Gå til innhold

glattkjøring

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei

imorgen skal jeg ha glattkjøring (torsdag) og lurer bare rett og slett på hvordan dette foregår? og hvor i oslo dette er!

er det slik at dersom du driter deg fullstendig ut så stryker du,må ta dte på nytt eller at lærern ser skikkelig ned på deg?

og hva gjør man der?

gruer meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke stryke på glattkjøring. Dette må alle ha for at man skal se hvordan bremselengdene funker irl. Holdninger og respekt er vel noe av det du skal lære. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor i Oslo, men glattkjøring er faktisk gøy. det trodde jeg ikke på forhånd.

nei du kan ikke stryke, du lærer ikke og bli en god sjåfør på glattisen der, hensikten er og hvise deg hvordan du bør reagere hvis bilen begynner og skrense i sving eller når du skal bremse.

Når vi hadde glattkjøring kjørte vi først på en rett strekning og bremset, med ulik fart, så kjørte vi samme sted men det kom hindringer forann oss vi måtte svinge unna.

tilslutt kjørte vi i en sving, i svingen kan de også komme med en hindring.

du lærer litt om å ta hensyn til at det er glatt, med og senke farten.

gled deg, det er ikke farlig og de aller fleste gjør en pirruet eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt det selv enda, men alle jeg kjenenr som har hatt syns bare det var kjempegøy.

Er som regel du og en elev til så dere kan le av hverandre :wink:

Stryke kan du ikke, don`t worry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen i Oslo for hundre år siden - og da var glattkjøringen på Nesodden. NAF har nok ikke egen bane i Oslo. Jeg tror det er en på Romerike i tillegg til den på Nesodden som finnes i Oslo/Akershus.

Men hvilken bane du skal på, finner du ut av ved å ta en kjapp telefon med NAF. Hvsi du ikke skal reise med kjøreskolen da.

Lykke til - glattkjøring er dritgøy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg tok lappen hadde man ikke glattkjøring på programmet. Min første

"time" fikk jeg i en bratt islagt bakke med sving den første vinteren.

Det gikk bra, men det var ikke særlig gøy :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjørelæraren min ville at vi skulle lære på glatt-kjørings-bana var at vi ikkje kunne noko. Vi var ikkje verdensmesterar og sjølv om vi fikk prøve oss på glatt underlag, kan det eigentleg ikkje sammenlignast med "irl". På bana er ein konsentrert og forberedet, og veit kva som ventar. Det gjer ein ikkje irl. Så sjølv om vi etter ei stund klarte oss godt på glattkjørings-bana, insisterte kjørelæraren på at vi skulle fortsette til eg ikkje fikk det til ein gong, for at eg skulle gå av bana med ein følelse av at eg ikkje mestra glatt føre. For det gjer ein ikkje.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...