Helen0000 Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Jeg leier en kjellerleilighet, og som forventet er det en del edderkopper, også finner jeg mange døde og noen levende skrukketroll. Jeg vet at det er farlig å puste inn permetrin så jeg har vert forsiktig med bruk inne, har brukt det direkte på edderkopper et par ganger. Men jeg ser mange som sprayer permetrin i hjørner og rundt dører og vindu. Jeg tenker å gjøre det, men er usikker på hvor lang tid det tar før det er trygt å oppholde seg i rommene jeg sprayer. Om jeg sprayer før jobb er jeg vekke i ca 11-12 timer før jeg kommer hjem, er det fortsatt farlig etter så lang tid da?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Tja, hvor lenge vet jeg ikke men jeg har sprayet og så åpnet for gjennomlufting etter noen timer og så latt rommet stå tomt ett par netter. Anonymkode: ff4f8...a1e
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #3 Skrevet 22. april 2022 Det går fint. Jeg sprayer og lar være å bruke rommet på noen timer. Anonymkode: 8873e...cdd 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Sprayer om morgenen og tar det i bruk etter jobb. Viktige at du sprayer rundt vinduer og dører ute også Anonymkode: fdad3...384 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #5 Skrevet 22. april 2022 Hva tror du edderkoppene lever av.....hvis du dreper edderkoppene blir det fritt frem for alle småfluer og småkryp som edderkoppene ellers ville ryddet opp i. Anonymkode: 0b735...8c8 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #6 Skrevet 22. april 2022 Edderkopper er nyttedyr og bør få leve. Skrukketroll betyr fukt. Det ville bekymret meg mer. Anonymkode: bdb8d...56b 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #7 Skrevet 22. april 2022 Istedenfor å drepe edderkoppene kan du spraye med eddik og sitronsaft. De liker ikke lukten. Anonymkode: bdb8d...56b 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 Har brukt Permetrin mot maur inne. Har bare luftet mens vi sprayer og en stund etterpå. Lukta sitter ikke i så lenge. Anonymkode: 28bfd...225 2
JasonX Skrevet 1. juni 2022 #9 Skrevet 1. juni 2022 Jeg har et spørsmål. Jeg har brukt permetrin på utsiden av dør og vindu, og innsiden. Nå har det seg sånn at dette rommet er lite, så senga mi er noen få meter unna døra og vindu. Jeg har ikke fått sjansen til å lufte skikkelig, men gjør det nå. Har lufta i rundt ett kvarter, men må veldig tidlig opp i morgen og derfor lukke døra. Spørsmålet her er om det går bra? Jeg blir ikke syk, eller lignende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå