aurox Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Oslo kommune oppfordret for en stund siden til at Osloborgere må bruke mindre vann, for vi er i enn vannkrise. Det har ikke blitt mindre vannbruk, og jeg lurer på om det er fordi ikke mange nok har fått det med seg? Derfor deler jeg det her, gjerne si det videre. Det kan blant annet få alvorlige følger for dyrelivet langs vannet/ elven. Forhåpentligvis var dette passende å poste her. Ha en fin kveld videre. https://www.aftenposten.no/oslo/i/jaEdje/kommunen-ba-oss-spare-paa-vannet-men-faa-lyttet-naa-naermer-vi-oss-en-va 1 1 1
Purple Basil Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Jeg fikk det med meg første gangen de advarte. Synes det er veldig rart dersom det virkelig er så mange som ikke har fått det med seg. Jeg tror folk bare gir faen. Dessverre. 2 2
Purple Basil Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Rumle skrev (1 minutt siden): Sender ikke kommunen ut slik info via sms? Vanligvis ja, men de har ikke gjort det angående vannet. Har likevel klart å få det med meg, flere aviser skrev jo om dette. 1 1
Bag Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 On 4/21/2022 at 11:15 PM, Purple Basil said: Vanligvis ja, men de har ikke gjort det angående vannet. Har likevel klart å få det med meg, flere aviser skrev jo om dette. Så de er ikke interessert i å informere oss som ikke leser norske aviser? 1
Gjest Optimo Skrevet 24. april 2022 #6 Skrevet 24. april 2022 Jeg skjønner heller ikke hvorfor kommunen ikke koster på seg å varsle innbyggerne med et par sms, i stedet for å bare bruke media. Mange av artiklene i media har vært bak betalingsmur også, det gjør jo ikke saken akkurat bedre. Samtidig vet jeg ikke om det ville hatt så mye effekt? Det er nok en god del som har fått det med seg nå, og forbruket går jo ikke noe ned. Virker som folk gir faen. Det kan bli en tøff sommer.
Purple Basil Skrevet 25. april 2022 #7 Skrevet 25. april 2022 Bag skrev (På 24.4.2022 den 0.52): Så de er ikke interessert i å informere oss som ikke leser norske aviser? Det får du spørre dem om.
Stina234 Skrevet 25. april 2022 #8 Skrevet 25. april 2022 Det er nok vann i Mjøsa Få bygget ut vannledning til Oslo. 1
CrossRoad Skrevet 25. april 2022 #9 Skrevet 25. april 2022 Optimo skrev (21 timer siden): Jeg skjønner heller ikke hvorfor kommunen ikke koster på seg å varsle innbyggerne med et par sms, i stedet for å bare bruke media. Mange av artiklene i media har vært bak betalingsmur også, det gjør jo ikke saken akkurat bedre. Samtidig vet jeg ikke om det ville hatt så mye effekt? Det er nok en god del som har fått det med seg nå, og forbruket går jo ikke noe ned. Virker som folk gir faen. Det kan bli en tøff sommer. Allmenningens tragedie det. Ingen vil gjøre noe før alle må gjøre noe. 1
fiskfrasjøen Skrevet 2. mai 2022 #10 Skrevet 2. mai 2022 Har fått SMS fra Oslo Kommune i dag. Husket denne tråd. Kjære Oslo! Akkurat nå har vi mindre vann enn normalt, og vi trenger din innsats for å spare vann! Dusj kortere, slå av kranen ved tannpuss og unngå vanning av plen. Gjør det for Oslo, så har vi fortsatt vann til de viktigste tingene i våre liv. Les mer www.oslo.kommune.no/vannsparing 2
Entern Skrevet 2. mai 2022 #11 Skrevet 2. mai 2022 Stina234 skrev (På 25.4.2022 den 17.27): Det er nok vann i Mjøsa Få bygget ut vannledning til Oslo. Ganske lite vann i Mjøsa nå.
fiskfrasjøen Skrevet 2. mai 2022 #12 Skrevet 2. mai 2022 (endret) Entern skrev (2 minutter siden): Ganske lite vann i Mjøsa nå. Lite regn og stor befolkning og ble sjokkert når noen åpner kran og fokusert på sin annen jobb. Endret 2. mai 2022 av fiskfrasjøen
tdm900 Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 Stina234 skrev (På 25.4.2022 den 17.27): Det er nok vann i Mjøsa Få bygget ut vannledning til Oslo. Joda, men selv den er mer enn 2meter under et normalnivå akkurat nå. Blir ikke noe vann i den før Ottaflommen kommer i juni/juli😁
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå