AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Føler dere menn 40+ at dere faktisk er kommet i 40-årskrisa? Hva er det den består av? Får dere lyst å være fri og frank igjen, går det på det seksuelle? Eller handler det mer om å oppleve nye ting i livet, jobbmessig status som ikke er oppfylt, eller hva består 40-årskrisa av egentlig? Anonymkode: 2934f...f83
Isambard Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Jeg opplevde det å runde 40 som en slags oppvåkning. Jeg tror det handlet om å komme ut av småbarnsbobla og tenke litt mer på seg selv igjen. Man kan kanskje også lure litt på om man er på rett plass i livet (jobb og forhold). Hvis man skal gjøre noe noe med det så har man ikke uendelig med tid lenger. Jeg hadde ikke noe ønske om å være fri og frank, men det ble en runde med parterapi for å riste litt i ting. Jeg begynte å trene mye. Folk synes det er litt latterlig med menn på 40+ som sykler og jogger, men det får de bare tenke 😀 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Isambard skrev (11 minutter siden): Jeg opplevde det å runde 40 som en slags oppvåkning. Jeg tror det handlet om å komme ut av småbarnsbobla og tenke litt mer på seg selv igjen. Man kan kanskje også lure litt på om man er på rett plass i livet (jobb og forhold). Hvis man skal gjøre noe noe med det så har man ikke uendelig med tid lenger. Jeg hadde ikke noe ønske om å være fri og frank, men det ble en runde med parterapi for å riste litt i ting. Jeg begynte å trene mye. Folk synes det er litt latterlig med menn på 40+ som sykler og jogger, men det får de bare tenke 😀 Dette synes jeg egentlig er en veldig sunn, naturlig og fornuftig tankegang. I så fall har kanskje kvinner også en form for 40-årskrise ☺️ ts Anonymkode: 2934f...f83 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Absolutt! Krisen inntreffer når du innser at du har et ufattelig kjedelig liv, og alt det morsomme livet har å by på ikke lengre er tilgjengelig for deg. Du har en kone som ikke har vært sexy på 8-10år, og barn som suger ut det siste du har av livsglede. Man drømmer om tiden hvor man kunne oppleve verden, og omgås spennende mennesker, og ikke minst ligge med deilige attraktive jenter. Anonymkode: fe858...747 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Absolutt! Krisen inntreffer når du innser at du har et ufattelig kjedelig liv, og alt det morsomme livet har å by på ikke lengre er tilgjengelig for deg. Du har en kone som ikke har vært sexy på 8-10år, og barn som suger ut det siste du har av livsglede. Man drømmer om tiden hvor man kunne oppleve verden, og omgås spennende mennesker, og ikke minst ligge med deilige attraktive jenter. Anonymkode: fe858...747 Og selv er du en flott og attraktiv mann? Det manglet liksom noe i beskrivelsen her, alt handler om de andre som er brysomme og lite attraktive... Hvis vi hadde spurt de "deilige, attraktive jentene", så hadde de nok hatt sitt å si om deg. Anonymkode: b351b...de0 7 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 Å oppleve en eller annen form for midtlivskrise, er vel ganske vanlig, om den ikke kommer akkurat på 40. Det kan gi seg alle slags utslag, fra tungsinn rundt egen dødelighet og tanker om ulevd liv, til de paniske som skal ta det igjen. Alt kommer an på personlighet. Anonymkode: eec11...f4e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 Som mange andre så kaller jeg det førtiårsoppturen. Ingen krise i det hele tatt. Man har levd lenge nok til å forstå at livet handler om mer enn bare jobb og småbarn. Anonymkode: 018cc...a9a 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 Ja, men det er jo ofte depresjon. Anonymkode: ec814...aeb
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #9 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (På 21.4.2022 den 19.35): Og selv er du en flott og attraktiv mann? Det manglet liksom noe i beskrivelsen her, alt handler om de andre som er brysomme og lite attraktive... Hvis vi hadde spurt de "deilige, attraktive jentene", så hadde de nok hatt sitt å si om deg. Anonymkode: b351b...de0 Typisk kvinner å ikke engang klare å lese om menns følelser rundt 40 årskrisen uten å bli personlig fornærmet. Det er jo en million inlegg på KG hvor man kunne svart "og selv er du en flott og attraktiv kvinne?". Patetisk. Spørsmålet gjaldt hva føler dere menn, ikke hvor attraktive er dere. Selv fikk jeg etter 20 års ekteskap og mange barn litt behov for bekreftelse, og det var det farlig lett å få. Fikk masse oppmerksomhet, så er tydeligvis attraktiv da. Har ikke behov for å gjøre noe med andre, men det er godt å føle man fortsatt har draget. Anonymkode: f5cee...95c 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #10 Skrevet 23. april 2022 Hei ts Jeg er en mann som nettopp har blitt 40, gift og med relativt små barn. Jeg har reflektert litt over dette med 40 års krise. For det første tror jeg at det å bruke ordet «krise» er litt klisje. Selv føler jeg at jeg har opparbeidet med såpass livserfaring nå, både ifm jobb, familie og sosiale relasjoner til å bli en mann som er ganske trygg på seg selv. Men de tingene jeg har reflektert over i det siste, som kanskje kan relatere seg til 40års krise er: - føler og kjenner jeg begynner å bli voksen/eldre. Kroppen er ikke som når jeg var 25…eller 35. Det vil si jeg føler jeg trenger å trene en del for å holde meg i så god fysisk form som mulig. - ønsker å gjennoppta kontakten med en del venner som man har sett mindre de siste 10 årene pga småbarn. Så for min del handler det lite om at jeg plutselig føler jeg må finne en ung dame, eller gjøre noe drastisk karrieremessig fordi jeg er misfornøyd. Men kan Anonymkode: becb2...010 1
Adrenalina1 Skrevet 23. april 2022 #11 Skrevet 23. april 2022 Isambard skrev (På 21.4.2022 den 18.17): Jeg opplevde det å runde 40 som en slags oppvåkning. Jeg tror det handlet om å komme ut av småbarnsbobla og tenke litt mer på seg selv igjen. Man kan kanskje også lure litt på om man er på rett plass i livet (jobb og forhold). Hvis man skal gjøre noe noe med det så har man ikke uendelig med tid lenger. Jeg hadde ikke noe ønske om å være fri og frank, men det ble en runde med parterapi for å riste litt i ting. Jeg begynte å trene mye. Folk synes det er litt latterlig med menn på 40+ som sykler og jogger, men det får de bare tenke 😀 Det som er latterlig,er de som ikke trener. Uansett alder. 3 1
lillevill Skrevet 23. april 2022 #12 Skrevet 23. april 2022 Isambard skrev (På 21.4.2022 den 18.17): Folk synes det er litt latterlig med menn på 40+ som sykler og jogger, men det får de bare tenke 😀 Det gjør folk ikke, de er evt misunnelig på de som orker! 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #13 Skrevet 23. april 2022 Ja, jeg har den selv om jeg ikke er 40 før om noen år. Men jeg har den pga psykiske plager. Nå drømmer jeg bare om å komme tilbake til arbeidslivet igjen, Ambisjonene er lagt på hylla. Nå vil jeg finne en jobb som er lett, enkel og bra for meg, uten for høye krav. Usikker på om jeg vil jobbe heltid igjen. Prioriteringene blir annerledes. Har også tanker om kona, uten at jeg kommer til å gjøre noe med de.. Tror ikke "gresset er grønnere på den andre siden" For meg nå handler livet om mest mulig komfort og behag. For meg er det livskvalitet. Alt annet jeg hadde av drømmer og ambisjoner er lagt er på hylla og det kjenner jeg er godt. Jeg blir friere av å ikke skal jage etter alt lenger. Anonymkode: 940a3...d8b 1
Påkrevd Skrevet 23. april 2022 #14 Skrevet 23. april 2022 AnonymBruker skrev (På 21.4.2022 den 19.35): Og selv er du en flott og attraktiv mann? Det manglet liksom noe i beskrivelsen her, alt handler om de andre som er brysomme og lite attraktive... Hvis vi hadde spurt de "deilige, attraktive jentene", så hadde de nok hatt sitt å si om deg. Anonymkode: b351b...de0 Til hans forsvar, så sa han faktisk ikke noe om at det er oppnåelig. Det er vel kanskje det som er krisa for noen, å innse at visse ting i livet er et lukket kapittel. 2 1
Ugresset Skrevet 24. april 2022 #15 Skrevet 24. april 2022 (endret) Fjernet. Endret 24. april 2022 av Ugresset 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 Den er absolutt reell, men ikke alle menn får den krisa. Min mann fikk den skikkelig, og jeg snakket med en kollega om det da jeg var litt oppgitt. I hans krets hadde omtrent 50% av kameratene en slik krise. Ifølge ham ikke bare koner og samboere det var litt tøft å forholde seg til, men hadde også medført en slags kløft mellom de menn som ikke fikk slik krise og de som fikk det i hans krets av kamerater, som inntil det hadde vært veldig på linje angående interesser og fokus. Synes han forklarte det ganske bra også. I den alderen begynner synkende testosteron å medføre at sexlyst synker merkbart. De som anser det som en naturlig del av livet, og noe som ikke er unormalt eller farlig, de takler det bra. Slik er det bare liksom. De som ikke klarer å anse dette som en naturlig del av livet går derimot inn i en slags fornektelse, en panikk, og begynner liksom desperat å søke sterkere krutt for å fyre seg selv opp seksuelt, så de kan benekte at noe har endret seg. Det er ikke de som begynner å bli påvirket av alder, det er kona som er blitt mindre attraktiv, og slike unnskyldninger. Som de tror på selv i sin fornektelse av at alderen har begynt å påvirke dem. Så begynner de å kikke på stadig yngre kvinner ("sterkere krutt") for å fyre seg opp, og begynner plutselig med alt mulig rart for å virke yngre enn de er, og både samboer/kone og kamerater som ikke har krise ved dette selv står på sidelinjen og lurer på hva f... som skjedde med mannen de likte godt inntil han ble helt besatt av å være yngre enn sin alder. Over at mannen som syntes 25 åringer var altfor unge da han var 35 år plutselig sikler på 20 åringer, og lignende. Klart tøft for kone/samboer sa min kollega, men som kamerat synes han det var noe dritt han også, og gledet seg til hans kamerater som var rammet av det fikk hodet på plass igjen. Vi ble nesten skilt, men så klarte min mann å slå seg til ro med at han var blitt eldre i siste liten omtrent. Anonymkode: a2cf2...b77 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 Klarer ikke å se for meg at jeg skal havne i en personlighetskrise om 5-10 år. Jeg har oppnådd det meste jeg vil. Jeg har en god jobb med brukbar lønn, fin bil, jeg har motorsykkel, jeg har en søt liten båt som jeg kan ta en tur i på varme sommerdager og jeg har en dame som jeg elsker mer enn livet. Det finnes jo unge damer som jeg ser og tenker at jeg skulle ønske jeg var på den alderen igjen, men jeg har det så mye bedre nå enn i 20-åra så den tanken blir borte ganske fort. Anonymkode: 6cb5a...275 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Klarer ikke å se for meg at jeg skal havne i en personlighetskrise om 5-10 år. Jeg har oppnådd det meste jeg vil. Jeg har en god jobb med brukbar lønn, fin bil, jeg har motorsykkel, jeg har en søt liten båt som jeg kan ta en tur i på varme sommerdager og jeg har en dame som jeg elsker mer enn livet. Det finnes jo unge damer som jeg ser og tenker at jeg skulle ønske jeg var på den alderen igjen, men jeg har det så mye bedre nå enn i 20-åra så den tanken blir borte ganske fort. Anonymkode: 6cb5a...275 Tror du ikke mennene i krise også har jobb, eiendeler, kone, unger? De får krise over "er dette alt". Anonymkode: ec814...aeb
Jr.Garcon Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.4.2022 den 18.10): Føler dere menn 40+ at dere faktisk er kommet i 40-årskrisa? Hva er det den består av? Får dere lyst å være fri og frank igjen, går det på det seksuelle? Eller handler det mer om å oppleve nye ting i livet, jobbmessig status som ikke er oppfylt, eller hva består 40-årskrisa av egentlig? Anonymkode: 2934f...f83 Nærmer meg 40 års krisa i full blomst og for min del består den av det traumet det er å akseptere at man brått var middelaldrende. Tanker om svunne tider fra tenårene, tider som ung voksen og en tid der alle muligheter lå åpne/man levde mer i nuet. Jeg trivdes langt bedre i "felles løpet" på barne, ungdoms og videregående ,med dertil venner og fritid, dels også under studiene, enn som godt voksen med tilhørende ansvar, forpliktelser og forventninger 😐 Jeg syns også det er fælt at man stadig rykker "oppover" etterhvert som besteforeldre, foreldre osv blir gamle eller går bort. Nei, går ikke på fri og frank eller det seksuelle, går ut på at jeg skulle ønske jeg igjen var 16, upult, og nettopp hadde hentet mopedlappen. 😂🙈 Endret 24. april 2022 av Jr.Garcon 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 Tror jeg har en sånn krise nå. Jeg er 32. Angrer veldig på at jeg ikke utforsket mer seksuelt. Anonymkode: a572f...9f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå