AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Jeg var alltid den som hadde mest lyst på barn av oss to, hun gikk til slutt med på at vi skulle få ett barn. Jeg ante ikke egentlig hva svangerskap egentlig innebar. Jeg trodde hun i verste fall skulle være litt kvalm i noen dager. Hun hadde et forferdelig svangerskap og jeg føler bare hele kroppen hennes skrek at dette ikke var noe for henne. Det var drittøft psykisk og fysisk. Fødselen endre dro ut i en evighet og katastrofalt. Jeg vill ikke gå inn i detaljer om hva som skjedde, men det er ikke sykehusets feil, det er et godt privat sykehus (det beste man får her) og de gjorde alt de kunne. Nå sitter jeg igjen med et barn som jeg ikke greier å bonde med, PG følelsen av at alt er min feil. Anonymkode: 8234b...3c9 20
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Fort som faen finn noen å snakke med for å bearbeide all soeg og smerte du bærer på nå. Kondolerer så ufattelig mye med tapet ditt, det finnes knapt ord som kan trøste et barn som har mistet sin mor og en som har mistet sin elskede. Det er ikke din feil. Det er ikke din feil. Det er ikke din feil. Det er ikke barnets feil, tragedier skjer. Den lille trenger deg for ramme alvor nå. Søk hjelp. Anonymkode: 93713...5b8 20 20 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Hvor var dette? Anonymkode: 2f870...0da 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Så utrolig grusomt ❤️ Du må jo få noe hjelp til å takle sorgen og prosessere det som skjedde. Det er jo overhodet ikke din feil, sjansene er jo minimale for at slikt kan skje! Anonymkode: 970b5...10e 2
Mezzosoprena Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 Dette er selvfølgelig ikke din feil, de aller fleste fødsler går bra og man kan ikke ta på seg skylda fordi man var den som muligens hadde mest lyst på barn. Men jeg går ut fra at det ikke spiller noen rolle hva vi andre her inne sier til deg, men vært så snill å få deg hjelp - du kan ikke leve med disse følelsene. Start hos fastlegen din for fortell akkurat hvordan du har det. 2 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 Det er IKKE din feil, det kan dessverre skje, og ingen kan styre hvem som blir rammet. Få all den hjelpen du kan få. Prøv å fokuser på at du har en liten del av henne i dette barnet ❤️ Kondolerer. Anonymkode: fd848...5bc 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor var dette? Anonymkode: 2f870...0da Vi er to som lurer på det. Jeg får ikke søkt opp privat sykehus med fødeavdeling. Anonymkode: cf66e...c8b 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor var dette? Anonymkode: 2f870...0da Det er ikke relevant… Anonymkode: 1e337...810 12 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er to som lurer på det. Jeg får ikke søkt opp privat sykehus med fødeavdeling. Anonymkode: cf66e...c8b Det er garantert ikke i Norge! Anonymkode: 7bc23...c58 15
Tone83 Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke relevant… Anonymkode: 1e337...810 Er nok flere som lurer på om det er sant rett og slett, hører sjeldent om noen som dør under fødsel i Norge. Helsestasjonen kan nok hjelpe mtp råd angående tilknytning til baby. 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #11 Skrevet 21. april 2022 Dette kan umulig være i Norge. Anonymkode: 09ad6...11d 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #12 Skrevet 21. april 2022 Dette er ihvertfall ikke i Norge, det finnes ikke private sykehus med fødeavdeling Anonymkode: ccae4...0ab 5
Silva Pluvialis Skrevet 21. april 2022 #13 Skrevet 21. april 2022 Ord blir fattige. For en smerte. Jeg føler virkelig med deg ❤️ Det er på ingen måte din skyld, men jeg kan forstå følelsen. Jeg må si at jeg hadde følt akkurat det samme om jeg hadde stått i den situasjonen. Det jeg derimot ikke ville gjort var å tenke at det var din eller noen andres skyld om det rammet dem. Jeg ville klandret meg selv i situasjonen, men jeg ville ikke klandret andre som opplevde det samme. Det koker ned til at man er selvkritisk. Jeg antar at du heller ikke ville klandret andre som opplevde det samme? Dette er IKKE din skyld heller. Finnes det en sorggruppe i nærheten som du kan delta i? Eventuelt prest? Du må ikke være religiøs for å snakke med en prest. Prester er gode på sorg og tap. De vet mye om hva sorg kan gjøre med et menneske. Håper det blir bedre for deg. Du fortjener alt godt. ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #14 Skrevet 21. april 2022 Tone83 skrev (1 minutt siden): Er nok flere som lurer på om det er sant rett og slett, hører sjeldent om noen som dør under fødsel i Norge. Helsestasjonen kan nok hjelpe mtp råd angående tilknytning til baby. Hvorfor skulle det ikke være sant? Det dør i gjennomsnitt 4 mødre i året under fødsel. I Norge. Anonymkode: 76629...655 6 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #15 Skrevet 21. april 2022 Det er på ingen måte din feil, uansett hva du tenker❤️❤️Søk hjelp med en gang! Anonymkode: 8acc6...b7b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #16 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skulle det ikke være sant? Det dør i gjennomsnitt 4 mødre i året under fødsel. I Norge. Anonymkode: 76629...655 Det finnes ikke private fødetilbud i Norge. Alle fødsler skjer på offentlige sykehus/fødestuer eller hjemme Anonymkode: d763b...fe7 10
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #17 Skrevet 21. april 2022 Tone83 skrev (3 minutter siden): Er nok flere som lurer på om det er sant rett og slett, hører sjeldent om noen som dør under fødsel i Norge. Helsestasjonen kan nok hjelpe mtp råd angående tilknytning til baby. Ts bor jo åpenbart ikke i Norge når han snakker om private sykehus med fødeavdelinger! Anonymkode: 7bc23...c58 13
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #18 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke relevant… Anonymkode: 1e337...810 Jo fordi det ikke finnes private sykehus med fødeavdeling i Norge, og det å lyve om noe så alvorlig som du beskriver er sykt. Anonymkode: 3e520...1ad 7
tio Skrevet 21. april 2022 #19 Skrevet 21. april 2022 Kondolerer ❤ Dette var smertefullt å lese, kan knapt forestille meg hvordan det må føles for deg. Ufattelig trist. Som flere sier her, søk hjelp, slikt kan man ikke hanskes med alene. Ønsker alt det beste for deg og barnet ditt, og håper av hele mitt hjerte at livet en vakker dag smiler til dere begge to ❤ 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #20 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg var alltid den som hadde mest lyst på barn av oss to, hun gikk til slutt med på at vi skulle få ett barn. Jeg ante ikke egentlig hva svangerskap egentlig innebar. Jeg trodde hun i verste fall skulle være litt kvalm i noen dager. Hun hadde et forferdelig svangerskap og jeg føler bare hele kroppen hennes skrek at dette ikke var noe for henne. Det var drittøft psykisk og fysisk. Fødselen endre dro ut i en evighet og katastrofalt. Jeg vill ikke gå inn i detaljer om hva som skjedde, men det er ikke sykehusets feil, det er et godt privat sykehus (det beste man får her) og de gjorde alt de kunne. Nå sitter jeg igjen med et barn som jeg ikke greier å bonde med, PG følelsen av at alt er min feil. Anonymkode: 8234b...3c9 Huffså utrolig vondt. Får du ikke oppfølging? Jeg hadde også sv.forgiftning helt på slutten og rett etter fødsel. Skyhøyt blodtrykk som de måtte senke med medisiner. Nå for tiden er dette ganske normalt å ha, de pleier å ha god rutine på sjekk osv. Utrolig leit... God klem til deg. Kv33 Anonymkode: f4f32...32c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå