Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har baby på 2 mnd som ikke vil ta smokk eller flaske. Kan sutte litt på smokken men spytter den kjapt ut igjen. Flaske tuten bare suttes på og får ikke i seg noe. Prøvd ulike merker. Noen som har tips? 

Ønsker smokk fordi babyen har stort sugebehov for å roe seg og bruker nå meg eller hele hånda konstant til dugong. Flaske prøving ble anbefalt av helsesøster, bare for å venne litt til denne hvis man senere innimellom skulle ønske å komme gi flaske😊

Anonymkode: 4c288...b2e

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å fortsette å prøve, helst ikke med mange forskjellige smokketyper og tåteflasker. Bedre å holde seg til en type og prøve over tid. Det sagt, mitt yngste barn tok aldri hverken smokk eller flaske. 

Anonymkode: c3103...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Prøv Nuk sine i latex! Eneste som har funket på noen av mine

Anonymkode: 41f47...8e0

Skrevet

Kan gi melk eller mme fra kopp, det gjøres allerede fra de er nyfødt på sykehuset. Smokk har jeg ingen tips til, har gitt det opp selv. Noen vil ikke ha. Det kan være fordeler med det også, at de blir vant til å sove uten, fokuserer på det siden vi ikke fikk det til. Hun er 9 mnd nå og sugebehovet er ikke der lenger. Så nå går det helt fint uten :)

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke forsøkt før nå?

Om man ønsker en baby som tar smokk så må man starte etter fødselen. Kan ikke høre på såkalte anbefalinger om å vente... for de fleste er det for sent da. Jeg har mange venninner/søstre som bare skal få etablert ammingen først, vil vente litt med smokk osv. Vel, de har babyer nå som ikke tar smokk. Alle mine fire gjør det. Uten at det ble noen problemer med ammingen.

Anonymkode: d4faf...952

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du helt vanlig smokk av typen man får kjøpt på matbutikken? Mange babyer tar bare ddm som er designet for å føles mer som en brystvorte, f.eks Bibs sine. Ingen tipset meg om det før babyen var mange måneder, men lettelsen var enorm når han da endelig tok smokk.

Disse får du levert rett i postkassen: https://byhappyme.com/no/smokker-med-navn/1225-bibs-colour-str-1-0-6-md-rund-lateks-smokker-med-navn.html#/296-farge-papaya/27-materiale-lateks/33-storrelse-storrelse_1_0_6_md/67-form-rund_lateks

Kan fås med navn også, hvis du foretrekker det.

Anonymkode: c7ca4...bad

Skrevet

Prøvd å smøre brystmelk på smokken? Evnt gå med smokken nedi bhen en stund? 

Det gjorde jeg og det funka. Når tytten spyttes ut så tar jeg den inn igjen og så dunker jeg lett med fingeren på den. 

Støtter anbefalingen om NUK sine smokker som kjøpes på apoteket. Barselavdelingen på sykehuset sverget til disse! 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle råd! Startet prøving rett etter fødsel, men har ikke fungert ennå. Har prøvd avent, mam, og et par andre, men ikke Nuk eller Bibs som nevnt. Skal prøve disse👍☺️ Skal også også med å ha smokken litt i bh😀

Anonymkode: 4c288...b2e

AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å lage ørlitte granne større hull i tåteflaskesmokken, og forsiktig "helle" melken inn i munnen på babyen. Vær forsiktig, så ikke for mye kommer ut. Men da merker barnet bedre at maten kommer derfra. Du kan mate ved å helle, og er ikke avhengig av at barnet selv må suge ut melken fra flasken.

Anonymkode: 47fcb...c6e

AnonymBruker
Skrevet

Det ble aldri her, måtte bare leve med å være smokk selv 🙈 Prøvde seriøst alt. Så ikke føl deg mislykka om det ikke går, noen babyer vil bare ikke ha 😊

Anonymkode: 0309f...3fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det ble aldri her, måtte bare leve med å være smokk selv 🙈 Prøvde seriøst alt. Så ikke føl deg mislykka om det ikke går, noen babyer vil bare ikke ha 😊

Anonymkode: 0309f...3fa

Signerer denne! Tror vi har førti forskjellige flasker og smokker i hus etter to barn, men ingen av dem er brukt mer enn 30 sekunder i slengen.. 

Anonymkode: 4bc6d...b59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Signerer denne! Tror vi har førti forskjellige flasker og smokker i hus etter to barn, men ingen av dem er brukt mer enn 30 sekunder i slengen.. 

Anonymkode: 4bc6d...b59

Samme her 😅

Anonymkode: 53da1...365

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke greid å få noen av mine to til å ta smokk, selv med meget iherdige forsøk og mange smokker. Så er ikke alltid det går😌

Anonymkode: 5a6fb...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Det beste er bare å akseptere at barnet ikke tar smokk. Flaske tok min når hun ble rundt 1 år. Smokk fikk vi aldri til. 

Anonymkode: 39114...78a

AnonymBruker
Skrevet
On 4/22/2022 at 3:46 PM, AnonymBruker said:

Har du ikke forsøkt før nå?

Om man ønsker en baby som tar smokk så må man starte etter fødselen. Kan ikke høre på såkalte anbefalinger om å vente... for de fleste er det for sent da. Jeg har mange venninner/søstre som bare skal få etablert ammingen først, vil vente litt med smokk osv. Vel, de har babyer nå som ikke tar smokk. Alle mine fire gjør det. Uten at det ble noen problemer med ammingen.

Anonymkode: d4faf...952

Det stemmer ikke helt. Man kan få det til tidlig eller seint, eller ikke få det til. Barn er forskjellige. 

Min første tok smokk fra dag fem. Slutta med smokk ved ni mnd, og startet igjen ved 1,5 år.. Min andre tok smokk på dag én. Også sluttet han med det ved to måneder. Null sjanse å få inn den smokken igjen. Bare tygger og spytter ut. 

Ei i barselgruppa forsøkte smokk fra fødselen, men det gikk ikke, og hun gav opp. Forsøkte på nytt da barnet var tre måneder og det gikk veldig bra. 

Anonymkode: 57571...94d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...