AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 En liten bit av en tann, en av de som er lengre bak, har fallt av, som har ført til at det er et lite spisst punkt på tannen som gjør at jeg får sår på tungen. Har ikke råd til å gå til tannlege for å fikse det, noen som har noen tips? 😭 Anonymkode: 46e42...1e0
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #2 Skrevet 22. april 2022 Har ikke tips, men ville absolutt tatt den turen til tannlegen, så kan du høre med de på kontoret om det er mulig å ordne en nedbetalingsplan. Biten kan ha falt av pga at du har tygget på noe hardt, men det kan også hende at den har falt av fordi det er et hull langt nede i tanna som kan føre til at tanna dør og du må rotfylle. Og da blir alt mye dyrere... Anonymkode: bf038...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 Ikke akkurat et tips, men. Jeg knakk av en ganske stor (føltes det som iallfall) bit på innsiden på en av jekslene mine i en sommerferie en gang. Alle tannlegene på det lille tettstedet jeg bodde på hadde stengt, så jeg måtte vente til etter ferien. Men da hadde jeg ikke tid til å ta fri fra jobb, og så ble det aldri noe av og jeg ble vandt til å ha et krater der. Tanna var plagsom og skarp en stund, jeg fikk også sår på tunga. Hadde også problemer med å holde tunga unna, det hjalp ikke akkurat. Men den skarpe kanten ble glattere etterhvert og jeg slutta å få sår. Da jeg endelig fikk somla meg til tannlege (etter nesten ti år ...) ble det ikke såååå veldig dyrt. Jeg måtte ha time hos tannpleier for full sjekk først siden jeg ikke hatt vært til sjekk på evigheter, det kosta en tusenlapp. Så fikk jeg time hos tannlege for fiksing etterpå, det kosta "bare" 1300 kr. Anonymkode: b3bda...f7a
GammelKaktus Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 En venninne hadde en slik spiss og hun brukte reguleringsvoks på "spissen" inntil hun kom seg til tannlegen. Du kan jo se om det funker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå