momo Skrevet 4. november 2005 #1 Skrevet 4. november 2005 Vi har flyttet inn i en helt ny rekkehusleilighet, som er utrolig fin, vi har tatt alle valg selv. Men vi har ennå ikke klart og bestemme oss for hva vi skal ha over benkplata på kjøkkenet. Har egentlig ikke lyst på fliser tror jeg. Har lyst på noe spesielt, noe som ikke er så veldig vanlig, noe som kan live opp litt på kjøkkenet. Har vhit antikk herregård kjøkkeninnredning fra sigdal og svart benkeplate og svarte innebygde hvitevarer, på gulvet er det grå fliser som ser ut som stein. Lurer på om dere har noen bra tips til meg!
Gjest vimse Skrevet 4. november 2005 #2 Skrevet 4. november 2005 Min personlige smak sier meg at jeg faktisk ikke ville hatt noen ting der, i fare for at det skulle brekke for mye av den helhetlige stilen som jeg får inntrykk av at det er der fra før. Men, det er min mening da
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #3 Skrevet 4. november 2005 Foreldrene mine har en fin gammel trebit på veggen, enten noe som har ligget i sjøen eller fra en gammelgammel bygning. Tar i mot sprut gjør den også, så fungerer på samme måte som fliser. Jeg vil dog tro at det passer bedre med noe reinere/enklere hos dere. Hva med en steinplate som harmonerer med gulvet og fargene ellers?
Gjest gjesta Skrevet 4. november 2005 #4 Skrevet 4. november 2005 Du kan faktisk tapesere! Bare husk og lakkere minst to strøk etterpå. Da blir nemlig tapeten vaskbar. Kjapt å bytte ut også når man går lei.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. november 2005 #5 Skrevet 4. november 2005 Jeg har malt strie over benken (visste ikke at det ikke var fliser... så da ble det automatisk malt strietapet ). Det syntes jeg var ganske kjedelig, men jeg hadde ikke lyst til å bruke masse penger, så jeg kjøpte noen små rammer med passepartout på IKEA, satte inn håndskrevne sitater på brent papir, med et svart papir med kronblader som bakgrunn. Funker i hvert fall til jeg finner på noe bedre
:-) anna Skrevet 4. november 2005 #6 Skrevet 4. november 2005 Stålplater eller pleksiglass. Pleksiglass er lekkert. Da viser veggen bak gjennom. Eventuelt kan du lage en liten "utstilling" bak. Med bilder, oppskrifter og andre ting. Om du vil ha det enklere kan du f.eks få spesiallaget passepartout som passer i høyden og få kuttet ut f.eks fire - fem hull i en rekke bortover der du har svart/hvitt bilder av familien eller noe annet fint. Også en pleksiglassplate foran som tar av for sprut og sånt.
alicante Skrevet 5. november 2005 #7 Skrevet 5. november 2005 Vi satte opp en glassplate når vi pusset opp kjøkkenet. Den er i klart glass, og bak er det en annen farge enn resten av veggene på kjøkkenet. Det ble veldig lekkert med den blanke overflaten, og utrolig lett å rengjøre.
liv Skrevet 5. november 2005 #8 Skrevet 5. november 2005 Stålplater eller pleksiglass. Pleksiglass er lekkert. Da viser veggen bak gjennom. Eventuelt kan du lage en liten "utstilling" bak. Med bilder, oppskrifter og andre ting. ← Sånn skal jeg ha
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #9 Skrevet 7. november 2005 Hva med rett og slett bruke hvite fliser, og grå fugemasse, det frisker opp litt. Se på dette: http://www.norskebygdemobler.no/kjok5.htm Ganske stilig skjønner du Eller panelvegger, malt i antikk hvit.
Gjest Lea Skrevet 7. november 2005 #10 Skrevet 7. november 2005 Vi har satt opp panel som er malt i samme farge som veggene (men med maling som kan vaskes skikkelig).
momo Skrevet 8. november 2005 Forfatter #11 Skrevet 8. november 2005 Tusen takk for svar!! Panel tror jeg ikke passer inn her, tror heller ikke fliser blir det store. Kanskje plexiglass og med en slags utstilling bak er noe, spesielt hvis det går an og bytte alt bak. Det hørtes faktisk veldig bra ut. Tror jeg får høre med svogeren min jeg, for han jobber med glass, så kanskje jeg kan få det billigere og.
:-) anna Skrevet 8. november 2005 #12 Skrevet 8. november 2005 De jeg kjenner som har pleksiglass, bor i et eldgammely hus og gjennom glasset ser man de eldgamle bjelkene bak. De har bare festa plata med skruer. Og da burde det jo være en smal sak å bytte ut også... Kanskje man til og med kan hengsle den slik at det bare er å vippe opp når man skal bytte utstilling.
Vilje Skrevet 8. november 2005 #13 Skrevet 8. november 2005 er det enklere å rengjøre pleksiglass enn fliser da? ser for meg at det fortere blir flekker og skjolder...?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #14 Skrevet 8. november 2005 Noen som vet hva pleksiglass koster ca?
Smørblomsten Skrevet 8. november 2005 #15 Skrevet 8. november 2005 Vi kjøpte matt-glass på Ikea! Blir veldig fint når lyset står på på kvelden Tror det kalles 'herdet glass' på kjøkkenavd. til Ikea. (Frostet glass, men med glatt overflate som gjør rengjøringen enkel). Husker ikke prisen, men tipper det er billigst på Ikea. Veldig fornøyd! Blir en enkel stil og høres ut som det vil passe godt til ditt fine kjøkken
tingeling Skrevet 9. november 2005 #16 Skrevet 9. november 2005 Glassfliser - fikk satt opp våre i går: Dritlekkert!!! Finnes i flere størrelser, vi har valgt 5*5 cm fra Höganes. Koster 670,- pr m2. Herdet glass, ihvertfall hvis man ikke kjøper de små fra ikea, koster betraktelig mer. tingeling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå