Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi gjorde et forsøk 6 uker etter fødsel (mitt initiativ, ingen press altså) og det gikk jo på et vis, men vi måtte avbryte siden det ble litt vel ømt i stingene.

Nå prøvde vi igjen 12 uker etter fødsel, mandag og i dag, det går jo framover men det er så ømt og sensitivt, som om jomfrudommen er sydd sammen i åpningen og må vides ut og åpnes på nytt... Hvor mange ganger tok det dere for å bli tøyelige og smertefri igjen? Det er jo godt, men så blir det ømt og jeg synes ikke jeg er så sexy når jeg uffer og ynker meg - jeg som likte det røft før graviditeten 🙈

Anonymkode: 38723...3bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med første var fødselen ganske traumatisk, og jeg var ikke interessert i å prøve før ved fire mnd. Da var det ømt, men ikke vondt. Ved seks mnd var det som før.

Ble klippet med andre også. Da var jeg klar for sex ved åtte uker. Denne gangen kjentes det bra ut helt fra første forsøk 😊

Anonymkode: 3c613...cbd

AnonymBruker
Skrevet

Det ble ikke bra før etter andre fødsel, to år etter. Ble ikke klippet med nummer to og trengte kun noen få sting i etterkant. Da gikk det ganske kort tid før alt føltes normalt igjen. 

Anonymkode: 3fe00...a77

AnonymBruker
Skrevet

Klippet grodde veldig fint hos meg. Hadde også samleie etter 6 uker. Det tok litt tid før det sluttet å føles stramt, kan fortsatt kjenne litt på det i starten 1 år etterpå. Fikk rifter i tillegg og de arrene er fortsatt ømme å ta på. Nå blir sex aldri som før hos meg da, men ikke pga. klippet.

Fysioterapeut sa til meg at sex er bra for tilhelingen fordi det tøyer vevet og øker blodsirkulasjonen. Samtidig som at man må passe på at det ikke gjør vondt verre, dersom det er så ubehagelig at man spenner seg. Så ta det med ro, lytt til kroppen. Ha sex men bruk gjerne glidemiddel.

Forresten, du nevner stingene, har ikke de løst seg opp ennå?

Anonymkode: e3379...ca0

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøvde først etter 8 uker, det var ikke vondt, men ubehagelig. Det gikk vel rundt 4 mnd før det kjentes normalt ut. 

Anonymkode: 2f86d...30a

AnonymBruker
Skrevet

Aldri 🙁

Anonymkode: d4384...525

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innen 1 år var det som før. Det var liksom litt «stramt» eller hva jeg skal si de første gangene. Ikke vondt men kjente at noe var veldig annerledes og arrvevet var litt hardt i starten så det kjentes som en «klump» som ikke skulle være der. Det gikk helt tilbake vil jeg si, ikke noe arrvev eller noe som merkes nå lenger. Det syns ikke lenger heller. Tidligere var det en hvit eller lysere strek der jeg ble klippet og sydd. Ser ut som helt vanlig slimhinne nå.

Anonymkode: 359e9...af4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med første var fødselen ganske traumatisk, og jeg var ikke interessert i å prøve før ved fire mnd. Da var det ømt, men ikke vondt. Ved seks mnd var det som før.

Ble klippet med andre også. Da var jeg klar for sex ved åtte uker. Denne gangen kjentes det bra ut helt fra første forsøk 😊

Anonymkode: 3c613...cbd

Nøyaktig det samme her altså bare det var 6 uker ved andre... men skulder som satt fast begge gangene, og klipp klipp... det ordna seg jo etter første fødsel men jeg husker ikke hvor lang tid det gikk 😄 Det gjør jo ikke dritvondt, men kjennes så stramt og jomfruelig liksom.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klippet grodde veldig fint hos meg. Hadde også samleie etter 6 uker. Det tok litt tid før det sluttet å føles stramt, kan fortsatt kjenne litt på det i starten 1 år etterpå. Fikk rifter i tillegg og de arrene er fortsatt ømme å ta på. Nå blir sex aldri som før hos meg da, men ikke pga. klippet.

Fysioterapeut sa til meg at sex er bra for tilhelingen fordi det tøyer vevet og øker blodsirkulasjonen. Samtidig som at man må passe på at det ikke gjør vondt verre, dersom det er så ubehagelig at man spenner seg. Så ta det med ro, lytt til kroppen. Ha sex men bruk gjerne glidemiddel.

Forresten, du nevner stingene, har ikke de løst seg opp ennå?

Anonymkode: e3379...ca0

Ja, vi gir oss når det gjør vondt, så fullfører han bare på egenhånd med meg på utstilling.. vinnvinn :)
Stingene, jeg mente arret etter stingene :)

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Innen 1 år var det som før. Det var liksom litt «stramt» eller hva jeg skal si de første gangene. Ikke vondt men kjente at noe var veldig annerledes og arrvevet var litt hardt i starten så det kjentes som en «klump» som ikke skulle være der. Det gikk helt tilbake vil jeg si, ikke noe arrvev eller noe som merkes nå lenger. Det syns ikke lenger heller. Tidligere var det en hvit eller lysere strek der jeg ble klippet og sydd. Ser ut som helt vanlig slimhinne nå.

Anonymkode: 359e9...af4

Greit å vite, takk til dere andre for svar også. :) Dette var en styrtfødsel hvor jeg videt meg ut på 0,nix og ungen sprengte seg igjennom, så må vel bare regne med det tar litt tid. Men det går vel framover siden i går ikke var så ømt som mandag, og det er vel normalt å kjenne det en stund etter hvis vi har kjørt litt på på mandagen. Men i dag er jeg ikke sår etter i går, så tror jeg kjenner framgang altså! 😄

Anonymkode: 38723...3bb

Skrevet

Etter ca 5-6 mnd sluttet det å være smertefullt, men jeg kjenner det ennå 2,5 år etterpå. Jeg revnet mye i tillegg, men det merker jeg ingenting til. Klippet derimot blir ennå ømt ved litt røff sex, hvis jeg sitter på huk etc. Helt åpenbart et stramt arrvev der. Er fremdeles ømt å ta på. Før de 5-6 mnd var det helt grusomt trangt i inngangen, måtte «vides ut» igjen virket det som. Prøvde sex første gang etter 7 uker, men fikk ikke inn penis en gang pga store smerter. Gikk derifra veldig seint fra «sinnsykt vondt» til «tålererbart» til «smertefritt» og til slutt godt 😛 

(er sjekket av gynekolog etterpå, det er ikke sydd feil). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...