AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Hvor mye går du ned per uke? Hva er de største endringene du har gjort? Spiser du vanlig mat? Hvordan er kaloriinntaket og hva forbrenner du? Anonymkode: 37ae6...cf5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Følger! Må ned 20 kg selv Anonymkode: 88eef...493
Frøkenfryden Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye går du ned per uke? Hva er de største endringene du har gjort? Spiser du vanlig mat? Hvordan er kaloriinntaket og hva forbrenner du? Anonymkode: 37ae6...cf5 Har gjort det. Er ferdig. Om det teller. -Ca 0.5 kg uka. Til 20 kg var borte. Stoppet aldri opp men forsvant stabilt uke for uke. Trente ikke. -nokså vanlig mat ja. Men kanskje sunnere middager enn mange har. Store mengder grønnsaker. Og en del frukt. Mindre ferdigmat og prosessert mat. Mer vann. Hvis usunn mat: mindre porsjoner. Grove produkter av brød o.l. Største endring var å kutte snop, innføre mye sunnere matvarer. Men fortsatt vanlig mat. Spise oftere. Telle kalorier. Spiste 1350 om dagen. Er ca på det ennå, vedlikehold på 5.året nå. Så det er det som passer min daglige forbrenning nå med lavere vekt tydeligvis. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Jeg skal ned 20 kg. Teller ikke kalorier, men spiser fornuftig og trener mye. Har gjort det en gang før, men gradvis gått opp igjen i en 10-års periode. Pluss overgangsalder som ikke har gjort noe godt. Har nå gått ned 5 kg på 5 uker. Litt endring i kosthold og mye trening, både intervaller og styrke. Når det gjelder mat har jeg kutter godteri og alkohol på hverdager, samt planlagt og preppet sunne lunsjer. Til middag har jeg spist det samme som familien, bare mindre porsjoner og mer grønt. Har prøvd halveis i noen år, men nå kom plutselig motivasjonen på plass og da var det gjort. Har også funnet treningsglede, og glede i at klærne passer bedre allerede. Anonymkode: 2143e...c90 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor mye går du ned per uke? Hva er de største endringene du har gjort? Spiser du vanlig mat? Hvordan er kaloriinntaket og hva forbrenner du? Anonymkode: 37ae6...cf5 1kg pr uke 90% kostholdsfokus og 10% aktivitet. Spiser selvfølgelig vanlig mat. Men kalorifattig mat, som igjen gjør at jeg kan spise meg mett hver dag. Kaloriinntaket er vel rundt 1700, og div. kalkulaturer sier at jeg må ligge på rundt 2500 for å opprettholde dagens vekt. Det vil si at jeg er 800 kcal i minus hver dag, som igjen gir meg en vektnedgang på ca. 1kg pr. uke. Anonymkode: b99a9...d95 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 1 kg pr uke. Trener ikke, spiser som vanlig. Bare mindre. Koser meg med godteri mitt i uka eller helga. Gått ned 20 kg. Stoppet et halvt år og nå begynt å gå ned igjen 🙂 Anonymkode: bbc14...963 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 Har gått ned 30 kilo. På det meste litt over 1 kilo i uken. Men har hatt en del platåer og i en periode gått litt opp pga sykdom og kjedsomhet 🥴 Trener styrke og cardio 4-5 ganger i uken og gåturer de resterende dagene. Spiser stort sett rene råvarer som er rent hvitt kjøtt, fisk, egg, nøtter, frø, grønnsaker, kokos- og olivenolje og frukt. Men kan skeie ut i ny og ne, men da innenfor 1800 kalorier pr dag. Anonymkode: fd512...12e 1
Cambria Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 Da jeg gjorde det så brukte jeg vektklubben. Betalte for medlemsskap der og loggførte alt jeg spiste. Hadde Moen perioder hvor jeg ikke orket å følge det like slavisk, men var i de periodene bevisst på inntaket. Den største forskjellen ble mengden godis og mat. Porsjonene endret seg til det mindre og godteri spiste jeg kun på lørdager. Lørdagene var også se dagene hvor jeg kunne spise en del mer enn hva jeg egentlig skulle mtp inntak. Men samtidig den dagen jeg trente desidert mest for å kompensere noe. Jeg planla også uka, slik at jeg visste at hvisket hadde planlagt moe hvor det ble servering, så spiste jeg litt mindre de andre dagene, uten at det gikk ut over hverdagen, og trente litt ekstra. Da hadde de ekstra kaloriene litt mindre å si. Det var fryktelig tøft i starten. Jeg husker fortsatt de første to ukene som to uker hvor jeg gikk konstant sulten, men jeg trøstet meg med at jeg egentlig ikke trengte mer og at det bare satt i hodet. Det jeg lærte var jo at jeg ble mindre sulten, klarte meg fint med den mengden mat jeg skulle ha og ble flinkere til å prioritere hva jeg brukte kaloriene på. Jeg gikk i gjennomsnitt ned 1kg i uka. 😊 3
Bokdamen Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 Har gått ned 25 kg siden i sommer, 20+ av de i høst. Lå på ca 1 kg ned i uken. Telte og logget alt av kalorier, ingen juksing. Hadde et vindu på 1300-1450 per dag. Like strengt i helgene. Drakk ingen kalorier (med unntak av litt vin ved noen enkelte sosiale happeninger). En liten skål lørdagsgodt som jeg logget. Planla alle måltider, vanlig mat, men mye mer grønt og lite/ingen majones/saus/smør. Magert kjøtt (farvel deilige nakkekoteletter). Spiste ikke ekstra når jeg trente. Økt aktivitet. Har slappet mer av i år, og teller ikke lenger kalorier, men har likevel fortsatt rolig nedover. Har 2 kg igjen til normalvektig BMI som jeg håper å bli kvitt før sommerferien og årsdagen for «prosjektet» mitt 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #10 Skrevet 22. april 2022 Jeg jobber med saken, skal ned totalt 25, har gått ned 5-6 til nå. Har hatt en lengre periode med mye stress som har ført til oppgangen, men nå er det rom for å ta grep om vekta igjen. Jeg loggfører alt jeg spiser, og ligger på ca 1350 kalorier per dag. Det er ca 7-800 under mitt vedlikeholdsbehov (basert på både utregning og erfaring). Jogger 3-4 ganger i uka, i snitt 300 kalorier i minus per dag der også. Så totalt skal det tilsi 1000 kalorier per dag, altså en kilo per uke. Til nå har det stemt ganske bra, men er redd det går saktere nå. Mye som tyder på det… Er i vertfall motivert, og tenker at de neste månedene kommer til å gå helt uavhengig av hva jeg spiser eller ikke. Og i september vil jeg heller veie 15-20 kg mindre 🥰 Jeg spiser helt vanlig mat, men prioriterer mat som er mettende og mindre kalorier for å kunne spise meg mett. Anonymkode: 505d4...e06 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #11 Skrevet 22. april 2022 Bokdamen skrev (4 timer siden): Har gått ned 25 kg siden i sommer, 20+ av de i høst. Lå på ca 1 kg ned i uken. Telte og logget alt av kalorier, ingen juksing. Hadde et vindu på 1300-1450 per dag. Like strengt i helgene. Drakk ingen kalorier (med unntak av litt vin ved noen enkelte sosiale happeninger). En liten skål lørdagsgodt som jeg logget. Planla alle måltider, vanlig mat, men mye mer grønt og lite/ingen majones/saus/smør. Magert kjøtt (farvel deilige nakkekoteletter). Spiste ikke ekstra når jeg trente. Økt aktivitet. Har slappet mer av i år, og teller ikke lenger kalorier, men har likevel fortsatt rolig nedover. Har 2 kg igjen til normalvektig BMI som jeg håper å bli kvitt før sommerferien og årsdagen for «prosjektet» mitt Du har vært utrolig flink altså 🥰 håper jeg kan fortelle samme historien om noen måneder! Godt å høre at det har funket for deg med det kaloriinntaket der, for jeg ligger på ca det samme 😊 Kan jeg spør hva du veide når du startet? Anonymkode: 505d4...e06 1
Bokdamen Skrevet 22. april 2022 #12 Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du har vært utrolig flink altså 🥰 håper jeg kan fortelle samme historien om noen måneder! Godt å høre at det har funket for deg med det kaloriinntaket der, for jeg ligger på ca det samme 😊 Kan jeg spør hva du veide når du startet? Anonymkode: 505d4...e06 Jeg veide ca 95 kg da jeg startet. Var nok et litt stort kaloriunderskudd i starten, men jeg vente meg fort til det, og det ga gode resultater i starten når jeg trengte det. For meg funket det veldig bra å ha noen faste måltider til frokost/ lunsj/kvelds som jeg visste kaloriene for, og så veksle mellom disse. Jeg spiser enten yoghurt med 3 ss müsli og en håndfull blåbær eller havregrøt til frokost. Til kvelds er det enten to knekkebrød eller en skål yoghurt med frukt (druer/kiwi/bær) og noen hakkede usaltede cashewnøtter. Spiser alltid det samme til lunsj på jobb )(vi har smørelunsj) Ved å ha noen «go to» måltider, ble det enklere for meg å sette sammen en total for dagen. Utgangspunktet var gjerne 200 til frokost, 350-400 til lunsj, rundt 500 til middag og 200 til kvelds, så hadde jeg litt å sjonglere med. Ingen mellom måltider 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #13 Skrevet 24. april 2022 1,5 kg i uken. Ikke mer en 1200 kcal. Trene hver dag. Anonymkode: eb37e...b31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå