Gå til innhold

Bot for å kjøre med piggdekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor strenge er politiet i forhold til bøter for å kjøre med piggdekk de 2-3 første dagene etter fristen for å bytte til sommerdekk? Rekker ikke få byttet dekk før onsdag, og må kjøre litt på tirsdag😬 Hender det de gjør fristen til et poeng, og steller seg opp for kontroller dagene i etterkant? Eller er de litt runde i kantene på dette? Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: 8bbc0...3a2

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor strenge er politiet i forhold til bøter for å kjøre med piggdekk de 2-3 første dagene etter fristen for å bytte til sommerdekk? Rekker ikke få byttet dekk før onsdag, og må kjøre litt på tirsdag😬 Hender det de gjør fristen til et poeng, og steller seg opp for kontroller dagene i etterkant? Eller er de litt runde i kantene på dette? Hva er deres erfaringer?

De er ganske strenge. Vet ikke om det er kontroller, men å si at du ikke hadde tid til å bytte til sommerdekk er ikke bra nok. Kanskje de lar det gå hvis det er spådd snø samme dag eller dagene etter.

Anonymkode: bf998...679

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er strenge, så ville skiftet, tar jo bare en halvtimes tid

Anonymkode: fb00f...6a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De er strenge, så ville skiftet, tar jo bare en halvtimes tid

Anonymkode: fb00f...6a0

Æsj😬 Jeg lar bensinstasjonen bytte dekk for meg av helsemessige grunner, og har dekkene på dekkhotell samme sted. De hadde ikke ledig tid før onsdag. Og tirsdag må jeg altså ut og kjøre. Burde nok tenkt på dette litt før, så dette er min egen feil. Får håpe det går bra likevel🤞

AnonymBruker
Skrevet

På de 30 årene jeg har hatt lappen har jeg aldri opplevd kontroll på dekk.

Jeg tror ikke de har kontroll og jeg tror heller ikke de er strenge 2 - 3 dager etter fristen. Folk krysser fjelloverganger der det fortsatt kan være fryst på om natten og hovedregelen er at man skal være skodd etter forholdene.

Anonymkode: ba4fe...e55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjansen for at du kommer borti en kontroll til onsdag er vel ganske liten. 

Anonymkode: 7ba2f...27c

AnonymBruker
Skrevet

Du finner et sted med vinterføre og sier du skal dit i helgen.

Anonymkode: 91b3c...72f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

På de 30 årene jeg har hatt lappen har jeg aldri opplevd kontroll på dekk.

Jeg tror ikke de har kontroll og jeg tror heller ikke de er strenge 2 - 3 dager etter fristen. Folk krysser fjelloverganger der det fortsatt kan være fryst på om natten og hovedregelen er at man skal være skodd etter forholdene.

Men det betyr jo ikke at det ikke skjer 🙄 jeg har opplevd kontroller flere ganger 🤷‍♀️

Anonymkode: f73c2...0f4

Skrevet

Det gir de neppe noen bot for,  selv om det bok finnes en eller annen idiot som sikkert er i stand til det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men det betyr jo ikke at det ikke skjer 🙄 jeg har opplevd kontroller flere ganger 🤷‍♀️

Anonymkode: f73c2...0f4

Har jeg skrevet at det ikke skjer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har til mandag å skifte. 

Anonymkode: bfea0...724

Skrevet

Kan jo bare si at du skal kjøre til fjells til helgen, og det er uforsvarlig med sommerdekk på nattefrost.

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Si du skal på fjellet i morgen. Der er det snø. Loven sier, sko deg etter forholdene

Anonymkode: f1370...c1d

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er det de bruker tida si på, det utgjør jo ingen fare å kjøre med vinterdekk. Og som folk her sier ; bare si du skal på fjellet eller over en fjellovergang en av de nærmeste dagene. Jeg har ikke tid eller plan om å skifte denne helga jeg. Er mye som blir prioritert før det gitt!

Anonymkode: cb34b...128

AnonymBruker
Skrevet

Her snødde det jo 17 mai et år. Så de kan jo ikke være så forferdelig strenge med det.

Anonymkode: b3dd3...a6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...