AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Jeg er uplanlagt blitt gravid , jeg har fra før av 3 barn. Var egentlig ferdig med barn etter barn nr 2 , men ett samlivsbrudd og møte av en ny mann endret planene. Minste er 2 år nå ( de to andre er store , barneskole alder. ) Dette er andre gangen på ett år jeg er uplanlagt gravid. Forje gangen ente det i en MA før jeg fikk tatt en avgjørelse. Men etter dette har jeg kjendt at jeg føler meg ikke ferdig. Kjenner på at minstemann vokser opp som «enebarn» og de elste er 50 % hos sin pappa. Redd for at denne følelsen kommer bare til å bli sterkere jo eldre de blir. samboeren min på sin side, er ferdig. Han ønsker ikke flere barn. Mener vi har nok. Jeg vet han har rett i mye når han sier det, ikke har vi nok soverom til de vi har nå engang, eller stor nok bil. Vi er heller ikke unge lenger , jeg selv er 40 år. Han har reisejobb og har hatt ett helvete i mine tidligere svangerskap. så fortvilelsen jeg sitter på er enorm, min man vill ikke tvinge meg til abort, men han har alikavel sagt at han vet ikke om forholdet tåler ett barn til. ( minste hadde ett veldig krevende 1 år) jeg er selv redd for at jeg kommer til å angre om jeg tar abort. noen som har noen råd å komme med, eller som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: f53f5...4a0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Jeg tror du vet svaret selv. Noen ganger må man tenke på de barna man allerede har. Anonymkode: 05a71...393 27 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Jeg ville ha kontaktet Amathea, de kan hjelpe deg med å ta en avgjørelse😊 Anonymkode: 2f5d0...bdc 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Ikke ta abort om du kommer til å angre. Ikke få et barn om du kommer til å angre. Snakk med mannen din og fortell at du er redd for abort, og samlivet og økonomi og plass. Snakk med hverandre. Snakk med en lege. Snakk med en venninne. Ikke sitt alene med disse tankene. Vær sikker, uansett hvilket valg du tar. Anonymkode: f2f3d...c62 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 Du beholder dette barnet, også får samboeren din kutte strengene så dere slipper å komme i denne situasjonen flere ganger. Det pleier som regel å ordne seg , men om forholdet ryker , så ryker det . Du kommer til å klare deg fint likevel. Barn vokser fort , og som du selv sier , minstemann får nå et søsken i samme alder . I fremtiden for disse barna vil det være en veldig god ting . Samboer har ingenting å være sur for , han er like mye med på dette som du er . Han har et ansvar også. Anonymkode: cc56e...c0c 10
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg tror du vet svaret selv. Noen ganger må man tenke på de barna man allerede har. Anonymkode: 05a71...393 Ja jeg har alledre 3 barn, men når de elste reiser til bf så sitter vi igjen med det ene barnet. Jeg føler at vi mangler noe da. Dette er følelsen jeg sitter på. Og er redd denne bare blir sterkere med årene. Mannen min hadde ingen fra før, han syns det er slitsomt nok med bare minstemann hjemme så han er fornøyd med det han. Så nei jeg vet ikke svaret selv her. Uansett hva jeg gjør nå blir det feil for en av oss.. Anonymkode: f53f5...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du beholder dette barnet, også får samboeren din kutte strengene så dere slipper å komme i denne situasjonen flere ganger. Det pleier som regel å ordne seg , men om forholdet ryker , så ryker det . Du kommer til å klare deg fint likevel. Barn vokser fort , og som du selv sier , minstemann får nå et søsken i samme alder . I fremtiden for disse barna vil det være en veldig god ting . Samboer har ingenting å være sur for , han er like mye med på dette som du er . Han har et ansvar også. Anonymkode: cc56e...c0c Han ønsket å kutte strengen etter forje gang, Men jeg var ikke klar for det da. Har håpet at han skulle ombestemme seg , når minien ble litt eldre og dagene litt lettere. Hadde han fått enda litt tid på seg så hadde jeg er håp , selv om den biologiske klokken min tikker nå. Vi hadde kontoll på syklusen og alt, men vaksinering med covid vaksinen har ødelagt syklusen min nok en gang og derfor dette uhellet. Så nå sitter jeg her , 7 uker på vei. Anonymkode: f53f5...4a0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke ta abort om du kommer til å angre. Ikke få et barn om du kommer til å angre. Snakk med mannen din og fortell at du er redd for abort, og samlivet og økonomi og plass. Snakk med hverandre. Snakk med en lege. Snakk med en venninne. Ikke sitt alene med disse tankene. Vær sikker, uansett hvilket valg du tar. Anonymkode: f2f3d...c62 Jeg er overbevist om at man angrer ikke på barna man får , men barna man ikke får. Jeg har prøvd å snakke med min samboer. Han presser meg ikke til abort , men indirekte gjør han det på en måte når han sier at han vet ikke om forholdet vårt tåler flere barn. For han er abort eneste løsning. Anonymkode: f53f5...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 Det høres ut som om du vet hva du vil, så ta det valget selv. Ikke baser det på samvittighet. Men jeg tror deres minstemann sikkert får det helt fint uren søsken også ❤️ Anonymkode: 8fe84...df6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 Forstår meg ikke på menn som er SÅ imot å få flere barn, men som ikke tar ansvar å klipper strengen. Anonymkode: c25d9...bbc 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja jeg har alledre 3 barn, men når de elste reiser til bf så sitter vi igjen med det ene barnet. Jeg føler at vi mangler noe da. Dette er følelsen jeg sitter på. Og er redd denne bare blir sterkere med årene. Mannen min hadde ingen fra før, han syns det er slitsomt nok med bare minstemann hjemme så han er fornøyd med det han. Så nei jeg vet ikke svaret selv her. Uansett hva jeg gjør nå blir det feil for en av oss.. Anonymkode: f53f5...4a0 Men om du legger dine følelser og ønsker om flere barn til side og ser helt objektivt på det, er det en god plan med et barn til? Er det heldig for barna du allerede har, om det blir et samlivsbrudd fordi et fjerne barn velter lasset? Hvordan blir det for deres felles barn om dere går fra hverandre? Hvordan blir det for deg å være alene med 4 barn? Økonomien? Anonymkode: 05a71...393 3
Misanthropis Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 Barn før mann- uansett i min bok. og du er allerede mamma til en ny spire…du har allerede et barn til du føler noe for. Du føler også at noe mangler, altså du savner et barn til du, å miste en spire i ma kan forsterke/ utløse det, ganske forståelig. Samtidig er du 40, så det kan være siste sjangs. du skal evn også velge et liv med en mann som jo faktisk følelsesmessig presser deg til abort?! Bare at du får skylda for et evn samlivsbrudd…?! Det er slemt og uverdig å skulle leve under den trusselen. hadde han vært ferdig hadde han sterilisert seg. Han har 1 barn, og en crappy holdning. de to største er bare 50% hos dere. jeg hadde ikke tvilt på å beholde hadde jeg vært deg, og ikke hadde jeg latt noen gitt meg dårlig samvittighet heller. masse lykke til uansett, eneste du egentlig skal tenke på er hva som er rett for deg! Det er DU som er gravid nå. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 Jeg tenker at dersom forholdet deres ikke tåler et lite menneske til i hus så har dere ikke et veldig solid forhold! Etter min mening burde man tåle at man har noen slitsomme år mens barna er små. Det er unntakstilstand i hus i et par år der. Hadde mannen min sagt han ville flytte fra oss om vi fikk enda et barn hadde jeg best han reise med en gang. For da er tydeligvis ikke familien nok for han til å kjempe for! Barn er slitsomme, men noen ganger er det til hva man gjør det til også. Ikke still store krav, senk forventningene. Man trenger ikke ha alt på stell 100% i hus for å ha et fint liv. Bare et eksempel. Tenk på hvordan de klarte seg for 100 år siden. Har selv 3 barn så har litt erfaring. Hadde vi uplanlagt fått nr 4 så hadde vi fått det til å fungere på en vis også. Lykke til med avgjørelsen ❤️ Anonymkode: 7b970...16e 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men om du legger dine følelser og ønsker om flere barn til side og ser helt objektivt på det, er det en god plan med et barn til? Er det heldig for barna du allerede har, om det blir et samlivsbrudd fordi et fjerne barn velter lasset? Hvordan blir det for deres felles barn om dere går fra hverandre? Hvordan blir det for deg å være alene med 4 barn? Økonomien? Anonymkode: 05a71...393 Følelser satt til side, så nei jeg har ikke forutsetning til å kunne potensielt være alene med 4 barn. Delvis uføre og jobber 50 % stilling. Jeg vil ikke risikerere forholdet med å tvinge ett barn til på min samboer. Han har ikke truet med å gå, men han sier at han vet ikke om forholdet tåler det. Anonymkode: f53f5...4a0
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker at dersom forholdet deres ikke tåler et lite menneske til i hus så har dere ikke et veldig solid forhold! Etter min mening burde man tåle at man har noen slitsomme år mens barna er små. Det er unntakstilstand i hus i et par år der. Hadde mannen min sagt han ville flytte fra oss om vi fikk enda et barn hadde jeg best han reise med en gang. For da er tydeligvis ikke familien nok for han til å kjempe for! Barn er slitsomme, men noen ganger er det til hva man gjør det til også. Ikke still store krav, senk forventningene. Man trenger ikke ha alt på stell 100% i hus for å ha et fint liv. Bare et eksempel. Tenk på hvordan de klarte seg for 100 år siden. Har selv 3 barn så har litt erfaring. Hadde vi uplanlagt fått nr 4 så hadde vi fått det til å fungere på en vis også. Lykke til med avgjørelsen ❤️ Anonymkode: 7b970...16e Mannen min er serdeles nøye, han går inn i papparollen 110 % og det er derfor han mener at det er nok med hans ene barn og 2 bonusbarn. jeg tåler fint det ekstra arbeidet med en baby, jeg har vært i igjenom det før med de to elste. ( blir omtrendt samme aldersforsjell som mine elste er) Han har ikke den erfaringen , og er redd det skal bli like ille som det var med minste det første året. Og det han mener er at blir det så ille som da, så går det ut over forholdet. Anonymkode: f53f5...4a0
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 Snakk med noen på familievernkontoret, du vil slippe til med en gang om du forteller om krisen dere står i. Mannen må skjerpe seg. Det høres ikke ut som abort er det rette for deg. Anonymkode: 90d52...278 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Følelser satt til side, så nei jeg har ikke forutsetning til å kunne potensielt være alene med 4 barn. Delvis uføre og jobber 50 % stilling. Jeg vil ikke risikerere forholdet med å tvinge ett barn til på min samboer. Han har ikke truet med å gå, men han sier at han vet ikke om forholdet tåler det. Anonymkode: f53f5...4a0 Er du bare i stand til å jobbe 50% så har du ikke ork til 4 barn. Abort er det eneste ufornuftige. Anonymkode: ac689...3f7 11 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #18 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du bare i stand til å jobbe 50% så har du ikke ork til 4 barn. Abort er det eneste ufornuftige. Anonymkode: ac689...3f7 At jeg er delvis uføre, har ikke med hva jeg orker. Det går på synet mitt. Anonymkode: f53f5...4a0 2
Kelsier Skrevet 22. april 2022 #19 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forstår meg ikke på menn som er SÅ imot å få flere barn, men som ikke tar ansvar å klipper strengen. Anonymkode: c25d9...bbc Nå skriver TS at mannen ønsket å gjøre det etter forrige barnet, men at hun protesterte, så den kommentaren er ikke helt berettiget i denne tråden (men meget berettiget i mange andre tråder, absolutt). 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #20 Skrevet 22. april 2022 Kelsier skrev (16 minutter siden): Nå skriver TS at mannen ønsket å gjøre det etter forrige barnet, men at hun protesterte, så den kommentaren er ikke helt berettiget i denne tråden (men meget berettiget i mange andre tråder, absolutt). Ja det er jo bare kvinner som bestemmer over egen kropp, det glemte jeg Anonymkode: c25d9...bbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå