AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #21 Del Skrevet 21. april 2022 Spm. 1 Gode mennesker kan få hjertestopp og død. Hvorfor ikke Putin? Spm. 2 Hvorfor får noen «alt» av problemer, og noen svært lite? Møtes de i paradis, de som fikk et godt liv og de som hadde et helvete på jorden? Spm. 3 Hva gjør/ tenker Gud når han ser et menneske lide fra det er født til det dør? Tenker på tortur og vold. Takk for fin trå, TS ❤️ Anonymkode: db423...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #22 Del Skrevet 21. april 2022 Hvorfor mister foreldre barn til sult og sykdom dersom det finnes en Gud som vil oss vel og er glade i alle? Anonymkode: f0b72...8d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 21. april 2022 #23 Del Skrevet 21. april 2022 Hvordan rettferdiggjør du at slaveri er tillatt i følge bibelen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #24 Del Skrevet 21. april 2022 Geitis skrev (1 minutt siden): Hvordan vet du hva i Bibelen som er skrevet av mennesker og hva som egentlig er Guds ord siden du sier man ikke bør følge alt som står i Bibelen? Jeg forholder meg i hovedsak til Nye testamentet. Den nye pakt. Til hvordan Jesus var og møtte andre mennesker i ulike situasjoner. Gamle testamentet inneholder mye fordømmelse og elendighet. I det nye testamentet opphevde Jesus den gamle pakt og forkynte nestekjærlighet, toleranse og inkludering. Så jeg forholder meg til Jesu lære. TS Anonymkode: c409f...7b3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #25 Del Skrevet 21. april 2022 Du er modig og tøff, TS! Takk! Jeg har forsøkt å føle/ kjenne Gud, men merker ingenting. Selv ikke da jeg lå svært syk. Har hatt det mye vondt, men kjenner liksom ikke hans nærvær. Hvorfor får noen denne åpenbaringen og ikke meg? PS. Anbefaler deg å ignorere tulle- svar. Anonymkode: db423...e60 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 21. april 2022 #26 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forholder meg i hovedsak til Nye testamentet. Den nye pakt. Til hvordan Jesus var og møtte andre mennesker i ulike situasjoner. Gamle testamentet inneholder mye fordømmelse og elendighet. I det nye testamentet opphevde Jesus den gamle pakt og forkynte nestekjærlighet, toleranse og inkludering. Så jeg forholder meg til Jesu lære. TS Anonymkode: c409f...7b3 Så du plukker mao det du liker og overser det du ikke liker i kristendommen ? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #27 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spm. 1 Gode mennesker kan få hjertestopp og død. Hvorfor ikke Putin? Spm. 2 Hvorfor får noen «alt» av problemer, og noen svært lite? Møtes de i paradis, de som fikk et godt liv og de som hadde et helvete på jorden? Spm. 3 Hva gjør/ tenker Gud når han ser et menneske lide fra det er født til det dør? Tenker på tortur og vold. Takk for fin trå, TS ❤️ Anonymkode: db423...e60 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor mister foreldre barn til sult og sykdom dersom det finnes en Gud som vil oss vel og er glade i alle? Anonymkode: f0b72...8d0 Dette går i mye av det samme. Jeg vet ikke, rett og slett. Jeg tror det er det beste svaret. Jeg vet ikke Det er mye vi ikke vet. Jeg har tro på at vi kommer til å se alt klart den dagen vi skal til himmelen. Det er mye vi ikke kan forstå. Det er mye urett som skjer. Jeg tror som jeg sa i stad, at Gud gråter med den som lider. rfa skrev (2 minutter siden): Hvordan rettferdiggjør du at slaveri er tillatt i følge bibelen. Det rettferdiggjør jeg ikke. Jeg er imot vold, overgrep, slaveri osv. Det vet jeg at Jesus også ville vært. TS Anonymkode: c409f...7b3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #28 Del Skrevet 21. april 2022 Hva tenker du om homofili og at homofile får gifte seg i kirken? Selv er jeg helt for at de skal få gifte seg men hold kirka utenfor. Anonymkode: d07ad...d85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 21. april 2022 #29 Del Skrevet 21. april 2022 rfa skrev (8 minutter siden): Hvordan rettferdiggjør du at slaveri er tillatt i følge bibelen. Godt spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #30 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er modig og tøff, TS! Takk! Jeg har forsøkt å føle/ kjenne Gud, men merker ingenting. Selv ikke da jeg lå svært syk. Har hatt det mye vondt, men kjenner liksom ikke hans nærvær. Hvorfor får noen denne åpenbaringen og ikke meg? PS. Anbefaler deg å ignorere tulle- svar. Anonymkode: db423...e60 ❤️ Dette var trist å lese. Jeg fikk bare lyst til å dele denne "Kjærlighetsbrev far din Far til deg Mitt barn … Du vet kanskje ikke hvem jeg er, men jeg vet alt om deg. (Salme 139,1) Jeg vet når du sitter og når du står oppreist. (Salme 139,2) Jeg er vel kjent med alt du er. (Salme 139,3) Til og med hvert eneste hårstrå på ditt hode vet jeg om. (Matteus 10,29-31) For du ble skapt i mitt bilde. (1. Mosebok 1,27) I meg lever du og rører du deg og er til. (Apostlenes gjerninger 17,28) For du er min slekt. (Apostlenes gjerninger 17,28) Jeg kjente deg allerede fra før du ble unnfanget. (Jeremia 1,4-5) Jeg bestemte deg da jeg planla skapelsen. (Efeserne 1,11-12) Du var ikke en feiltagelse, for alle dine dager er skrevet opp i min bok. (Salme 139,15-16) Jeg fastsatte den eksakte tiden for din fødsel og hvor du skulle bo. (Apostlenes gjerninger 17,26) Du er skremmende og vidunderlig skapt. (Salme 139,14) Jeg vevde deg sammen i din mors mage. (Salme 139,13) Og jeg dro deg fram den dagen du ble født. (Salme 71,6) Jeg har blitt fremstilt feil av dem som ikke kjenner meg. (Johannes 8,41-44) Jeg er ikke langt borte fra deg eller sint, jeg er sann kjærlighet. (1. Johannes 4,16) Og det er mitt dypeste ønske å få gi deg min kjærlighet. (1. Johannes 3,1) Rett og slett fordi du er mitt barn og jeg er din far. (1. Johannes 3,1) Jeg tilbyr deg mer enn din jordiske far noen gang har kunnet tilby. (Matteus 7,11) For jeg er den perfekte far. (Matteus 5,48) Hver god gave som du mottar kommer fra min hånd. (Jakob 1,17) For jeg er din forsørger og den som møter alle dine behov. (Matteus 6,31-33) Min plan for din fremtid har alltid vært fylt med håp. (Jeremia 29,11) Fordi jeg elsker deg med en evig kjærlighet. (Jeremia 31,3) Mine tanker for deg er like talløse som sandkornene på stranden. (Salme 139,17-18) Og jeg fryder meg over deg med jubel. (Sefanja 3,17) Jeg vil aldri slutte med å gjøre godt mot deg. (Jeremia 32,40) For du er min verdifulle eiendom. (2. Mosebok 19,5) Av hele mitt hjerte og hele min sjel ønsker jeg at du skal slå rot (Jeremia 32,41) Og jeg vil vise deg store og vidunderlige ting. (Jeremia 33,3) Dersom du søker meg av hele ditt hjerte, vil du finne meg. (5. Mosebok 4,29) Ha din lyst i meg, og jeg vil gi deg alt ditt hjerte ønsker. (Salme 37,4) For det er jeg som gir deg disse ønskene. (Filipperne 2,13) Jeg er i stand til å gjøre mer for deg enn du kan klare å forstå. (Efeserne 3,20) For jeg er din største oppmuntrer. (2. Tessaloniker 2,16-17) Jeg er også den Far som trøster deg under alle dine problemer. (2. Korinter 1,3-4) Når du har hjertesorg, er jeg nær deg. (Salme 34,19) Som en hyrde bærer et lam, har jeg båret deg nær til mitt hjerte. (Jesaja 40,11) En dag vil jeg tørke vekk hver eneste tåre fra dine øyne. (Åpenbaringen 21,3-4) Og jeg vil ta vekk hver eneste smerte du har lidd her på jorden. (Åpenbaringen 21,3-4) Jeg er din Far, og jeg elsker deg slik jeg elsker min sønn Jesus. (Johannes 17,23) For min kjærlighet for deg er forløst i Jesus. (Johannes 17,26) Han er det nøyaktige bilde av min eksistens. (Hebreerne 1,3) Han kom for å demonstrere at jeg er for deg, og ikke imot deg. (Romerne 8,31) Og for å fortelle deg at jeg ikke teller dine synder. (2. Korinter 5,18-19) Jesus døde slik at du og jeg kunne forsones. (2. Korinter 5,18-19) Hans død var det ultimate uttrykk for min kjærlighet til deg. (1. Johannes 4,10) Jeg ga opp det jeg elsket for å. prøve å få din kjærlighet. (Romerne 8,31-32) Dersom du mottar min sønn Jesus som gave, da mottar du meg. (1. Johannes 2,23) Og ingenting vil noen gang skille deg fra min kjærlighet igjen. (Romerne 8,38-39) Kom hjem og jeg vil holde det største selskapet himmelen noen gang har sett. (Lukas 15,7) Jeg har alltid vært Far, og vil alltid være Far. (Efeserne 3,14-15) Mitt spørsmål er … Vil du være mitt barn? (Johannes 1,12-13) Jeg venter på deg. (Lukas 15,11-32) Kjærlig hilsen fra din himmelske Pappa, den allmektige Gud" Du vil finne Gud hvis du søker ham. Bare ikke gi opp. Noen ganger tar det bare tid å få svar, men Gud ser deg. Jeg kan be for deg hvis du vil ❤️ rfa skrev (2 minutter siden): Så du plukker mao det du liker og overser det du ikke liker i kristendommen ? Jeg forholder meg til Jesus som er opphavsmannen til kristendommen. Han opphevde moselovene og innførte den nye pakt. Han sa at "hvis du bekjenner med din munn og tror i ditt hjerte, skal du bli frelst". Han forkynte tilgivelse for synder. Man må ikke lenger "nå opp", for det er det ingen mennesker som klarer. TS Anonymkode: c409f...7b3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #31 Del Skrevet 21. april 2022 rfa skrev (2 minutter siden): Så du plukker mao det du liker og overser det du ikke liker i kristendommen ? Det er ikke å plukke ut noe. Vi skal forholde oss til det nye testamentet fordi det var defor Jesus ofret seg for menneskeheten. Det gamle testamentet forteller om hva som skjedde , hvordan ting oppstod og hvorfor. Se på bibelen som en historebok og en guide til hvordan du best lever livet . Her må du bruke sunn fornuft og ha evne til å reflektere. Anonymkode: 229fe...0d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 21. april 2022 #32 Del Skrevet 21. april 2022 Mamajune11 skrev (Akkurat nå): Godt spørsmål. TS er kun enig med det som passer med sin egen moral virker det som så hvorfor TS blander gud/kristendom/bibel inn i noe av det er ikke godt å si. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 21. april 2022 #33 Del Skrevet 21. april 2022 Du tror på at Gud skapte universet, og alt startet med Adam og Eva. Dinosaurtiden er med andre ord ikke-eksisterende i den kristne tro. Hva tenker du da om de dinosaurlevningene som er funnet og datert til tusenvis av år før menneskene eksisterte? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #34 Del Skrevet 21. april 2022 rfa skrev (6 minutter siden): Så du plukker mao det du liker og overser det du ikke liker i kristendommen ? Dette er jo vanlig i alle religioner. Veldig mange muslimer blant annet velger feks å ikke spise svin, men de har sex før ekteskap og bruker narkotika Anonymkode: 41045...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #35 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva tenker du om homofili og at homofile får gifte seg i kirken? Selv er jeg helt for at de skal få gifte seg men hold kirka utenfor. Anonymkode: d07ad...d85 Jeg støtter homofile og mener at de bør få gifte seg i kirken. Jesus dømte ingen. Han var tolerant, nestekjærlig og respektfull. Han hadde blitt veldig lei seg av å se at kirken ekskluderte og fordømte homofile. Og en ting - Jesus uttalte seg aldri om homofili i bibelen. Paulus gjør, men ikke Jesus. TS Anonymkode: c409f...7b3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #36 Del Skrevet 21. april 2022 Hvordan forklarer du at kristne er i undertall, tar alle muslimer, jøder, hinduer osv osv feil ---går alle andre i utakt? Jeg tror ikke på noe av dette selfølgelig. Jeg stoler på evolusjonen og når jeg dør så er det over. Anonymkode: 8c841...094 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #37 Del Skrevet 21. april 2022 Kvinne87Rogaland skrev (1 minutt siden): Du tror på at Gud skapte universet, og alt startet med Adam og Eva. Dinosaurtiden er med andre ord ikke-eksisterende i den kristne tro. Hva tenker du da om de dinosaurlevningene som er funnet og datert til tusenvis av år før menneskene eksisterte? Gud skapte dyrene før han skapte menneskene. Menneskene kom tilslutt, før Gud hvilte den sjuende dagen. Jeg tror at han skapte dinosaurene først, og så menneskene etterpå. TS Anonymkode: c409f...7b3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #38 Del Skrevet 21. april 2022 Hvordan kan du med 100% sikkerhet vite at bibelen ikke er skrevet av djevelen? Når jeg leser bibelen, så er det enormt mye feiring av genocide, vold, voldtekt, slaveri, incest og mye annet. Om Gud ikke vil kontrollere folk, og djevelen er en trickster, så gir det mer mening at bibelen er et produkt av djevelen, ikke Gud. Kanskje gud er djevelen? Ah, jeg forstår hva indoktrinering er, men samtidig kan jeg ikke forstå hvordan kristne kan ha så mye tillit til en bok de fleste kristne aldri har lest, og helt uten bevis 😅 Anonymkode: ec03b...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #39 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan forklarer du at kristne er i undertall, tar alle muslimer, jøder, hinduer osv osv feil ---går alle andre i utakt? Jeg tror ikke på noe av dette selfølgelig. Jeg stoler på evolusjonen og når jeg dør så er det over. Anonymkode: 8c841...094 Hva mener du med at kristne er i undertall? Det er den største religionen. TS Anonymkode: c409f...7b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rfa Skrevet 21. april 2022 #40 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er jo vanlig i alle religioner. Veldig mange muslimer blant annet velger feks å ikke spise svin, men de har sex før ekteskap og bruker narkotika Anonymkode: 41045...5be Det gjør ikke grunnen til å skulle tro på en religion noe bedre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå