Gå til innhold

Hvorfor får muslimer fri fra skole/jobb når det er ID?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette lurer jeg på vi bor jo i Norge. Ikke muslimer får ikke fri. Mens muslimer får fri både sine helligdager og Norge sine helligdager.

Er dette rettferdig? Jeg syns ikke det, de kan vel feire ID når de kommer hjem fra Skole/jobb.

Anonymkode: 30f4c...fe2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle som tilhører et annet trossamfunn enn den norske kirke har rett på inntil to dager fri i året i forbindelse med religiøse feiringer. Det er 8760 dager i et år, en arbeidsdag varer 7,5 t. Rimelig smålig å henge seg opp i at noen får 15 t mer «fri» enn andre i løpet av et helt år.

Anonymkode: 6e3a4...37e

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Alle som tilhører et annet trossamfunn enn den norske kirke har rett på inntil to dager fri i året i forbindelse med religiøse feiringer. Det er 8760 dager i et år, en arbeidsdag varer 7,5 t. Rimelig smålig å henge seg opp i at noen får 15 t mer «fri» enn andre i løpet av et helt år.

Ok, jeg viste ikke det og dette er ikke noe jeg henger meg oppi, jeg bare lurte derfor stilte jeg et spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

8769 dager i ett år?🤣

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Arbeidsgiver kan faktisk kreve at disse timene blir jobbet inn på andre dager, så man får ikke nødvendigvis mer fri.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette lurer jeg på vi bor jo i Norge. Ikke muslimer får ikke fri. Mens muslimer får fri både sine helligdager og Norge sine helligdager.

Er dette rettferdig? Jeg syns ikke det, de kan vel feire ID når de kommer hjem fra Skole/jobb.

Som andre påpeker, det er snakk om TO dager i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Muslimer burde jobbe som vanlig i de kristne høytidene, slik som jul og påske. De har virkelig ingen grunn til å ikke jobbe da!

Anonymkode: 0bea1...99e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Muslimer burde jobbe som vanlig i de kristne høytidene, slik som jul og påske. De har virkelig ingen grunn til å ikke jobbe da!

Anonymkode: 0bea1...99e

Mange av de gjør det også.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken verden lever du i?

Anonymkode: 4c4f9...8a8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Spørsmål, kan jeg starte en egen religion med egne fridager? Går det? 

Anonymkode: 02f17...9c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spørsmål, kan jeg starte en egen religion med egne fridager? Går det? 

Anonymkode: 02f17...9c4

Nei, det skal litt til å defineres som trossamfunn. 

Anonymkode: 8938e...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har jo fri

1. og 2. juledag, 

Skjærtorsdag, langfredag, 1. og 2. påskedag

Kristi himmelfartsdag

1. og 2. pinsedag.

Vil du beholde disse religiøse fridagene eller vil du si fra deg dem?

Anonymkode: 7650c...f41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Jodaneida said:

8769 dager i ett år?🤣

herregud, du skjønner virkelig ikke ut i fra konteksten at brukeren mente timer?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken verden lever du i?

Anonymkode: 4c4f9...8a8

Brukeren mente timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er også ubetalt fri, siden man enten ikke får betalt eller kan bli bedt om å jobbe det inn. 

Jeg har stått i et mindre trossamfunn i over ti år, og har aldri brukt disse dagene. Ordner meg fri ved behov, enten ved å bytte vakter med kollegaer eller gi dem bort til ekstrahjelper og det ordner seg alltid. Og det samme gjør kollegaene mine, når de ønsker fri på sine religiøse eller kulturelle høytider. 

Anonymkode: 2341b...e3d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Let me grab some popcorn🍿….. shit im fasting😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan kommer du fram til at det er 8760 dager i et år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 hours ago, Jodaneida said:

8769 dager i ett år?🤣

Haha! Timer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...