Gå til innhold

Sædmengde etter sterilisering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo!

Er det vanlig at det varierer veldig i mengde sæd som kommer under utløsning? Dag 1 mye, dag 2 samme som dag 1, dag 5 nesten ingen ting. 

Kan det variere slik?

Anonymkode: a462d...366

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tar tid for sædvæsken å dannes så om man har utløsning ofte vil mengden bli mindre pr gang. 

Sterilisering har overhode ingen innvirkning på sædmengde.

Anonymkode: 4e96a...7bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tar tid for sædvæsken å dannes så om man har utløsning ofte vil mengden bli mindre pr gang. 

Sterilisering har overhode ingen innvirkning på sædmengde.

Eh… jo i høyeste grad, det er jo hele poenget. Væskemengden derimot påvirkes ikke.

Anonymkode: d0441...0f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente utløsning. Sæd har jeg jo ikke lengre😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eh… jo i høyeste grad, det er jo hele poenget. Væskemengden derimot påvirkes ikke.

Anonymkode: d0441...0f6

Sæd er navnet på alt det som kommer, ikke bare sædcellene. Altså påvirker sterilisering mengden sædceller, men ikke mengden sæd.

"Sæd er sekret fra penis som består av sædvæske og sædceller. Væsken uttømmes ved seksuell utløsning (ejakulasjon) ved samleie, masturbasjon og pollusjoner."

https://sml.snl.no/sæd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har sæd, du har bare ikke sædceller i sæden lengre, men sædcellene utgjør en så mikroskopisk del av sæden at det ikke vil være noen merkbar forskjell på sædmengde før og etter sterilisering.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men husk at det må ca 50 utløsninger til før du kan være sikker på at det ikke er noen levende svømmere igjenn

AnonymBruker
Skrevet

Det har gått 1 år så ingen fare. Men mengden varierer noen ganger. Har kanskje ikke noe med selve steriliseringen å gjøre?!

Skrevet

Jeg mener at da kommer ikke sed ut lenger men et sekret som er det meste av det som kommer ut for de som ikke er sterilisert. Sterlilisering så kutte de røret fra sedproduksjon så da kan det ikke komme ut sed.

AnonymBruker
Skrevet
feliek54 skrev (8 timer siden):

Jeg mener at da kommer ikke sed ut lenger men et sekret som er det meste av det som kommer ut for de som ikke er sterilisert. Sterlilisering så kutte de røret fra sedproduksjon så da kan det ikke komme ut sed.

Takk for at du forklarer det andre har skrevet før deg, bare at du gjør det på en mye dårligere måte.

Anonymkode: c9b75...e06

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for at du forklarer det andre har skrevet før deg, bare at du gjør det på en mye dårligere måte.

Ut fra det jeg ser andre har skrevet så sier de at det fortsatt kommer sæd men ikke sædseller. Det mener jeg er feil. Alt som har med sæd kommer fra punken og der er røret kuttet fra begge sider. Så noen form for sæd kommer det ikke. Med det kommer et sekret som ikke har noe med sæd å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Mengden varierer helt uavhengig av sterilisering. Jo oftere utløsning, jo mindre væske. Kan sikkert variere på bakgrunn av andre faktorer som tenning og dagform. 

Anonymkode: 89b9d...14c

AnonymBruker
Skrevet
feliek54 skrev (4 timer siden):

Alt som har med sæd kommer fra punken og der er røret kuttet fra begge sider. Så noen form for sæd kommer det ikke. Med det kommer et sekret som ikke har noe med sæd å gjøre.

Skal du skylde på punken nå? 

Det er kun sædcellene, rumpetrollene, som kommer fra testiklene. Det andre kalles sædvæske, og har i høyeste grad noe med sæd å gjøre.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hallo!

Er det vanlig at det varierer veldig i mengde sæd som kommer under utløsning? Dag 1 mye, dag 2 samme som dag 1, dag 5 nesten ingen ting. 

Kan det variere slik?

Ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke sterilisert men opplever og varierende mengde av sædvæske. Har sikkert med hydrering å gjør, samt hva opphisset man er der og då. 

Anonymkode: a5033...7b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skal du skylde på punken nå? 

Det er kun sædcellene, rumpetrollene, som kommer fra testiklene. Det andre kalles sædvæske, og har i høyeste grad noe med sæd å gjøre.  

Når en mann er sterilisert, vil han få utløsning men uten at den inneholder sædceller. Mengden, farge og karakter på væsken som kommer, endres vanligvis ikke etter sterilisering, da mesteparten består av proteiner som blir dannet i prostatakjertelen.

Det kommer med andre ord en blank væske uten sædceller ved en utløsning. Denne væsken vil nok bruke like lang tid på å komme ut som hvis den hadde inneholdt sædceller.

1. Operasjonen foretas i lokalbedøvelse.

2. Kirurgen lager et lite snitt i huden på hver side av pungen.

3. Sædlederen (en liten streng under huden øverst på pungen på hver side) på hver side løftes frem og blir knyttet sammen to steder, før kirurgen klipper over, eventuelt fjerner litt av sædlederen.

4. For å være sikker på at det er riktig struktur som er fjernet, sendes ofte en liten bit av sædlederen til undersøkelse.

Precum er en væske som kommer ut av mannens urinrør når han blir kåt, men før han ejakulerer (har sædavgang). Mengden precum varierer mye, alt fra de som får en dråpe som knapt merkes, til de som har så mye at det kan utgjøre et problem med at det blir for vått.

Precum produseres av et par kjertler på størrelse med erter og som befinner seg rett under prostata. De kalles Cowpers kjertler.
Precums oppgave er først og fremst å nøytralisere surheten i urinrøret (etter urinen), for å hindre at sæden som skal føres gjennom der, ikke påvirkes og ødelegges av denne eventuelle surheten.

Det er altså helt normalt at det kommer ut væske av penis når du blir kåt, men det som gjør det noe spesielt i ditt tilfelle, er at du opplever at mengden væske har økt gradvis de siste 10 årene og nå tilsvarer en mengde som er plagsom for deg (dere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...