Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i den siste tiden drevet med oppussing av mitt kjøkken. Leide inn en beskjent av en beskjent om er snekker (sier han iallelfall). Han har gjenntatte ganger begått feil under arbeidet og virker ukonsentrert og uerfaren :sur:

Feil han har gjort er blant annet å lage et hakk i en skapdør i det han skulle borre inn et handtak, borret opp skap på feil sted (ordnet dette ), og noen hyller som ikke er i vater. Det siste han gjorde var å lage et digert hakk i benkeplata i det han sagde ut til kommen og det værste av alt sa han heller ikke noe om det før han hadde satt ned kommen og borret fast plata til skapene. :frustrert: Kan da ikke ha det slik. Når jeg kommenterte det sa han at han skulle fikse det med silikon. Men det ble da ikke fint. Dessutten siden dette er på et sted med mye fukt er det ikke bra heller. Treverket vil bli ødelagt.

Jeg fant så ut at jeg måtte få montert ny benkeplate, og spurte han om det. Han sa det var greit. Jeg sa at jeg ikke synes det var riktig at jeg skulle ta på meg hele kostnaden. Han svarte ikke. Men tilbød meg å frakte den hjem for meg da og montere den

I går var vi på Ikea og jeg kjøpte ny benkeplate. Jeg betalte den og han monterte den. Han vil ikke ta opp dette med kostnaden. Fikk og en mer kostnad på 500 kr til rørlegger pga dette og.

Hva skal jeg gjøre? trekke fra disse kostnadene på det han skal ha betalt. (er sort)? hva ville du gjort? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis du kan bli enig med han om fratrekk så ville jeg nok gjort det. Har han rette opp hyller og fikset det som blir feil, slik at du de det store og hele fornøyd med jobben i etterkant?

Jeg tror at du i utgangspunktet har du nok fått en leksjon i hvorfor man ikke skal leie inn hjelp svart, men bruke et firma med mestebrev og garantier. Ja, det koster mer, men kan noen ganger være verd det. Nå får du bare forhandle og deale med han så best du kan og håpe han ser det samme som du.

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Det eneste språket folk forstår er penger. Du har vel ikke betalt fyren før du satte igang jobbe? Selvfølgelig ville jeg ikke betalt han alt - hvis skadene han har gjort er hans feil.

Hvis han nekter å gå med på dette kan du jo si at du venter på en regning for du skal jo ha kvittering!Ikkeno' penger før kvittering. Når du får kvitteringen anmelder du han til skattemyndigheter - for oppgir sikkert ikke dette. da får han seg en ikke liten skrape og økt skatt. Slik har jeg gjort det ved 2 anledninger - og da blir det aldri noe mer spørsmål. Men du må tørre å kjøre linen ut, men hva har du å tape?

Må vel få legge til at jeg har jobbet mye svart tidligere, men aldri oppført meg slik

Så til slutt et lite råd - la aldri noen jobbe svart for deg med mindre du kjenner han godt og vet du kan stole på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...