Gå til innhold

Hvordan pause varmepumpen under lufting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nylig fått installert Samsung varmepumpe. Den styres fra en mobil-app som heter SmartThings. Montøren forklarte at når man setter opp vinduer til utlufting skal man pause varmepumpen, for å slippe å fyre for kråka. Men jeg klarer ikke finne ut av hvordan jeg pauser den. Finner ikke noe når jeg prøver å google. Er det noen som kan forklare hvordan jeg pauser varmepumpen? :) 

Anonymkode: 79ce4...a82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skrur bare min av og på jeg. 

Anonymkode: 77074...7ee

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest kira87
Skrevet

Han mener nok å skru den av. Den bruker ikke så mye tid på komme opp i temperatur når den har vært avslått.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han sa at man ikke skal slå den av for da bruker gassen lang tid på å varmes opp igjen. Han forklarte at jeg skulle pause den. Mulig jeg husker feil men jeg tror han kanskje snakket om peismodus i samme åndedrag, jeg finner ikke det heller i appen. 

Anonymkode: 79ce4...a82

AnonymBruker
Skrevet

Min VP har ikke pause og er ikke smart heller så jeg vet ikke den delen men

når jeg lufter jeg bare setter grader på VP nedover. F.e. fra 22 til 16. Også øker etterpå når lufting er ferdig.

Anonymkode: 0cdf1...83d

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg lufter om vinteren er det en rask sak. Da lar jeg den bare gå.

Slik som nå når det er 25 grader i stua, og gjennomtrekk, så slår den seg jo ikke inn på 23 grader.

Si at jeg vil lufte lenge over tid selv om det er relativt kjølig, da skrur jeg den ned til 15 grader. Men dette ønsker man jo sjeldent. 

Viktig å alltid ha den på enten varme eller kulde, ikke auto, men det forklarte vel montøren deg? 

Anonymkode: 6760f...69b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...