Gå til innhold

"Utakk er verdens lønn" - når leder kritiserer istedetfor å takke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leder har vært sykemeldt over en periode. Vedkommende kommer tilbake på jobb. Istedetnfor å takke og annerkjenne arbeidet som har blitt gjort i tiden vedkommende var fraværende, blir gjennværende arbeidstaker(e) utsatt for sterk kritikk. Den/de som har vært på jobb har strukket seg mye lenger enn arbeidsinnstruksen sier, samt vært underbemannet nesten hele perioden. Hva skal jeg/vi gjøre? Oppsøke øverste leder? "Bite det i meg/oss"? Dette kommer til å gå (mer) utover klimaet fremover og jeg/vi ønsker å være "føre var" nå. Ikke bare går det utover yrkesstoltheten, men man føler på en enorm skuffelse og den totale mangelen på annerkjennelse, samt frykten for om det er slik det skal bli i tiden fremover. Erfaringer? Råd? 

Anonymkode: 366f2...8df

Skrevet

Si det til den det gjelder

AnonymBruker
Skrevet

En vanlig lærdom fra arbeidslivet. Aldri strekk deg lenger enn du må etter hva som står i stillingen din. Det eneste man får igjen er frustrasjon og potensiell utbrenthet. Nå har du sett hvordan leder er. Da vet du også hvor mye du kan forvente. Håper du har skrevet overtid med gaffel og nå skal ta ut en lengre ferie, slik at leder må ta igjen det tapte fra tiden som sykmeldt og vel så det.

Behandle andre som de behandler deg. Start med leder og arbeidsplassen din. 

Anonymkode: 53665...7c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man svarer på det ved å da ikke strekke seg en mm lenger enn det som faktisk er dine arbeidsoppgaver. Hvis leder da sier noe på det, så påpeker du at leder ikke var fornøyd med resultater forrige gang og at det derfor er mer konstruktivt at h*n gjør det selv slik at ønsket resultat oppnås. 

Anonymkode: 8ceba...b2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker gjerne flere innspill.... 

Anonymkode: 366f2...8df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...