AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Mine foreldre har kjøpt en bolig som jeg bor i men tanken er at jeg skal overta lånet når jeg er ferdig utdannet og har mulighet til å betale ned på lånet. Lurer på om noen vet om jeg må ha egenkapital for å kunne ta over lånet? Anonymkode: aa0b4...85e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Mine foreldre har kjøpt en bolig som jeg bor i men tanken er at jeg skal overta lånet når jeg er ferdig utdannet og har mulighet til å betale ned på lånet. Lurer på om noen vet om jeg må ha egenkapital for å kunne ta over lånet? Anonymkode: aa0b4...85e Du kan ikke bare "overta" lånet fra foreldrene dine fordi dere har bestemt det. Du må søke banken om lån som vanlig og så bruke dette til å "kjøpe" leiligheten av foreldrene dine. Anonymkode: 2609f...5a7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Hvis boligen er - for eksempel - verdt 3 mill og boliglånet er på 2 mill må du søke banken om 2 mill i lån. Så bruker banken det lånet til å innfri lånet dine foreldre har. Den siste millionen er å anse som din egenkapital. Dersom boligen er verdt mindre enn lånet blir det vanskeligere å få banken med på noe. Anonymkode: 57990...e86 1
newman01 Skrevet 22. april 2022 #4 Skrevet 22. april 2022 Du må søke lån på normal måte, med egenkapital og betjeningsevne. Er det selveier må du også betale dokumentavgift vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå