AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Del Skrevet 21. april 2022 Dette lurer jeg på vi bor jo i Norge. Ikke muslimer får ikke fri. Mens muslimer får fri både sine helligdager og Norge sine helligdager. Er dette rettferdig? Jeg syns ikke det, de kan vel feire ID når de kommer hjem fra Skole/jobb. Anonymkode: 30f4c...fe2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Del Skrevet 21. april 2022 Alle som tilhører et annet trossamfunn enn den norske kirke har rett på inntil to dager fri i året i forbindelse med religiøse feiringer. Det er 8760 dager i et år, en arbeidsdag varer 7,5 t. Rimelig smålig å henge seg opp i at noen får 15 t mer «fri» enn andre i løpet av et helt år. Anonymkode: 6e3a4...37e 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alle som tilhører et annet trossamfunn enn den norske kirke har rett på inntil to dager fri i året i forbindelse med religiøse feiringer. Det er 8760 dager i et år, en arbeidsdag varer 7,5 t. Rimelig smålig å henge seg opp i at noen får 15 t mer «fri» enn andre i løpet av et helt år. Anonymkode: 6e3a4...37e Ok, jeg viste ikke det og dette er ikke noe jeg henger meg oppi, jeg bare lurte derfor stilte jeg et spørsmål. Anonymkode: 30f4c...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodaneida Skrevet 21. april 2022 #4 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Alle som tilhører et annet trossamfunn enn den norske kirke har rett på inntil to dager fri i året i forbindelse med religiøse feiringer. Det er 8760 dager i et år, en arbeidsdag varer 7,5 t. Rimelig smålig å henge seg opp i at noen får 15 t mer «fri» enn andre i løpet av et helt år. Anonymkode: 6e3a4...37e 8769 dager i ett år?🤣 13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 21. april 2022 #5 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Alle som tilhører et annet trossamfunn enn den norske kirke har rett på inntil to dager fri i året i forbindelse med religiøse feiringer. Det er 8760 dager i et år, en arbeidsdag varer 7,5 t. Rimelig smålig å henge seg opp i at noen får 15 t mer «fri» enn andre i løpet av et helt år. Anonymkode: 6e3a4...37e Arbeidsgiver kan faktisk kreve at disse timene blir jobbet inn på andre dager, så man får ikke nødvendigvis mer fri. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 21. april 2022 #6 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette lurer jeg på vi bor jo i Norge. Ikke muslimer får ikke fri. Mens muslimer får fri både sine helligdager og Norge sine helligdager. Er dette rettferdig? Jeg syns ikke det, de kan vel feire ID når de kommer hjem fra Skole/jobb. Anonymkode: 30f4c...fe2 Som andre påpeker, det er snakk om TO dager i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 21. april 2022 #7 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er dette rettferdig? Ja, selvfølgelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Del Skrevet 21. april 2022 Muslimer burde jobbe som vanlig i de kristne høytidene, slik som jul og påske. De har virkelig ingen grunn til å ikke jobbe da! Anonymkode: 0bea1...99e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 21. april 2022 #9 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Muslimer burde jobbe som vanlig i de kristne høytidene, slik som jul og påske. De har virkelig ingen grunn til å ikke jobbe da! Anonymkode: 0bea1...99e Mange av de gjør det også. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. april 2022 #10 Del Skrevet 21. april 2022 https://arbeidsmiljoloven.com/paragraf/religiose-hoytider/ Det gjelder ikke bare muslimer, men alle som tilhører et annet trossamfunn enn den norske kirke. Det er snakk om to dager i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #11 Del Skrevet 21. april 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: Alle som tilhører et annet trossamfunn enn den norske kirke har rett på inntil to dager fri i året i forbindelse med religiøse feiringer. Det er 8760 dager i et år, en arbeidsdag varer 7,5 t. Rimelig smålig å henge seg opp i at noen får 15 t mer «fri» enn andre i løpet av et helt år. Anonymkode: 6e3a4...37e Hvilken verden lever du i? Anonymkode: 4c4f9...8a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #12 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Dette lurer jeg på vi bor jo i Norge. Ikke muslimer får ikke fri. Mens muslimer får fri både sine helligdager og Norge sine helligdager. Er dette rettferdig? Jeg syns ikke det, de kan vel feire ID når de kommer hjem fra Skole/jobb. Anonymkode: 30f4c...fe2 Spørsmål, kan jeg starte en egen religion med egne fridager? Går det? Anonymkode: 02f17...9c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #13 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spørsmål, kan jeg starte en egen religion med egne fridager? Går det? Anonymkode: 02f17...9c4 Nei, det skal litt til å defineres som trossamfunn. Anonymkode: 8938e...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #14 Del Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette lurer jeg på vi bor jo i Norge. Ikke muslimer får ikke fri. Mens muslimer får fri både sine helligdager og Norge sine helligdager. Er dette rettferdig? Jeg syns ikke det, de kan vel feire ID når de kommer hjem fra Skole/jobb. Anonymkode: 30f4c...fe2 Du har jo fri 1. og 2. juledag, Skjærtorsdag, langfredag, 1. og 2. påskedag Kristi himmelfartsdag 1. og 2. pinsedag. Vil du beholde disse religiøse fridagene eller vil du si fra deg dem? Anonymkode: 7650c...f41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 22. april 2022 #15 Del Skrevet 22. april 2022 10 hours ago, Jodaneida said: 8769 dager i ett år?🤣 herregud, du skjønner virkelig ikke ut i fra konteksten at brukeren mente timer? 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 22. april 2022 #16 Del Skrevet 22. april 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken verden lever du i? Anonymkode: 4c4f9...8a8 Brukeren mente timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Del Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alle som tilhører et annet trossamfunn enn den norske kirke har rett på inntil to dager fri i året i forbindelse med religiøse feiringer. Det er 8760 dager i et år, en arbeidsdag varer 7,5 t. Rimelig smålig å henge seg opp i at noen får 15 t mer «fri» enn andre i løpet av et helt år. Anonymkode: 6e3a4...37e Dette er også ubetalt fri, siden man enten ikke får betalt eller kan bli bedt om å jobbe det inn. Jeg har stått i et mindre trossamfunn i over ti år, og har aldri brukt disse dagene. Ordner meg fri ved behov, enten ved å bytte vakter med kollegaer eller gi dem bort til ekstrahjelper og det ordner seg alltid. Og det samme gjør kollegaene mine, når de ønsker fri på sine religiøse eller kulturelle høytider. Anonymkode: 2341b...e3d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 22. april 2022 #18 Del Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette lurer jeg på vi bor jo i Norge. Ikke muslimer får ikke fri. Mens muslimer får fri både sine helligdager og Norge sine helligdager. Er dette rettferdig? Jeg syns ikke det, de kan vel feire ID når de kommer hjem fra Skole/jobb. Anonymkode: 30f4c...fe2 Let me grab some popcorn🍿….. shit im fasting😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 22. april 2022 #19 Del Skrevet 22. april 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Alle som tilhører et annet trossamfunn enn den norske kirke har rett på inntil to dager fri i året i forbindelse med religiøse feiringer. Det er 8760 dager i et år, en arbeidsdag varer 7,5 t. Rimelig smålig å henge seg opp i at noen får 15 t mer «fri» enn andre i løpet av et helt år. Anonymkode: 6e3a4...37e Hvordan kommer du fram til at det er 8760 dager i et år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #20 Del Skrevet 22. april 2022 19 hours ago, Jodaneida said: 8769 dager i ett år?🤣 Haha! Timer 😂 Anonymkode: 6e3a4...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå