Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er fire par som har vært venner i lang tid. Det ene paret er blitt skilt og mannen har funnet en ny dame. Før skilsmissen pleide vi å dra alle sammen med barn på hyttetur i påsken. Dette har vi ikke gjort på flere år av respekt for vår venninne som ble skilt siden det er hennes eks-mann sin hytte.
Nå har mannen som ble skilt invitert alle på hyttetur. Vår venninne som ble skilt er også invitert av eks-mannen og hans nye dame.
Problemet er at hun nekter å være og vil ikke at vi andre skal være med heller. Noen mener vi burde dra uavhengig av hennes mening, mens andre mener det er galt å dra på hyttetur. Mannen min mener vi burde dra, men ikke hvis jeg føler at det er galt.
Jeg føler at det kommer et punkt hvor hun bare må innpasse seg etter den nye virkeligheten. Eks-mannen sin nye dame er jo stemoren til barnet hennes og derfor er et godt forhold mellom de viktig.

Hva blir det moralskt riktige å gjøre her?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Moralsk rett er så slutte med alle disse trådene om disse «vennene».

Anonymkode: 8718a...ed7

Skrevet

Er det den samme venninnen som ble skilt for noen år siden som ikke har råd til å bli med på tur og som du har anbefalt å finne seg en ny mann "ASAP!"?🙄

AnonymBruker
Skrevet

På tide at du tar en pause nå, trollingen din er avslørt for lenge siden.

Anonymkode: a864a...6a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dere en vennegjeng eller venninnegjeng?

Hvis det er dere damene som er bindeleddet her og hun er en god venninne og mennene kjenner hverandre gjennom dere så bør dere nok droppe turen. 

Skjønner at det er beleilig å dra på hytta til eksmannen og den nye dama hans, men forstår henne også hvis det er slik dere alle kjenner hverandre.

Er dere en vennegjeng hvor mannen din og eksen hennes er bindeleddet så stiller det seg annerledes. 

Anonymkode: d2c7c...6a6

Skrevet
ti10 skrev (4 minutter siden):

Er det den samme venninnen som ble skilt for noen år siden som ikke har råd til å bli med på tur og som du har anbefalt å finne seg en ny mann "ASAP!"?🙄

Ja det stemmer. Hun ønsker veldig å få barn før det er for sent. Eks-mannen hennes lovte henne tre barn, men ombestemte seg etter det første. Siden hun er over 40 så tikker den biologiske klokken. Hun er veldig pen og det er flere menn som liker henne. Hvis hun får seg en ny mann kan hun få barn og vi kan alle være sammen igjen som før.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dere en vennegjeng eller venninnegjeng?

Hvis det er dere damene som er bindeleddet her og hun er en god venninne og mennene kjenner hverandre gjennom dere så bør dere nok droppe turen. 

Skjønner at det er beleilig å dra på hytta til eksmannen og den nye dama hans, men forstår henne også hvis det er slik dere alle kjenner hverandre.

Er dere en vennegjeng hvor mannen din og eksen hennes er bindeleddet så stiller det seg annerledes. 

Anonymkode: d2c7c...6a6

Mannen min er venn med hennes eks-mann. De går på jakt en gang i året og drar på skytebanen/konkuranser sammen.

Vi ble venninner fordi vi var i barselgruppe sammen og mennene våre ble venner. De startet med å dra på jakt sammen.

Føler at samme hva vi gjør så blir det feil.

Skrevet

De har vært skilt noen år? Da tenker jeg det er helt innafor at dere drar. Det er jo også generøst av han og nye damen å invitere eksen. Her lyser det lang vei at det er din venninne som ikke er kommet over bruddet enda. Det er galt ok, men å drive å bestemme hva hun vil dere skal gjøre, er ikke greit! 

Så lenge dere damene treffes jevnlig uten at alle kjærester/ekser må være med, så ser ikke jeg på denne turen som et stort problem. Det er ikke farlig å stå over en tur, enten det er fordi man har andre planer, eller ikke føler seg vel med alle som er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...