AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Jeg har fått en del strekkmerker på magen da jeg har gått opp mye i vekt på grunn av graviditet. Vet noen av dere om dette er noe som går bort etter man går ned mye i vekt? Anonymkode: 75bde...e26
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Strekkmerker går aldri bort, men de vil reduseres i fargen med tid. Anonymkode: e8b31...159 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Tigerstripene er dine til odel og eie for resten av livet. Har mange selv, men de plager meg ikke. Anonymkode: 74685...1e5 2 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 De forsvinner ikke, men de blir lysere. Anonymkode: 91e9a...19b 1
kraftwerk Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 Du må smøre deg hver dag, flere ganger om dagen - slik at huden får tilført masse fukt slik at den blir litt mer elastisk. Mulig du da ikke får flere strekkmerker. Evt bruk babyolje til å smøre, da får huden mye å jobbe med. Trodde alle gjorde dette som gravid 😅
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 kraftwerk skrev (3 minutter siden): Du må smøre deg hver dag, flere ganger om dagen - slik at huden får tilført masse fukt slik at den blir litt mer elastisk. Mulig du da ikke får flere strekkmerker. Evt bruk babyolje til å smøre, da får huden mye å jobbe med. Trodde alle gjorde dette som gravid 😅 Dette er en myte/reklametriks. Strekkmerker kan ikke forebygges med oljer etc. Det er virkelig null forskning som viser noen sikker effekt, som jo ville vært veldig enkelt å påvise om det var mulig å forebygge. Anonymkode: 94300...ff4 16 4
kraftwerk Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er en myte/reklametriks. Strekkmerker kan ikke forebygges med oljer etc. Det er virkelig null forskning som viser noen sikker effekt, som jo ville vært veldig enkelt å påvise om det var mulig å forebygge. Anonymkode: 94300...ff4 Har gjort dette selv, fikk ingen strekkmerker Hvis det er null forskning, så kan du heller ikke si at det jeg sier er tull. Du motsier deg selv, og vet ingenting om dette fungerer eller ikke. Som sagt fungerte det fint for meg! Endret 21. april 2022 av kraftwerk
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 kraftwerk skrev (3 minutter siden): Du må smøre deg hver dag, flere ganger om dagen - slik at huden får tilført masse fukt slik at den blir litt mer elastisk. Mulig du da ikke får flere strekkmerker. Evt bruk babyolje til å smøre, da får huden mye å jobbe med. Trodde alle gjorde dette som gravid 😅 Det hjelper ikke dersom huden strekkes fordi magen vokser fort. Noen er genetisk heldige, og har en hud som tåler å bli strukket mye uten at den sprekker. Andre igjen sprekker lett. Å smøre på med kremer og oljer har ingen effekt. Olje kan lindre litt dersom det klør. Strekkmerker forsvinner ikke, men blir lysere med tiden. Det finnes og kremer som kan lysne strekkmerkene litt. Anonymkode: 4e68a...ad8 7 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 kraftwerk skrev (1 minutt siden): Har gjort dette selv, fikk ingen strekkmerker Hvis det er null forskning, så kan du heller ikke si at det jeg sier er tull. Du motsier deg selv, og vet ingenting om dette fungerer eller ikke. Som sagt fungerte det fint for meg! Det fungerte på deg, fordi din hud tåler bedre å bli strukket. Du vet jo heller ikke om du hadde fått strekkmerker dersom du ikke hadde smurt deg. Jeg smurte som en gal, legen fortalte meg at det kunne jeg bare gi opp. Anonymkode: 4e68a...ad8 4 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 kraftwerk skrev (5 minutter siden): Har gjort dette selv, fikk ingen strekkmerker Hvis det er null forskning, så kan du heller ikke si at det jeg sier er tull. Du motsier deg selv, og vet ingenting om dette fungerer eller ikke. Som sagt fungerte det fint for meg! Det er ingen forskning som viser at det fungerer, nei. Om det hadde fungert hadde det jo vært letteste sak i verden å påvise i studier. For ikke å snakke om at det ville garantert megainntekter for patenthaver av kremen/oljen som ble påvist å fungere. Men skadelig er det ikke da, bortsett fra at en kaster vekk tid og penger. Men for de som liker å smøre seg inn er det jo bare å kjøre på. Men jeg synes det er direkte frekt å selge kremer og oljer til dette formålet uten beviselig effekt. Som at en da skal bære ansvaret for strekkmerkene en selv fikk, fordi en ikke gjorde nok for å unngå det. Helt hull i hodet når det faktisk er genetisk og ingenting en kan gjøre med. Og sånn forresten, har etter to svangerskap uten smøring med noe ikke fått strekkmerker. Anonymkode: 94300...ff4 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #11 Skrevet 21. april 2022 58 minutter siden, kraftwerk said: Har gjort dette selv, fikk ingen strekkmerker Hvis det er null forskning, så kan du heller ikke si at det jeg sier er tull. Du motsier deg selv, og vet ingenting om dette fungerer eller ikke. Som sagt fungerte det fint for meg! Du må jo lese hele setningen. "Det er virkelig null forskning som viser noen sikker effekt." Anonymkode: 9c335...722 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #12 Skrevet 21. april 2022 kraftwerk skrev (1 time siden): Har gjort dette selv, fikk ingen strekkmerker Hvis det er null forskning, så kan du heller ikke si at det jeg sier er tull. Du motsier deg selv, og vet ingenting om dette fungerer eller ikke. Som sagt fungerte det fint for meg! Jeg smørte meg for harde livet, flere ganger om dagen. Ser ut som en zebra nå. Du har nok bare vært heldig Anonymkode: 373e8...0ce 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #13 Skrevet 21. april 2022 Strekkmerker går ikke bort, men blir lysere. Det er ingenting man kan gjøre. Alt av laserbehandling ol. vil aldri kunne fjerne alt av strekkmerker, da der er arr i huden som har oppstått. Noen har hud som får strekkmerker, andre har hud som ikke får det. Det finnes ikke måter å hindre det på. Anonymkode: 29869...56e 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #14 Skrevet 21. april 2022 kraftwerk skrev (1 time siden): Du må smøre deg hver dag, flere ganger om dagen - slik at huden får tilført masse fukt slik at den blir litt mer elastisk. Mulig du da ikke får flere strekkmerker. Evt bruk babyolje til å smøre, da får huden mye å jobbe med. Trodde alle gjorde dette som gravid 😅 Jeg la ikke på meg noe som helst rundt hofter og lår da jeg gikk gravid. Likevel fikk jeg strekkmerker på yttersiden av hofte/lår. Jeg er normalt typisk rett i fasong uten store lår og hofter. Det var hormonelt og ikke noe jeg kunne forebygge. Om du synes kremer hjelper er det sannsynligvis bare fordi du genetisk har vært heldig og har ingenting med disse å gjøre. Strekkmerker oppstår langt dypere i hudlaget enn kremer når til. Anonymkode: c4933...158 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #15 Skrevet 21. april 2022 kraftwerk skrev (1 time siden): Du må smøre deg hver dag, flere ganger om dagen - slik at huden får tilført masse fukt slik at den blir litt mer elastisk. Mulig du da ikke får flere strekkmerker. Evt bruk babyolje til å smøre, da får huden mye å jobbe med. Trodde alle gjorde dette som gravid 😅 Det hjelper ikke i det hele tatt å smøre seg. Det er bare et tulleråd. Man får strekkmerker fordi underhudsfettet under huden sprekker og dras fra hverandre pga økt omfang, noe som resulterer i de kjente stripene. Det hjelper selvfølgelig ikke noen overfladiske kremer mot. Anonymkode: d91de...1de 10
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #16 Skrevet 22. april 2022 14 hours ago, kraftwerk said: Har gjort dette selv, fikk ingen strekkmerker Hvis det er null forskning, så kan du heller ikke si at det jeg sier er tull. Du motsier deg selv, og vet ingenting om dette fungerer eller ikke. Som sagt fungerte det fint for meg! Jeg gjorde det ikke, fikk ingen strekkmerker jeg heller og har født to barn 🤷🏼♀️ Det er ikke sånn at alt kan «fikses» med en krem, kommentaren din om at «jeg trodde alle gjorde dette» er unødvendig og skaper en historie hvor kvinnen selv er personlig ansvarlig for alle strekkmerker hun har. For alt du vet har hun smurt seg som bare det. Hud er forskjellig. Anonymkode: 2ed60...5bb 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #17 Skrevet 22. april 2022 kraftwerk skrev (14 timer siden): Har gjort dette selv, fikk ingen strekkmerker Det samme gjorde jeg, og har heller ingen merker selv etter en enorm tvillingmage. Anonymkode: bb6d0...1e1
Kakaoen Skrevet 22. april 2022 #18 Skrevet 22. april 2022 Smørte meg også som en helt i første svangerskap. Så ut som en zebra 😂 Så det hjalp null!! fordelen var at jeg da var ferdig strekt til de neste svangerskapene😂 fikk ingen nye med nr 2, og foreløpig ingenting med nr 3 🤷🏼♀️ 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #19 Skrevet 22. april 2022 Jeg smurte meg veldig lite i mine to svangerskap, fikk heller ikke noe særlig med strekkmerker 🤷🏻♀️ De få jeg fikk var tynne og er nesten usynlige nå, mange år etter. Anonymkode: 76611...057
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #20 Skrevet 22. april 2022 kraftwerk skrev (15 timer siden): Har gjort dette selv, fikk ingen strekkmerker Hvis det er null forskning, så kan du heller ikke si at det jeg sier er tull. Du motsier deg selv, og vet ingenting om dette fungerer eller ikke. Som sagt fungerte det fint for meg! Jeg gjorde ikke det, og fikk ikke i strekkmerker i løpet av mine tre svangerskap. Man må gjerne smøre seg med kremer og oljer fordi det er behagelig, men det har ikke effekt på strekkmerker. Der er det genetikken som bestemmer. Anonymkode: 941df...ee6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå