AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #1 Skrevet 22. april 2022 Min baby er vanskelig å legge fra seg, er det sannsynlig at hun vil sitte i en vippestol? Tenker det er kjekt når jeg er på badet etc. Anonymkode: d169d...bcc
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Det er hvert fell verdt et forsøk. Fungerte kanon her, men vi kunne legge ned babyen hvor som helst og. Anonymkode: e72fa...476
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 🤷🏼♀️ Fysioterapeuter anbefaler ikke vippestol da! Anonymkode: af8d7...0bd 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤷🏼♀️ Fysioterapeuter anbefaler ikke vippestol da! Anonymkode: af8d7...0bd Nei, men det er ikke snakk om å flytte barnet dit heller. Å bruke vippestol for å få mulighet til å dusje, ta ut av oppvaskmaskinen eller bæsje er HELT GREIT. Anonymkode: e72fa...476 30
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 🤷🏼♀️ Fysioterapeuter anbefaler ikke vippestol da! Anonymkode: af8d7...0bd Da er det igrunn rart de selges, tenker jeg da. En vippestol passer gjerne ikke når ungen er 8-9mnd Anonymkode: 35b82...e79 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 Brukte ikke vippestol på førstemann, hun kunne jeg legge fra meg overalt. Yngstemann derimot bruker sikkert vippestol litt mer enn man burde, men det gjør jeg med god samvittighet. Jeg klarer ikke følge med på han hele tiden nør jeg lager mat feks og det trengs litt beskyttelse fra hun som er bare 1,5 år eldre. Har vippestolen i hjørnet på kjøkkenbenken. Må også prioritere eldste noen ganger selv om baby er misfornøyd og da hjelper vippestolen. Legger han på gulvet når jeg skal dusje, på et håndkle, han digger å titte på spottene i taket og på kontrastene i flisene 😅 Har du en baby som er vanskelig å legge fra seg, ville jeg helt klart prøvd en vippestol. Da får du laget middag, gått på do osv. Anonymkode: d5d25...c5a 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 Vi har ikke vippestol. Babyen er bare 2 måneder, men liker ikke å bli lagt ned. Bærer mye i bæresjal, og får dermed lagd middag, tatt ut av oppmaskmaskina og gått på do. Dusjen må vente. Har to barn fra før, og hadde heller ikke vippestol med dem selv om det nok hadde vært veldig praktisk. Anonymkode: 61572...fe4 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Kom aldri på at vippestol var er konsept med eldstemann. Hadde tenkt å kjøpe til nr to om han var like lite interessert i å ligge alene, men synes vektbegrensningen var så lav at det umulig kunne være verdt det. Så jeg bruker bæresele mye. Og tripptrapp nyfødt sete, der liker han seg en liten stund i alle fall. Når jeg skal dusje legger jeg ham naken (han elsker å være naken) på håndklær på badegulvet og lar ham bare kikke på meg. Det pleier å funke i ca sju minutter, så da får jeg vaska meg om enn legghårene kan flettes 🤪 Anonymkode: d9d21...218
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 Det finnes sikkert rimelige vippestoler på Finn Anonymkode: 4c7f7...0a8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 Har kjøpt en brukt på Finn og håper den blir til nytte 😅 Flere som har tipset meg om at det er gull å ha. Mange babybjorn til salgs på finn. Hadde på automatisk søk og det tikket inn varsler hele tiden. Anonymkode: 3d3fc...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 Nei vi har ikke brukt det på våre. Vi har en vi fikk brukt av noen til første mann. Men ble ikke mye brukt. Ikke brukt på nr 2 men han kunne ligge litt for seg selv eller jeg hadde noen som kunne se etter han mens jeg tok en dusj en venninne som har tette barn og mye alene har god erfaring med vippestolen slik at baby kan sitte der mens storebror får litt oppmerksomhet Anonymkode: 23cba...f53
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 Eldstebarnet vårt lå mye i vippestol. De to yngste nektet å bruke den. Så det kommer nok an på barnets preferanser også. Anonymkode: aa425...905
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 Baby Bjørn vippestol var uunværlig for å få hender fri innimellom. Var ingen opplysning om at denne ikke var å anbefale da mine var babyer, og på nederste hakk er BB ganske lik en armkrok. Anonymkode: 624d6...6b7 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, men det er ikke snakk om å flytte barnet dit heller. Å bruke vippestol for å få mulighet til å dusje, ta ut av oppvaskmaskinen eller bæsje er HELT GREIT. Anonymkode: e72fa...476 Barnet dør neppe av det nei, og mor dør neppe av å bæsje med babyen på fanget, dusje med babyen i armene eller ta ut av oppvaskmaskinen med babyen i bæretøy 🤷🏼♀️ Ingen oppegående foreldre jeg kjenner brukte vippestol. De som brukte det er de samme som kler barne i upraktiske polyester-klær, ga dem helfabrikata, innførte sukker før ungene kunne hverken gå eller snakke, og er forholdsvis ukritiske med bruk av skjerm. Anonymkode: 2b6a9...178
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 Vi hadde aldri et behov for vippestol. Jeg dusjet når baby sov. Og ellers bar jeg han i bæresjal når jeg skulle gjøre ting rundt i huset dersom han ikke ville ligge på gulvet. Nå er han 7 mnd og tilbringer mesteparten av våkentiden på gulvet, er kun når jeg støvsuger jeg må ha han i bæresjal. Anonymkode: fa100...307 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er det igrunn rart de selges, tenker jeg da. En vippestol passer gjerne ikke når ungen er 8-9mnd Anonymkode: 35b82...e79 Synes du det er rart? Er da mye som ikke anbefales som som likevel er i salg 😂 Snus, sukker, kunstig søtning, mettet fett, energidrikker, plastræl, høyhælte sko til små barn, polyesterklær, sminke, selv elsparkesykler som er ulovlige å eie eller bruke er lovlig til salgs i Norge. Anonymkode: 2b6a9...178 1
mingus Skrevet 22. april 2022 #18 Skrevet 22. april 2022 Ja vi har en fra tinylove. Den brukes kun når jeg skal spise et kjapt måltid eller lage mat som er farlig å inkludere babyen i. Ikke lenge om gangen altså nei! Når jeg dusjer elsker hun å ligge i nestet og høre på vann/føner så der er det ikke behov. Men jeg vil gjerne få spist middagen min uten en gråtende baby på øret, når hun kan sitte og kose seg i vippestol i 5 min uten at det skal bli noe hysteri om det! Hun sitter jo hos meg og pappaen/ligger på matte ellers resten av tiden! 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #19 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Barnet dør neppe av det nei, og mor dør neppe av å bæsje med babyen på fanget, dusje med babyen i armene eller ta ut av oppvaskmaskinen med babyen i bæretøy 🤷🏼♀️ Ingen oppegående foreldre jeg kjenner brukte vippestol. De som brukte det er de samme som kler barne i upraktiske polyester-klær, ga dem helfabrikata, innførte sukker før ungene kunne hverken gå eller snakke, og er forholdsvis ukritiske med bruk av skjerm. Anonymkode: 2b6a9...178 Sånne innlegg som det her gjør at nybakte førstegangsforeldre føler de gjør alt feil. Ingenting kriminelt med å ha baby i vippestol. En babybjørn vippestol er omtrent det samme som en armkrok. Men kom gjerne hjem til meg og ta mine trillinger med deg i dusjen, eller ha de i bæresjal bør du tømmer oppvaskmaskinen min eller lager middag for meg. For du dør jo ikke av det👍 Anonymkode: 19c8d...5ab 16 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #20 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 🤷🏼♀️ Fysioterapeuter anbefaler ikke vippestol da! Anonymkode: af8d7...0bd Dette er vel strengt tatt ikke riktig? De anbefaler at den brukes minimalt og ikke går ut over magetid på gulvet, men at vippestol ikke er anbefalt er en modifisert sannhet. Denne linken her nevner også vippestol som et utstyr foreldre kan ha nytte av, men ingenting om at det ikke er anbefalt. Variasjon er dermed viktig, og det skal ikke gå på bekostning av magetrening. Men vippestol er ikke farlig å bruke. Anonymkode: 59c10...96a 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå