AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Dere som har bachelor i pedagogikk, hva jobber dere med? Var det vanskelig å få jobb, og hva tjener dere? Er det nok å ha bachelor for å få jobb eller må man ta master? Anonymkode: f3c81...3d1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Ikke meg, men en venninne tok den utdanningen. Hun jobbet på et callsenter etter endt utdanning og fikk deretter fast jobb på et kundesenter. Vet ikke om dette er vanlig karrierevei, men en slik type utdanning er vel aldri bortkastet uansett hvor man havner. Hun har en jobb der hun ofte må forklare folk ting, da er det vel en fordel med pedagogisk bakgrunn. Anonymkode: e362a...0db
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ikke meg, men en venninne tok den utdanningen. Hun jobbet på et callsenter etter endt utdanning og fikk deretter fast jobb på et kundesenter. Vet ikke om dette er vanlig karrierevei, men en slik type utdanning er vel aldri bortkastet uansett hvor man havner. Hun har en jobb der hun ofte må forklare folk ting, da er det vel en fordel med pedagogisk bakgrunn. Anonymkode: e362a...0db Takk for svar. Har faktisk ikke tenkt at man kan få tilsvarende jobber, men det var bra å vite! Anonymkode: f3c81...3d1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Spørsmålet er vel heller hva du ønsker å jobbe med? Bachelor i pedagogikk er ikke særlig ettertraktet isolert sett. Da er det bedre å være barnehagelærer, lærer. Med en master på toppen og riktige fagkombinasjon kan en bachelor i pedagogikk være mer ettertraktet. Anonymkode: 70dfe...92e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 Jeg har master i ped og jobber i BUP. Tjener 650.000. Anonymkode: f5b7e...ea4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har master i ped og jobber i BUP. Tjener 650.000. Anonymkode: f5b7e...ea4 Dumt spørsmål, men kan man jobbe i BUP uten master også - eller er de med master mer ettertraktede? Anonymkode: f3c81...3d1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Spørsmålet er vel heller hva du ønsker å jobbe med? Bachelor i pedagogikk er ikke særlig ettertraktet isolert sett. Da er det bedre å være barnehagelærer, lærer. Med en master på toppen og riktige fagkombinasjon kan en bachelor i pedagogikk være mer ettertraktet. Anonymkode: 70dfe...92e Skulle gjerne ha jobbet i barnehage. Vurderte faktisk å ta bachelor som bhglærer men jeg kan dessverre ikke jobbe i et fysisk tungt yrke etter en skade. Anonymkode: f3c81...3d1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Dumt spørsmål, men kan man jobbe i BUP uten master også - eller er de med master mer ettertraktede? Anonymkode: f3c81...3d1 Du må ha master for å jobbe klinisk. Men du kan få jobb som miljøterapeut på psykiatriske avdelinger, da er det mer miljøterapi som er i fokus. Anonymkode: 1e6aa...3c6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Jeg søkte flere stillinger etter fullført bachelor i pedagogikk, blant annet miljøterapeut i bolig for funksjonshemmede, veileder i en ideell organisasjon og konsulent hos NAV. Ble innkalt til intervju til alle disse. For førstnevnte stilling ønsket de helst vernepleier, men ville gjerne tilby meg vikariat. Jeg ble tilbudt stillingen i de to sistnevnte, men valgte NAV fordi jeg syntes det virket mer passende for meg og lønna var bedre. Jeg kommer til å tjene omtrent 500.000 i året. Anonymkode: 8745c...a5e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå