Gå til innhold

Hva slags dress skal jeg kjøpe til 2-3-åringen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har en dress å anbefale? Type «parkdress»/overtrekksdress, altså noe å bruke nå framover når det fremdeles er litt rått i bakken så det må være litt vanntett, men ikke for varmt og tett. Guttungen er ganske varm av seg, så blir fort klamt. 
Har prøvd soft-shell, det var ikke noe for oss. Føler det ble for varmt. 
Han må ha noe på beina, men føler at dress fort blir for varmt uansett, så kanskje todelt hadde vært lurt? Noen som har erfaring med det?

Anonymkode: 58363...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Name it sin sodtshell dress om den finnes mer. Var så fornøyd med den for få år siden

AnonymBruker
Skrevet

Todelt er veldig greit, for ofte er det bare buksebaken og knær som er svært møkkete, mens overdelen er fin og ikke trenger å vaskes ennå. Kjøper du to bukser og en jakke i samme, så har du en bukse å bytte på de dagene den ene er til vask. Slipper å stresse med at den som vaskes må bli tørr i tide til neste dag i bhg osv.

Har ikke noe konkret forslag. Smaken er som baken, og alle liker forskjellig. Vi brukte stort sett Reima da arvingen vår gikk i barnehagen. 

Anonymkode: 5c0bd...e5b

AnonymBruker
Skrevet

Kjempegod erfaring med to-delt!! Buksa brukes veldig ofte alene på vår/høst. Har vært veldig, veldig fornøyd med Reima sine bukser

Anonymkode: a7499...b13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nassenøff skrev (6 minutter siden):

Name it sin sodtshell dress om den finnes mer. Var så fornøyd med den for få år siden

Det er name it sin vi har prøvd. Ble fort for varm. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Todelt er veldig greit, for ofte er det bare buksebaken og knær som er svært møkkete, mens overdelen er fin og ikke trenger å vaskes ennå. Kjøper du to bukser og en jakke i samme, så har du en bukse å bytte på de dagene den ene er til vask. Slipper å stresse med at den som vaskes må bli tørr i tide til neste dag i bhg osv.

Har ikke noe konkret forslag. Smaken er som baken, og alle liker forskjellig. Vi brukte stort sett Reima da arvingen vår gikk i barnehagen. 

Anonymkode: 5c0bd...e5b

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjempegod erfaring med to-delt!! Buksa brukes veldig ofte alene på vår/høst. Har vært veldig, veldig fornøyd med Reima sine bukser

Det med todelt kom jeg egentlig på mens jeg skrev, men ser at jeg var ikke helt på jordet. Jeg ser at behovet sannsynligvis vil bli dekket bedre hvis vi kan variere overdel

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig godt skallklærne fra polarn og pyret. 

Anonymkode: dbd8f...669

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Polarn o. Pyret sine uteklær er veldig gode, ellers har Reima mye bra. Ville også sjekket  på Finn.no. Mye bra til ok priser. 

Anonymkode: 644f7...991

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som både mamma og barnehageansatt så hater jeg softshelldresser🙈 Jeg er veldig fornøyd med både Reima, Wheat og Polarn o pyret sine skalldresser.

Anonymkode: e93ef...b89

AnonymBruker
Skrevet

Polarn o Pyret, todelt!

Anonymkode: ac80f...141

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Som både mamma og barnehageansatt så hater jeg softshelldresser🙈 Jeg er veldig fornøyd med både Reima, Wheat og Polarn o pyret sine skalldresser.

Anonymkode: e93ef...b89

Det er litt godt å høre at det er flere som ikke liker dem. Jeg kjøpte en og innså at det skal jeg ikke kjøpe igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Wheat er en god dress

Anonymkode: 92f70...d47

AnonymBruker
Skrevet

Er enig ang softshell, blir tungt, klamt og varmt. Softshell puster jo ikke så godt, så en allværsbukse er mer anvendelig. Velg en bukse som puster godt og er vanntett. Begge mine har hatt slike bukser fra de var 2 år og de har blitt brukt myyye. 

I fjor kjøpte jeg Helly Hansen Shelter overtrekksbukse til begge barna. Vil ikke anbefale denne modellen for det er ikke strikk i livet og strammingen er håpløs. Det er stramme strikker ved anklene og det er også ugunstig ift å få over sko. De Reima buksene som har strikk i livet og borrelås-stramming ved anklene er min favoritt, lett for barna å kle på selv (modellen Lento ser veldig lik ut de jeg har brukt og vært fornøyd med til mine) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt skallbukser fra h&m som slo alle andre med lengder. Vanntette, puster, enkle å få av/på med strikk i livet - beste buksene ever. De tåler juling så det griner etter og er fortsatt tett, reima og alle andre får hull, men ikke disse. 

Søk på skallbukse på hm, de er romslige og med refleks rundt beina nederst, så burde du kjenne de igjen 😊

Nåja, og så jakke til, synes todelt er fint når temperaturen svinger og det varierer hvor mye klær barna trenger å ha på.

Anonymkode: b328e...dda

AnonymBruker
Skrevet

Vi har skallbukse og skalljakke. Spesielt praktisk å bare kunne bruke bukse når det er fuktig eller kald bakke og varm luft.

Anonymkode: 769a1...963

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det noen som har en dress å anbefale? Type «parkdress»/overtrekksdress, altså noe å bruke nå framover når det fremdeles er litt rått i bakken så det må være litt vanntett, men ikke for varmt og tett. Guttungen er ganske varm av seg, så blir fort klamt. 
Har prøvd soft-shell, det var ikke noe for oss. Føler det ble for varmt. 
Han må ha noe på beina, men føler at dress fort blir for varmt uansett, så kanskje todelt hadde vært lurt? Noen som har erfaring med det?

Min 2 åring fikk akkurat den softshell vårdress fra name it, veldig fin

Anonymkode: fef02...982

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for svar alle sammen! Etter alle svarene å dømme så ser jeg at det var på høy tid å komme på at todelt kan være lurt! Så er det vel som en oppe her skrev at det er litt smak og behag hvilket merke man foretrekker, behov og fasong på ungen osv. 

jeg ser et par nevner softshelldressen fra name it. Som sagt har vi prøvd softshell(var faktisk fra name it) og det fungerte ikke for oss, men dette kan nok også være avhengig av hvor man bor. De årene vi har hatt barnehagebarn har snøen/isen lagt i barnehagen(med behov for vinterdress) til nesten sommerlige temperaturer slår inn på dagtid. Samme om høsten. Det har vært ganske varmt på dagen fram til det plutselig har blitt vinter, og da er det en periode det trengs noe på beina pga fuktig/rå/kald Bakke samtidig som lufttemperaturen har vært høy, og da har softshell blitt for varmt og klamt. 

-ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...