Gå til innhold

Skifter småbarn truse hverdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Lurer på om små gutter på 3 år som er ferdig med bleier og bruker boxer/truse...skifter de truse/boxer hverdag som voksne? Selvom den ser helt ren ut? 

Skifter sokker daglig  men nå som strømprisene er så høye så vaskes klærne litt sjeldnere enn før

Anonymkode: 4d6e4...a5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Noe annet er grisete, synes jeg. 

Anonymkode: a827c...47f

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt

Anonymkode: 468be...e67

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Skifter jo selvsagt sokker og bokser hver dag, om ikke annet enn for at de skal få gode vaner og ikke blir skittgriser når de blir store. 😄

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Skjønner ikke hva du mener med at de ser rene ut? Det gjør mitt undertøy også, men bytter jo selvsagt allikevel. 

Anonymkode: b9ad3...5b2

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Noe annet er bare grisete.

Anonymkode: b10f1...cd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sokker, truser og teskjorter skiftes hver dag. Bukse og genser brukes til de er synlig møkkete.

Anonymkode: 88666...880

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Treåringen sitt undertøy er skittent selv om det ikke synes. Tenk han har vært på do i barnehagen, kanskje fått en skvett i den og sånt.

Anonymkode: 32d84...00c

• Liker 4
Skrevet

Hver eneste dag skal undertøy skiftes - noe annet er udiskutabelt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men ikke rart du spør. Jeg ser mange barn i barnehagen som bruker sokkene flere dager. Synes det er ekkelt og synes de skal tenke på oss som klemmer og er bør de hver dag. Hilsen barnehageansatt

Anonymkode: 32d84...00c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei

Lurer på om små gutter på 3 år som er ferdig med bleier og bruker boxer/truse...skifter de truse/boxer hverdag som voksne? Selvom den ser helt ren ut? 

Skifter sokker daglig  men nå som strømprisene er så høye så vaskes klærne litt sjeldnere enn før

Har du egentlig telt opp hvor mange truser i str 3 år som går inni vaskemaskinen? 😂 (hint:det et fler enn du gidder å kjøpe)

Barn bør bytte hver dag. Både fordi truser og sokker blir møkkete, og fordi det er viktig å lære dem basic hygiene.

Anonymkode: 52b5d...aa8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bytter det meste hver dag, i hvert fall truse og sokker 👍

Anonymkode: 699c9...726

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, alltid nye sokker og ren boxer. T-skjorta går han med i 2 dager (når den har vært under genseren, annerledes på sommeren). Bukse og genser går han med 1-3 dager alt ettersom, er den skitten? Har den vært på hele dagen? Hva har man gjort den dagen? 

Anonymkode: 2f702...c97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, skifter undertøy hver dag. Blir fort en liten eller stor skvett i underbuksa.

Anonymkode: 31aa4...030

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hei

Selvsagt. Har du sett hvordan små små barn går på toalettet selv? Søler og drypper og er ikke så nøye med hygienen alltid. 
Så er det også det med å lære dem gode vaner til voksenlivet. 

Anonymkode: 0d3ab...97f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes spørsmålet var litt merkelig. Bytter du ikke undertøy hver dag selv?

Anonymkode: 876bc...2b9

• Liker 1
Skrevet

Ja, skifter truser på små barn hver dag. Det kommer ofte en liten skvett i trusa hos smågutter, men uansett er det en god vane å lære seg å skifte truse daglig. Mine barn skifter også sokker hver dag, men ullsokker om vinteren bruker de flere dager siden de ikke blir så fort skitne eller lukter. Andre klær skiftes ved synlige flekker eller lukt eller det ser veldig «brukt» ut. Hos små barn betyr det i praksis gjerne hver dag, men hos mine to eldre barn ser jeg at de er mindre skitne enn før. Og så er kanskje jeg litt rar, men jeg har et barn ofte holder klærne veldig rene/lite flekker, og da pleier jeg å legge buksa tilbake etter to dagers bruk, for så å legge fram en ny bukse, så det ikke skal se ut som de alltid går i de samme klærne😄 Samtidig som jeg syns det er unødvendig å vaske klær som ser rene ut og ikke lukter, så da bytter jeg på klærne uten å vaske dem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes spørsmålet var litt merkelig. Bytter du ikke undertøy hver dag selv?

Anonymkode: 876bc...2b9

Kan egentlig lure litt på sånne tråder...

Anonymkode: 26d0c...7c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt! Undertøy skiftes minst hver dag, eller når jeg får med meg at det kommer en skvett. Skifter også bukse, genser og t-skjorte etter en dag i barnehagen. Er vi hjemme og det ikke er synlig møkkete kan han bruke det flere dager. 

Anonymkode: 471f8...1e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, helt klart. Underbukse byttes daglig, men andre klær brukes selvsagt flere dager om det ser rent ut.

Hvem bytter ikke underbukse daglig?!

Anonymkode: fc839...4a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...