Gjest gjesta Skrevet 4. november 2005 #1 Skrevet 4. november 2005 Men her står det noe annet... : http://www.snartgravid.com/faq/plassenfaq.asp#generelt3 Er det sant at stress kan forsinke mensen? Nei. Stress kan forsinke eggløsningen, men i det øyeblikket du har hatt eggløsning, kan ingenting hindre mensen i å komme - annet enn graviditet, da!
Gjest Bellatrix Skrevet 4. november 2005 #2 Skrevet 4. november 2005 Det trodde jeg også. Men hvis eggløsningen blir forsinket så følger vel mensen forsinkelsen, kanskje?
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2005 #3 Skrevet 4. november 2005 Synes eggeløsning og menstruasjon er del av samme prosess. Så hvis stress forsinker eggeløsning, så vil den jo faktisk forsinke mensen. Men hvis man skal være veldig teknisk, så er det jo riktig det som står der.
Iceglow Skrevet 4. november 2005 #4 Skrevet 4. november 2005 Det stemmer det. Når EL har vært, så er det kun graviditet, medisiner, eller en svært sjelden form for ufarlig cyste (husker ikke fagterminologien nå) som kan endre lutealfasen. Blir EL forsinket en uke, så blir menstruasjonen og en uke senere. EL kan derimot forskyves av mye, stress, blant annet endret kosthold, medisiner, sykdom, eller kort og greit et av kroppens innfall.
Gjest gjesta Skrevet 6. november 2005 #5 Skrevet 6. november 2005 Og pilleslutt? Det er nå 40 dager siden 1. mens dag.. Ikke tante rød enda.,..
Malama Skrevet 6. november 2005 #6 Skrevet 6. november 2005 Etter pilleslutt så er alt normal.... det er ikke sikkert du har hatt eggløsning end engang. Det er ikke sikkert du får eggløsning i det hele tatt. Etter p-pilleslutt er alt normalt, og du kan måtte vente lenge, eller få besøk i morgen. Umulig å forutsi. (eller, dersom du hadde overvåket syklusen, tempet, så hadde du kanskje visst om du hadde hatt el, og derved kunnet forutse når mensen ville komme. Stress kan, som det er skrvet, utsette el, men ikke mensen direkte. Men mensen utsettes dersom el utsettes. Etter p-pilleslutt kan el være meeeget i ulage, og mensen dertil ustabil. eller el kan vær fraværende, og da er varihgeten av syklusene helt umulig å forutse
Gjest gjesta Skrevet 6. november 2005 #7 Skrevet 6. november 2005 Men jeg hadde noe (torsdag 20.10) som minnet veldig om eggløsning.. som det er beskrevet på nettet.. men.. regner med det ikke kan være det, for da hadde mensen kommet??
Malama Skrevet 6. november 2005 #8 Skrevet 6. november 2005 Dersom du hadde EL 20.10 kommer i alle fall mensen i løpet av et par dager (med mindre der er et liv inni der) tiden fra EL til mens, luatealfasen, er i gjennomsnitt 14 dager, normalt mellom 12 og 16, men alt fra 10 til 18 er innenfor normalen. Kortere kan gi store problemer med å bli gravid (da egget ikke rekker å feste seg skikkeig før mensen kommreog tar det med seg ut) og lenger er... et tegn på at noe annet r galt tror jeg... Men første tiden etter p-pilleslutt... så er det aller meste normalt. Det kan være at kroppen din PRØVDE på EL den dagen (med elslim og åpen, høy, myk livmortapp) men ikke klarte det (derved ikke etterfulgt at forhøyet temperatur) og da.. ja da kommer jo ikke nødvendigvis mensen et par uker etterpå heller...
Gjest gjesta Skrevet 6. november 2005 #9 Skrevet 6. november 2005 Ok... Takk for svar! Det så vertfall veldig ut som EL.. Men vi hadde sex lørdagen før... Og et par dager etter det som så ut som EL, så da er det nok ingen sjangs for at jeg er gravid.. Håper bare jeg får normal syklus snart.. At tanta kommer snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå