mannen din, få deg ny mann og et nytt kjærlighetsbarn med den nye mannen. 

Jeg synes dette høres ut som en fabelaktig idè som også er til det beste for de to barna du har fra før. 

For, er det ikke slik at hvis mor ikke har det bra med seg selv så har ikke barna det bra heller. 

Lykke til! 

❤️❤️

Anonymkode: a8a69...fb1

Skrevet

En helhetlig vurdering er ofte den beste, for du er ikke garantert å få et tredje barn om du forlater det forholdet du er i, ei heller er du garantert et bedre forhold med neste partner du evt kanskje treffer.. 

Slik du beskriver forholdet med få ord, en mann som "lar deg ta alt av arbeid med as familien" og som er "mer opptatt av egne interesser enn familien" men som "er en god fra når han er tilstede"  sier jo en del om hvordan du egentlig ser på eget forhold så spørsmålet er mer om det du lever i nå er godt nok for deg eller ikke og ikke hvorvidt det tredje barnet er en showstopper eller ikke spør du meg.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

Vi har tvillinger som snart er 6 år, jeg har alltid hatt lyst på 3 barn og mannen sa at han også kunne tenke seg 3,men etter vi fikk tvillingene har han endret mening.

Jeg føler jeg er ganske alene, jeg har helstid jobb, order det beste med guttene og tar ofte alt i huset ,da han synes det er viktigere og dyrke hobbyen sin.

Guttene går også på Fotball som jeg følger opp, de begynner i 1 klasse til høsten. Jeg vil helst ikke gå fra mannen,men jeg merker også det er helt forferdelig vanskelig og legge bort ønske om nr 3. Vi har det ganske bra ellers uten at jeg gjør det meste, så er det få ting og klage på.

Han er en kjempe fin pappa når han er til stede. noen som har vert i samme sted og hva skjedde for dere ?

Han ombestemmer seg sikkert om noen år. Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 5f734...bd1

Skrevet

Sliter litt med å skjønne hvorfor et tredje barn fremstår som aktuelt oppi her? 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

Hvorfor vil du ha et til barn med det jeg mener er en ikke tilstedeværelse pappa? Og for det andre: man skal ikke mase til seg flere barn. Han vil ikke. 

Anonymkode: 17315...e37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vi hadde også to gutter og var desperat etter å få et tredje barn, ei jente. Det tok 5-6 år før mannen var overtalt, men jaggu er jeg 12+0 i dag. Med jente!!!

Anonymkode: 02945...302

Flaks det var jente da, hvis det var eneste grunn for å få et tredje barn. Det kunne blitt gutt igjen... Skulle du mast om et 4 barn da i noen år til? Uansett når det kommer til barn så hører ikke masing med. Enten vil man ha barn eller ikke, man skal ikke bli "overtalt". 

Anonymkode: d40fc...4f2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bare slutt med prevensjon. Han gjør jo ingenting med disse ungene likevel så han merker vel knapt at det kommer en unge til. 

Anonymkode: 9d557...587

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det virker som du føler deg ensom TS. Du sier at du er alene? Han har nok med hobbier. Du sitter med to barn som skal på skolen, og kjenner gjerne denne babylysten som mange av oss har kjent på når de største  kommer over småbarnstiden. Man skal ikke tulle med biologiske savn etter barn, det kan være en veldig sterk følelse som bringer verden videre; Men kanskje ligger det mer bak dette ønsket enn bare et nytt barn? Kanskje er det et savn etter noe mer? Mannen din bruker ikke så mye tid på deg, og barna trenger deg kanskje ikke så mye etter hvert,- og hva skal du da bruke tiden på? Er det en slik redsel som ligger i ønsket om barn? At du føler deg litt til overs og stuch i en situasjon der du kanskje føler deg litt ensom og "lost"?

Det hadde vel ikke vært en så lett tanke å forlate mannen din hvis alt faktisk var veldig ok mellom dere? Og jeg synes jo at det fælt at du føler deg så alene med et så sterkt savn etter babyt/noe uten at jeg hører at det er noe han evner å bry seg om nevneverdig? Vet han hva som skjer med deg?

Kanskje du må ta en liten runde med deg selv. Finne ut hva dette sterke ønske egentlig dreier seg om? Hva er det som ligger i bunn for at et barn til er så viktig at du vil bryte opp familien din? For jeg tror kanskje at dette handler om et savn etter noe mer enn bare en baby. Det er på en måte trygt å få barn og være i en morsboble. Men hvem er man uten det, når man liksom faktisk skal gå videre? 

Mulig jeg er på viddene her...??

Endret av Mooza
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville nå tenkt meg om ....sett deg inn i andre menneskers syn på saken først. Dine barn skal ha det godt, slippe å oppleve skilsmisse, som de skjønner og forstår etterhvert som de vokser opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er endel som må fikses før nr 3 skal inn i bildet. Pr nå ,er mannen din utilstrekkelighet som pappa og ektemann for de to dere allerede har. Et nytt barn vil ikke fikse det. 

Dessverre . 

Han digger ikke akkurat papparollen, så ikke rart han kvier seg for flere. 

Ellers enig med deg.Med en bra far og mann,ville nå tiden vært på overtid for nr 3. Du trenger ikke å skamme deg overfor hylekoret her inne for å ønske en liten søskenflokk ❤ Det ville vært det naturlige.  

Jeg tror egoisten i forholdet her, er mannen din. FØRST MEG SJØL,SÅ MEG SJØL OG TIL SLUTT MEG SJØL.

Anonymkode: b041a...0ab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...