Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får igjen på skatten, men jeg har en god del i gjeld, 60 k for å være eksakt. Vil disse pengene jeg får igjen trekkes og sendes til kreditorer? 

Anonymkode: 492ae...1be

Skrevet

Dersom kreditor er staten, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Bare hvis det er forfalt gjeld til stat og kommune tror jeg.  (Kanskje hvis du har tvangstrekk også, men det er jeg usikker på)

Anonymkode: 53d7c...1b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg får igjen på skatten, men jeg har en god del i gjeld, 60 k for å være eksakt. Vil disse pengene jeg får igjen trekkes og sendes til kreditorer? 

Anonymkode: 492ae...1be

Da skal du bli varsler såfall

Anonymkode: 66709...6a5

AnonymBruker
Skrevet

Kun visst det er gjeld til noe offentlig. (Statens Innkrevingssentral, NAV eller skatteetaten selv) 

Anonymkode: 38da6...314

AnonymBruker
Skrevet
applestories skrev (15 timer siden):

Dersom kreditor er staten, ja.

Hvis kommunen er kreditor også.

For noen år siden, da skattepengene ble utbetalt i slutten av juni, lå jeg på etterskudd med de kommunale avgiftene som skulle vært betalt i februar og mai.
Da fikk jeg varsel om at deler av skattepengene kom til å bli trukket for å dekke den utestående kommunale gjelden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hvis kommunen er kreditor også.

For noen år siden, da skattepengene ble utbetalt i slutten av juni, lå jeg på etterskudd med de kommunale avgiftene som skulle vært betalt i februar og mai.
Da fikk jeg varsel om at deler av skattepengene kom til å bli trukket for å dekke den utestående kommunale gjelden.

Det er ikke sikkert det er slik lenger siden skatteoppkreveren ikke er kommunale lenger, men overført til skatteetaten.

Anonymkode: 038be...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...