Gjest Loadex Skrevet 4. november 2005 #1 Skrevet 4. november 2005 Sparegrisene i England kan bli forbudt pågrunn av at det fornærmet muslimene..De vil fjerne alt som fornærmer Islam og alt som er kristent..Muslimene var også meget fornæmet fordi Storbritania har et kors i flagget. Nå har de kommet med enda et krav som de faktisk får godkjent! Det politisk korrekte hysteriet når nye høyder, og i England er man gått så langt at man nå vil fjerne ordet Christmas og erstatte det med ord som "Winter Lights " og "Celebrity lights". Slik går engelskmennene i front for å pisse på sin egen kultur, tradisjon og historie og legge seg på kne for muslimer og andre som finner den vår europeiske kultur og religiøse feiringer anstøtelig. Grensene til det absurde forlengst overskredet.Hva skjer med verden!? http://www.nrk.no/nyheter/kultur/5207067.html
Dru Skrevet 4. november 2005 #3 Skrevet 4. november 2005 De har da lenge brukt Happy Holidays i Amerika pga av alle som ikke feirer jul.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #4 Skrevet 4. november 2005 Ser ut til at det er handelsstanden som går foran, da, ut fra det jeg skjønner av den lite inngående og ekstremt dårlig skrevne artikkelen. Hva gjør man ikke for å selge. Like hedensk som å pushe valentinesdill fra nyttår og påskeharer fra etter 14. februar... I Spania unnskylder man seg forresten visstnok etter å ha nevnt griser - en etterlevning etter at det var muslimsk styre der. Kilde: Don Quixote - mulig det var på hans tid de gjorde det, da, er ikke sikker...
Gjest hakuna matata Skrevet 4. november 2005 #5 Skrevet 4. november 2005 Sparegrisene i England kan bli forbudt pågrunn av at det fornærmet muslimene..De vil fjerne alt som fornærmer Islam og alt som er kristent..Muslimene var også meget fornæmet fordi Storbritania har et kors i flagget. Nå har de kommet med enda et krav som de faktisk får godkjent! Det politisk korrekte hysteriet når nye høyder, og i England er man gått så langt at man nå vil fjerne ordet Christmas og erstatte det med ord som "Winter Lights " og "Celebrity lights". Slik går engelskmennene i front for å pisse på sin egen kultur, tradisjon og historie og legge seg på kne for muslimer og andre som finner den vår europeiske kultur og religiøse feiringer anstøtelig. Grensene til det absurde forlengst overskredet.Hva skjer med verden!? http://www.nrk.no/nyheter/kultur/5207067.html ← Du glemte dette meget vesentlige sitatet: "Professor i engelsk ved Universitet i Oslo Hilde Hasselgård har sin klare oppfatning om hva språkstriden bunner i. - Dette er et triks fra handelstanden for å også få jøder og muslimer til å handle mer før jul." Noen må ha det inn med t-skjorter...teskjeer, altså.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2005 #6 Skrevet 5. november 2005 Vit at grådigheten har INGEN grenser
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #8 Skrevet 6. november 2005 Hva med andre religioners høytider da? Må de navnenøytraliseres også? Dette er jo bare teit, og tar utgangspunkt i at det er Islam som er den rette tro, og at alt annet er støtende, eller hva som helst. Hva med kristne da? Vil de ha utryddet alle symboler og sånt som fremhever andre troer? hva med jødene? Hva med buddistene? Hva er dette slags vrøvl, og hvorfor i all verden lar de det skje? Skal dette bli den nye retningen verden over, så tar det vel ikke mange årene før Islam er verdensledende og muslimene har overtatt det meste. (Nå leste jeg ikke artikkelen før jeg skrev dette, så hvis dette bare er et forslag foreløpig, eller et krav, så ha meg unnskyldt)
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #9 Skrevet 6. november 2005 "Kristi messe", er ordet briter flest bruker om det vi kaller jul. I en tid med kulturelt mangfold faller det mange tungt for brystet at Kristus skal dominere offentligheten i hele desember og halve november. NÅ har jeg lest artikkelen.. det står ingen ting der om at det er muslimene som har krevet dette. Videre står det jo også: "Professor i engelsk ved Universitet i Oslo Hilde Hasselgård har sin klare oppfatning om hva språkstriden bunner i. - Dette er et triks fra handelstanden for å også få jøder og muslimer til å handle mer før jul." Om Hilde Hasselgård VET dette eller om hun tror og antar, skal jeg ikke uttale meg om.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2005 #10 Skrevet 6. november 2005 Dette er sykt uansett hvem som står bak. Handelstanden i England er eid av hvem? Dem som har litt peiling på hva som foregår vet hvem som eier store deler av handels kvartalene i London. Om det kan trekkes paralleler til relgiøse makter eller grådighet vet ikke jeg. Men uansett så skal det handles jesus krybbe med tilbehør i år! Selv om jeg ikke har noe annet en barnetroen som jeg fikk fra barneskolen. Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå