AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Samboeren min er en gjerrig fyr til tider. Vi har ingen felles barn, bare mine og dine. Vi har bodd ilag i 1 år og har delt 50/50 på utgifter til mat når barna hans har vært hos oss, når de er hos moren så har han betalt 25 og jeg 75 siden mine barn bor hos oss hele tiden. Men nå ble det en diskusjon som endte i at han synes vi skal kjøpe inn hver for oss. Så nå har vi hvert vårt kjøleskap faktisk… bra vi har to 🥴 flere der ute som ikke deler på slike utgifter? Eller er det bare meg…? Jeg er litt oppgitt… Anonymkode: a791f...d0d
fru Alving Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Yt etter evne og nyt etter behov fungerer kun innen familien. Og tydeligvis ser han ikke på deg og dine barn som familie. Dette høres dødfødt ut. 23
Gidavmeg Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Vi deler ikke på mitt og ditt i vårt hus, det er vårt. 6
Rhodiola Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. - Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Samboeren min er en gjerrig fyr til tider. Vi har ingen felles barn, bare mine og dine. Vi har bodd ilag i 1 år og har delt 50/50 på utgifter til mat når barna hans har vært hos oss, når de er hos moren så har han betalt 25 og jeg 75 siden mine barn bor hos oss hele tiden. Men nå ble det en diskusjon som endte i at han synes vi skal kjøpe inn hver for oss. Så nå har vi hvert vårt kjøleskap faktisk… bra vi har to 🥴 flere der ute som ikke deler på slike utgifter? Eller er det bare meg…? Jeg er litt oppgitt… Anonymkode: a791f...d0d Så hyggelig! Lager dere hver deres middag også eller, siden dere har hvert deres kjøleskap og da sikkert har planlagt ulike middager? Anonymkode: bccbd...068 15
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 Hadde det ikke vært lettere å gå tilbake til å være særboere? Tror det kan være en bedre samlivsform for mange med mine og dine barn. Anonymkode: 2f505...530 37
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er litt oppgitt… Selvvalgt er velvalgt. Litt som å skjære av seg armen bare for å klage over at det er vondt. Anonymkode: e4dd5...75f 7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 Vi handler inn til fellesen og bytter litt på hvem som handler. Og så er det noen som spiser kun det og det, og da er det naturlig at jeg kjøper det som mine spiser (f.eks brunost om det hadde vært det) og han hadde handlet inn den dyre Youghurten som jenten hans hadde til lunch hver dag. Og jeg drikker biola, så da handler jeg det. Han drikker ananasjuice, og et spesielt brød som er dyrt, etc Anonymkode: 291b6...77e
GammelKaktus Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 Jeg er veldig på å ha adskilt økonomi for jeg synes det er greit men at man faktisk skal ha hvert sitt kjøleskap er for meg helt meningsløst, hvorfor flyttet dere sammen? Han virker jo ikke bare litt gjerrig... Nei, jeg slår et slag for å være særboere når det er så sært. 13
Maskinfører Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 mhm hadde vært kjipt om kjøleskapet hans hadde gått i stykker natt til skjærtorsdag lurer på hva han ville gjort da klart dere burde dele på utgiftene 😉 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 Han jobber offshore og putter penger inn i kryptovaluta hver mnd, så når han maser på meg om 70kr for en salat så blir jeg både trist og irritert… Anonymkode: a791f...d0d 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 En av mange grunner til at man bør være særboere om man har særkullsbarn. Det kan virke som om dine barn spiser mer eller dyrere enn hans? Jeg spiser dyr mat, som vellagret jarlsberg, fenalår, røykelaks, mandelsmør, avokado, granatepler og friske bær, biff og fiskefilet, pecannøtter og pinje-kjerner. Det hadde vært urettferdig om min partner eller stefar skulle betale halvparten av det hvis de selv i hovedsak spiste billig kneip, leverpostei, kokt skinke, eple og banan. Anonymkode: 78154...fc3 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #13 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En av mange grunner til at man bør være særboere om man har særkullsbarn. Det kan virke som om dine barn spiser mer eller dyrere enn hans? Jeg spiser dyr mat, som vellagret jarlsberg, fenalår, røykelaks, mandelsmør, avokado, granatepler og friske bær, biff og fiskefilet, pecannøtter og pinje-kjerner. Det hadde vært urettferdig om min partner eller stefar skulle betale halvparten av det hvis de selv i hovedsak spiste billig kneip, leverpostei, kokt skinke, eple og banan. Anonymkode: 78154...fc3 Her er det ingen barn i huset som spiser mandelsmør, granateple og røykalaks for å si det sånn… han vil kjøpe Jarlsberg, mens jeg handler Synnøve finden. Han har dyre matvaner, mens jeg prøver å ta litt mere ‘fornuftige’ valg. Han kaster alt av rester, mens jeg tar vare på de. Jeg har hjelpepleierlønn og han har opptil en million i året, så kanskje like greit at han bare betaler for seg og sine når jeg får tenkt meg om. Men det føles på en måte feil ut at vi skal ha alt separat, det gjør noe med den fellesskapsfølelsen eller hva jeg skal kalle det. Det blir liksom enda et skille som viser at vi er to familier, og ikke én… og det synes jeg er trist for barna. Anonymkode: a791f...d0d 6
Marimma Skrevet 22. april 2022 #14 Skrevet 22. april 2022 (endret) Herlighet, og jeg som trodde jeg var prippen. Her deler vi utgiftene 50/50 (likt innskudd på felleskonto) selv om han spiser mer enn meg og ungen hans spiser selvsagt også av maten vi kjøper felles. De eneste gangene jeg ber om at vi deler på utgiftene, er dersom vi f.eks skal besøke familie eller reise på ferie, da betaler han flybillett, togbillett osv for sitt barn. Vanligvis deler vi også på utgifter til småting som inngang i svømmehallen eller liknende, men trenger ungen nye armringer så kjøper han det. Føler jeg at jeg har bidratt litt vel mye til hans barn en periode, så sier jeg bare at nå går jeg og kjøper meg blomster på felleskortet, takk for bidraget 😂 Hadde blitt småsprø om jeg skulle tenkt på hvor mye skylder hverandre av de hverdagslige utgiftene. Har du spurt mannen din hvorfor akkurat dette er så viktig for ham? Endret 22. april 2022 av Marimma 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #15 Skrevet 22. april 2022 Marimma skrev (14 minutter siden): Herlighet, og jeg som trodde jeg var prippen. Her deler vi utgiftene 50/50 (likt innskudd på felleskonto) selv om han spiser mer enn meg og ungen hans spiser selvsagt også av maten vi kjøper felles. De eneste gangene jeg ber om at vi deler på utgiftene, er dersom vi f.eks skal besøke familie eller reise på ferie, da betaler han flybillett, togbillett osv for sitt barn. Vanligvis deler vi også på utgifter til småting som inngang i svømmehallen eller liknende, men trenger ungen nye armringer så kjøper han det. Føler jeg at jeg har bidratt litt vel mye til hans barn en periode, så sier jeg bare at nå går jeg og kjøper meg blomster på felleskortet, takk for bidraget 😂 Hadde blitt småsprø om jeg skulle tenkt på hvor mye skylder hverandre av de hverdagslige utgiftene. Har du spurt mannen din hvorfor akkurat dette er så viktig for ham? Han sier at det skal ikke gå ut over ham økonomisk at vi bor her. han eier huset og jeg betaler halvparten av alle utgifter (strøm, nett etc) + husleie. Og jeg betaler halvparten av lånet på bilen hans som jeg får bruke. Selv så synes han at han er snill og spandabel mann, men det merker jeg lite til. Bestiller vi mat så må jeg alltid betale halvparten - han sender vippskrav. Anonymkode: a791f...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 Så når både hans og dine barn er hos dere så spiser hans barn f. eks. fiskekaker og dine pannekaker ? Eller har dere i alle fall felles måltider når alle barna er der? Da lager du vel kun mat til deg og dine barn også da? Så får mannen lage sin egen mat, evt. spise brødskiver ? Anonymkode: 97e8d...e4c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han sier at det skal ikke gå ut over ham økonomisk at vi bor her. han eier huset og jeg betaler halvparten av alle utgifter (strøm, nett etc) + husleie. Og jeg betaler halvparten av lånet på bilen hans som jeg får bruke. Selv så synes han at han er snill og spandabel mann, men det merker jeg lite til. Bestiller vi mat så må jeg alltid betale halvparten - han sender vippskrav. Anonymkode: a791f...d0d Hadde aldri giddet. Anonymkode: 3c93d...5e9 11
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #18 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så når både hans og dine barn er hos dere så spiser hans barn f. eks. fiskekaker og dine pannekaker ? Eller har dere i alle fall felles måltider når alle barna er der? Da lager du vel kun mat til deg og dine barn også da? Så får mannen lage sin egen mat, evt. spise brødskiver ? Anonymkode: 97e8d...e4c Vi har jo til nå spist alle middager sammen og delt utgiftene på det. Nå er visst planen at vi lager felles middag når hans barn er her og deler på utgiftene, men når de er hos mammaen sin så lager jeg middag til meg og mine som jeg selvfølgelig betaler helt for og så ordner han seg noe selv… Anonymkode: a791f...d0d
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #19 Skrevet 22. april 2022 Hadde valgt å bli særbo. Også for å være litt mer finansiell selvstendig, slik at du betaler ned på ditt eget lån! Det å eie en leilighet er gull verdt for barna dine også, hva skal de arve hvis du ikke eier noe eget, og ikke kjøper deg inn i din samboers hus? Anonymkode: 28940...989 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #20 Skrevet 22. april 2022 Jeg føler at du ikke deler hele historien her. Det kan være at dere koster han mer enn det du skriver her. Anonymkode: 99719...1e7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå