Gå til innhold

Gravid (5+1) og lett blødning. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest på forumene her inne,men aldri deltatt. Nå er jeg så usikker og det er virkelig ikke mange svar å få så tidlig..så jeg ønsker gjerne å høre andres erfaringer rundt dette (spesielt der det har gått bra:) 

Jeg er gravid (5+1) gjennom assistert befruktning og testet positivt 3 dager før IKM. På søndag fikk jeg noe brun utflod når jeg gikk på do,og kom også litt i truseinnlegget de neste dagene. Har hatt noe mensmurringer av og på en stund, men i morges ble de litt sterkere. Fikk en slags (vin)rød/brunrød tynn blødning når jeg gikk på do senere på dagen.  Digital graviditetstest i går ettermiddag viste «Gravid 2-3). Hcg tatt 4+6 er på 1300,tatt ny blodprøve i dag som jeg venter svar på. Kan også legge til at jeg var gjennom en konisering i begynnelsen av desember i fjor. Bruker også Cyclogest stikkpiller (progesteron). 

Anonymkode: 31dad...fe3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme, blødningen vedvarte til uke åtte. Til og fra, fra frisk blod til brunlige rester. Litt hver dagen, med enkelte større blødninger. Brukte bind daglig men fylte aldri ett da. HCG steg fint, ble en fin gutt utav det. Var ivf fryseforsøk. Men også opplevd småblødnkng tidlig som ble spontanabort da, det viste seg i løpet av noen dager. Om hcg tatt i dag stiger vil jeg tro du er rimelig trygg😊

Anonymkode: 9bdf4...a65

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme, legen sa at er det SA vil du få mye og klumpete blod, og smerter. Menssmerter/murringer er helt normalt fordi livmoren vokser! ☺️ Jeg er selv 7+1 og er bekymret hele tiden, og hver toalettur hvor det ikke er blod i trusa (som er hver gang) er en feiring. Dette er nok helt ufarlig ❤️

Anonymkode: e4b66...e72

AnonymBruker
Skrevet

Om det er SA eller ikke er dessverre umulig å få svar på her, du må nok bare vente på hcg-prøven og se an hvordan det utvikler seg.

Mistet selv i uke 5 i høst, hadde da slike småblødninger i noen dager før det tok seg opp mer og mye kom ut på en dag. Målte hcg samtidig som hadde veldig lav stigning, men den var også veldig lav fra første måling. 

Anonymkode: e7e56...d37

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Opplevde det samme, blødningen vedvarte til uke åtte. Til og fra, fra frisk blod til brunlige rester. Litt hver dagen, med enkelte større blødninger. Brukte bind daglig men fylte aldri ett da. HCG steg fint, ble en fin gutt utav det. Var ivf fryseforsøk. Men også opplevd småblødnkng tidlig som ble spontanabort da, det viste seg i løpet av noen dager. Om hcg tatt i dag stiger vil jeg tro du er rimelig trygg😊

Tusen takk for veldig fint svar, og så koselig med en liten gutt😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Opplevde det samme, legen sa at er det SA vil du få mye og klumpete blod, og smerter. Menssmerter/murringer er helt normalt fordi livmoren vokser! ☺️ Jeg er selv 7+1 og er bekymret hele tiden, og hver toalettur hvor det ikke er blod i trusa (som er hver gang) er en feiring. Dette er nok helt ufarlig ❤️

Anonymkode: e4b66...e72

Ja,kjenner det på akkurat samme måte🤪 Takk for svar! Krysser fingrene for at dette går bra for oss begge😉

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det to ganger. Ene gangen gikk det bra og barnet er en frisk 6 åring nå. Andre gangen endte det i abort i uke 5, men da gikk det fort over til å bli rødt og mer og mer som en vanlig mens. Vil nok tro du vil merke det fort hvis det er en sa. Om det ikke blir mer, så går det nok bra.

Anonymkode: b742f...850

AnonymBruker
Skrevet

4 gravditeter her.

Blødning i 3 av dem, og mistet ene gangen. Den gangen jeg mistet, økte det på med blødninger og menssmerter over noen timer. De andre gangene var der bare enkeltblødninger, stort sett litt på papiret.

Anonymkode: cc676...7be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om det er SA eller ikke er dessverre umulig å få svar på her, du må nok bare vente på hcg-prøven og se an hvordan det utvikler seg.

Mistet selv i uke 5 i høst, hadde da slike småblødninger i noen dager før det tok seg opp mer og mye kom ut på en dag. Målte hcg samtidig som hadde veldig lav stigning, men den var også veldig lav fra første måling. 

Anonymkode: e7e56...d37

Ja,det forstår jeg. Takk for svar uansett☺️ 
Det er noe med alle disse bekymringene og tankene i første trimester. Man ønsker jo bare å kunne klamre seg til et lite håp om at det vil gå bra (selv om det selvfølgelig ikke alltid gjør det) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har opplevd det to ganger. Ene gangen gikk det bra og barnet er en frisk 6 åring nå. Andre gangen endte det i abort i uke 5, men da gikk det fort over til å bli rødt og mer og mer som en vanlig mens. Vil nok tro du vil merke det fort hvis det er en sa. Om det ikke blir mer, så går det nok bra.

Anonymkode: b742f...850

Takk for fint svar, og at du deler erfaringene dine☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

4 gravditeter her.

Blødning i 3 av dem, og mistet ene gangen. Den gangen jeg mistet, økte det på med blødninger og menssmerter over noen timer. De andre gangene var der bare enkeltblødninger, stort sett litt på papiret.

Anonymkode: cc676...7be

Takk for svar, og at du deler☺️

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hvor mye du fjernet ved koninseringen? De anbefaler å vente 6 mnd med å bli gravid etter en Konisering, så rart de ikke har tatt med dette i betraktning ved assistert befrukning å informert mer rundt det og blødninger 

Anonymkode: 7bab6...3cc

AnonymBruker
Skrevet

Hadde både lett og kraftig blødning flere ganger med førstemann - gikk helt supert. 

Nå med andremann hadde jeg en lett blødning -gikk fint det også

Anonymkode: d94f4...ce4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vet du hvor mye du fjernet ved koninseringen? De anbefaler å vente 6 mnd med å bli gravid etter en Konisering, så rart de ikke har tatt med dette i betraktning ved assistert befrukning å informert mer rundt det og blødninger 

Anonymkode: 7bab6...3cc

Jeg forstod det som at det var lite som ble fjernet,og tester tre mnd etterpå viste at alt ble tatt. De sa til meg at jeg burde vente til jeg fikk bekreftet at den neste celleprøven var fin, og at det ikke var noe i veien for å bli gravid innenfor 3-4 mnd. Det med økt risiko for blødning ville jeg jo gjerne at noen skulle ha informert meg om, om det er sånn at sjansen øker etter konisering. Vet du noe mer om dette eller?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hadde både lett og kraftig blødning flere ganger med førstemann - gikk helt supert. 

Nå med andremann hadde jeg en lett blødning -gikk fint det også

Anonymkode: d94f4...ce4

Så bra! Tusen takk for svar😊

AnonymBruker
Skrevet

Blødde tidlig med begge mine to. Gikk helt fint, heldigvis!

Anonymkode: 860c5...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Blødd to ganger, endte i SA begge gangene. Har hatt normale graviditeter, uten blødning, i etterkant. 

Anonymkode: 3014a...811

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan gikk det?

Jeg har nok dessverre mistet fordi hcg ikke doblet seg på siste prøve,men heller sank litt. Skal ha en UL på mandag for å få det bekreftet. Trodde en abort ville føre til mye smerter og kraftig blødning,men såpass tidlig er det kanskje bare så lite som jeg har hatt…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 17.41):

Jeg har nok dessverre mistet fordi hcg ikke doblet seg på siste prøve,men heller sank litt. Skal ha en UL på mandag for å få det bekreftet. Trodde en abort ville føre til mye smerter og kraftig blødning,men såpass tidlig er det kanskje bare så lite som jeg har hatt…

Hvordan gikk det med deg? 

Anonymkode: af926...663

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...