Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungen min nærmer seg 2 men jeg føler at når barnehagen tar opp mesteparten av dagen, så er det urettferdig mot barnet å i tillegg skulle ha barnepass iblant, dvs når det ikke er absolutt nødvendig. Bare tanken gir meg dårlig samvittighet. Er jeg helt irrasjonell? 

Anonymkode: 6eab4...ab0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ekstremt irrasjonell. 

Anonymkode: ac8d8...d1c

• Liker 1
Skrevet

Det er irrasjonelt å ha dårlig samvittighet. Det er helt rasjonelt at du ikke ønsker barnevakt fordi du heller vil være sammen med barna dine selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du føler, men samtidig så er det helt lov å ha behov for å være for deg selv og å ikke ha ansvaret for noen. Fritid uten å måtte følge med på ungen. Jeg kjenner på det behovet i alle fall. Fritid helt alene, bare tenke på meg selv i et par timer.

Anonymkode: 2ce8b...798

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg skjønner deg veldig godt og tenker slik selv. Jeg ser ikke barnet mitt hele dagen mens jeg er på jobb.Vi har bare noen få timer sammen før leggetid. Så kommer helgen og jeg skal ha meg fri fra han igjen? Neitakk jeg vil bare være med barnet mitt. Men at andre prioriterer annerledes for sine barnrespekterer jeg og det får være deres sak. 

Anonymkode: d6c16...7e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er lik deg jeg, men merket at noe endret seg når barnet ble tre år. Da var det plutselig suuuperstas å henge med tanter/onkler. (Besteforeldre har ikke vært så delaktige hos oss) 

Fordi vi ser hvor kjekt det er for barnet, begynte vi med barnevakt og overnatting av og til, hos tanter/onkler. De er har en kjempefin relasjon på grunn av dette. 

Anonymkode: 51ec1...723

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også kjent det slik. Til tider er det der fortsatt, nå som barna er to og snart fire. Men som brukeren over skriver, nå syns den eldste det er kjempestas å bli passet av andre voksne, så nå er det likevel ganske annerledes. 

Ellers tenker jeg at en skal prioritere seg selv og sitt eget liv også, hvis det er noe en vil gjøre som medfører behov for barnepass. Da ser jeg på det som bra for barna å vise at mamma tar vare på seg selv. Hvis greia er at en ikke vil ha barnepass, men kjenner på at omgivelsene syns at en burde ha det, da er det noe annet.

Anonymkode: b90f1...87f

AnonymBruker
Skrevet

Dere fratar jo barnet mulighet til å ha nære relasjoner utenfor familien da...

Anonymkode: e65a2...273

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...