Gå til innhold

Ekstremt ensomhet - har ingen i livet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann på 26 år som verken har venner eller familie i livet mitt. Det er ingen som tar kontakt med meg og jeg får aldri svar når jeg tar kontakt med folk. Jeg har veldig mange bekjente over hele Norge, men ingen å snakke med og ingen å være sammen med. Alt dette medfører sterke smerter i kroppen og mye mer. 

Hvor kan jeg møte nye mennesker? 

Bor i Fredrikstad. 

Anonymkode: 8e513...38d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så leit å høre at du sliter med dette.

Det er vondt å føle seg avvist/ikke inkludert, alle trenger stabile relasjoner. 
Har du noen hobbyer? Det er en veldig fin måte å bli kjent med nye mennesker på. Alt fra kurs til DNT og organiserte turer. 

Du kan f.eks kontakte frisklivssentralen i Fredrikstad for hjelp

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv nye hobbyer,  aktiviteter, frivillig, fforsøk å laste ned appen "venn" kanskje? Fungerer som tinder, men er for å møte nye venner. 🙂

om du har en jobb/studerer, forsøk å ta initiativ der.

Anonymkode: 8a3c6...81e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en mann på 26 år som verken har venner eller familie i livet mitt. Det er ingen som tar kontakt med meg og jeg får aldri svar når jeg tar kontakt med folk. Jeg har veldig mange bekjente over hele Norge, men ingen å snakke med og ingen å være sammen med. Alt dette medfører sterke smerter i kroppen og mye mer. 

Hvor kan jeg møte nye mennesker? 

Bor i Fredrikstad. 

Anonymkode: 8e513...38d

Hva gjør du om dagen da? Jobber du el studerer? 

AnonymBruker
Skrevet

Trist å lese at du er så ensom, jeg vet at det er en intenst vond følelse. 

Om du ikke er i utdanning eller jobb så må du gjøre noe med det. Jeg har ingen venner selv, men har veldig gode kolleger, og det bidrar mye til å fylle mitt sosiale behov i hverdagen.

Ellers vil jeg si at du må prøve å finne ut hva du liker å gjøre og så gjøre mest mulig av det. Sykle turer på stier i skogen, meld deg inn i sjakklubb eller prøv kampsport - eller hva du ellers har interesse for. Siden du ikke har familieforpliktelser har du jo mye tid å bruke på å bli god på noe.

Skaff deg hund eller katt om du har mulighet. Meld deg som frivillig på frivillighetssentral, forening for omplassering av dyr e.l. 

Ikke gjør ting for å få venner primært, men forfølg dine interesser. Så kan du føle mening i livet til tross for ensomheten, og kanskje er du heldig og treffer noen du kan bli venn med etterhvert.

Ikke gi opp før alt er prøvd. Det er flere enn du tror som føler seg ensomme.

Anonymkode: e0235...273

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...