Gå til innhold

Rosacea, hva hudpleie /sminke bruker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lancome Teint Idole Ultra Wear foundation har jeg brukt i mange år. Dekker rødheten veldig godt, og virker som huden min tåler den veldig bra.

Anonymkode: f3c0d...b07

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Elixir! Dyrt, men verdt det for min del! Kan bestilles på Lyko.

Jeg sverger spesielt til Niactil.

image.thumb.png.4d6c94c5ed2307c1f9fc1eab17725407.png

Og Sulfactil når jeg har utbrudd, direkte på utbruddene.

image.thumb.png.cf320984fad81be2044796cac325a225.png

Jeg har faktisk begge 2 :) har aldri utbrudd da jeg har bare rødhet. Men bruker du bare niactil og ikke noe annen fuktighetskrem?  Bruker du noe sminke og? :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I sommerhalvåret bruker jeg stort sett kun Niactil. På vinteren trenger jeg mer fukt, og har ikke funnet en vanlig dagkrem som jeg liker godt. Altså en som funker både for huden min og som holder sminken på plass.

På kveldstid på vinteren bruker jeg Hydractil Repair CR, men synes ikke den funker så godt som dagkrem på sommeren. Den er veldig fin til å roe ned rødhet da, samtidig som den gir fukt.

Ultradefense Repair Gel er også fin, den bruker jeg en del på sommeren for å roe ned og kjøle huden (også når jeg får soleksem på brystet). Men den bruker jeg også kun på kveld pga litt klissete følelse etterpå.

Så ja, jeg lurer vel egentlig på det samme som deg?😅 En god dagkrem. Har du prøvd Hydractil Daily Defense? Den har jeg ikke kjøpt enda. Tror det kan bli mitt neste kjøp.

Og ja, jeg er ganske frelst på Elixir!😄 Det koster mye i starten, men de fleste produktene varer jo leeenge. Er vel kun niactil som er "forbruksvare" hos meg.

AnonymBruker
Skrevet
jenta1983 skrev (23 minutter siden):

Jeg har faktisk begge 2 :) har aldri utbrudd da jeg har bare rødhet. Men bruker du bare niactil og ikke noe annen fuktighetskrem?  Bruker du noe sminke og? :)

Det var jeg som svarte lenger opp forresten: ja jeg bruker sminke stort sett hver dag. Lancome Teint Idole Ultra Wear foundation er favoritten. Pudder varierer litt, akkurat nå bruker jeg Isadora Velvet Touch Sheer cover.

AnonymBruker
Skrevet
jenta1983 skrev (35 minutter siden):

Dem har dessverre ikke de produktene i butikk i nærheten av meg 

Www er en flott oppfinnelse 👍

Anonymkode: a6ffd...366

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Www er en flott oppfinnelse 👍

Anonymkode: a6ffd...366

Jeg liker å få prøvd de på forhånd så det ikke blir bomkjøp :)

• Liker 2
Skrevet (endret)
jenta1983 skrev (51 minutter siden):

Dem har dessverre ikke de produktene i butikk i nærheten av meg 

Kanskje du kan sjekke ut hvilke egnede produkter de har i butikk der du bor, og så spørre her på forumet om brukernes erfaringer med de spesifikke produktene og merkene? Hvis du er avhengig av å handle i butikk, så hjelper det jo lite å få forslag til produkter som kun er tilgjengelig i nettbutikker.

Endret av Roci
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i ultra calming serien til dermalogica. Du får garantert prøver på denne om du går forbi en salong som fører det merket. https://www.dermalogica.no/sensitivitet-og-rodhet?mv=left#content

Jeg bruker og produkter fra The Ordinary, det får du på Kicks, HM og sikkert flere plasser. De har en egen rosaceaguide: https://www.deciemchatroom.com/the-ordinary-rosacea-regimen/#regimen

Anonymkode: 8ff07...ae5

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker tretinoin. Dessverre er ikke dette et produkt du får kjøpt uten å gå via lege/hudlege. 

Rosaceaen min er tilnærmet borte og jeg har gått fra en veldig rød hudfarge med utbrudd til normal hudfarge. 

Dette er dog et svært potent legemiddel, så man må være veldig nøye med bruk av solkrem. 

AnonymBruker
Skrevet

Har selv rosacea, 2 in 1 foundation og concealer fra Artmiss.no er den eneste som funker for meg. Dekker alt av rødhet!

E0103E23-BB59-49CC-9667-209B48F55C3F.jpeg

Anonymkode: ae3bc...725

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker elidel, som nå er utsolgt over alt, pga leveringsproblemer!!🥲

Anonymkode: b6424...c5f

AnonymBruker
Skrevet

Bruker rosea calm cream fra Dr. Schrammek. Dyr, men heldigvis drøy i bruk og supereffektiv!!🙌 Aldri hatt finere hud etter jeg begynte med denne i fjor. 

Anonymkode: 22aba...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Oxygenetic foundation.

Anonymkode: c24be...7aa

AnonymBruker
Skrevet

Generelt bør man unngå parfymerte produkter, eteriske oljer og alkohol. Jeg styrer unna for mange ekstrakter også, selv om mange ekstrakter er milde, så er de aktive likevel.

Du skriver "ikke apotek", men både LRP og Avene har noen fantastiske produkter for å roe rødhet. Til og med influensere verden over som nesten bare sverger til koreansk hudpleie sverger også til f.eks LRP cicaplast baume og en mildere og snillere krem enn Avene tolerance extreme emulsion finnes knapt, ikke gir den kviser heller, den glir bare smooth på. LRP sitt rosaliac serum er også deilig.

Anonymkode: dc06a...8e3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Generelt bør man unngå parfymerte produkter, eteriske oljer og alkohol. Jeg styrer unna for mange ekstrakter også, selv om mange ekstrakter er milde, så er de aktive likevel.

Du skriver "ikke apotek", men både LRP og Avene har noen fantastiske produkter for å roe rødhet. Til og med influensere verden over som nesten bare sverger til koreansk hudpleie sverger også til f.eks LRP cicaplast baume og en mildere og snillere krem enn Avene tolerance extreme emulsion finnes knapt, ikke gir den kviser heller, den glir bare smooth på. LRP sitt rosaliac serum er også deilig.

Er bare det at jeg har prøvd det meste fra apotek men skal sjekke det igjen :) akkurat nå tester jeg ut IT cosmetics som er spesielt for dem med rosacea så får se om det funker først :)

AnonymBruker
Skrevet
jenta1983 skrev (4 minutter siden):

Er bare det at jeg har prøvd det meste fra apotek men skal sjekke det igjen :) akkurat nå tester jeg ut IT cosmetics som er spesielt for dem med rosacea så får se om det funker først :)

Ja, skjønner. Den cicaplast baume fra LRP er ikke dyr, så hvis du vil teste den senere (og ikke har prøvd den allerede), så ville jeg påført den på de røde områdene hver kveld. Når mine kinn blusser opp så tyr jeg alltid til et tynt lag av denne. Lykke til, håper du finner noe som funker for DEG :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Elsker denne kremen! Denne slår alle de dyre kremene jeg har forsøkt

Anonymkode: 52ced...a0a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sensai

Anonymkode: 7f7b8...fc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Elsker denne kremen! Denne slår alle de dyre kremene jeg har forsøkt

Anonymkode: 52ced...a0a

Ja, ikke sant 😍 Den er så fin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...