AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Har vi destruktiv drikkekultur her til lands? 🤦♂️ Anonymkode: d4742...589
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Det har vi😌 er ikke kult å bli satt i fyllearresten for å banke noen, eller dumme seg totalt ut.. bare for å si "fylla har skylda" dagen etterpå! Anonymkode: ddbf3...778
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 I noen tilfeller, ja. Virker som at det er et must å bli dritings og dum hver gang man skal på byen. At folk orker. Anonymkode: af235...20a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Ja, det har vi garantert. I mange andre land klarer de å kose seg med en drink eller to, og så stoppe der. Ikke dra på grisefylla hver helg. Anonymkode: 19c62...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det har vi garantert. I mange andre land klarer de å kose seg med en drink eller to, og så stoppe der. Ikke dra på grisefylla hver helg. Anonymkode: 19c62...f2c Ikke sant. Drikke på vorspiel, drikke på byen, drikke på nach. Også klage dagen deretter. Neste helg, samme dritten. Anonymkode: d4742...589 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 Å dra på byen hver helg er i mine øyner funksjonelle alkoholikere. Dem lar vær å drikke bare for å kunne dra på jobb. Anonymkode: 6bfa0...c78
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 "Fylla har skylda" er bare en dårlig unnskyldning så man slipper å stå for det man faktisk har gjort med viten og vilje. En skreddersydd unnskyldning for konfliktsky personer som vanligvis opptrer som grå mus i hverdagen. Anonymkode: 1952a...148
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 Veldig destruktiv spør du meg. Det er jo enten/eller som gjelder for den gjengse nordmann.. Nå skal ikke jeg sitte på min høye hest, for har vært mye på grisefylla selv, men ikke nå lengre. Opplever nå også gjennom/etter covid at mange har tatt/rae seg et glass(glass) midt i uken og, pluss grisefylla i helgene. Det er jo ikke levelig i lengden. Ikke bare her i Norge at det er sånn for øvrig. Har bodd i Australia, og der er drikkekulturen like ille, om ikke verre enn her oppe. Blir mye å gjøre for dørvakter rundt om i landet i sommer tror jeg🤦♀️ Anonymkode: d2c07...6a6 1
ItchyBitchySpider Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vi destruktiv drikkekultur her til lands? 🤦♂️ Anonymkode: d4742...589 Det har vi. Jeg har flere ganger opplevd å måtte forklare hvorfor jeg avstår fra alkohol på besøk, i selskap osv. I tillegg er det jo slik hos mange nordmenn at man avstår fra alkohol til vanlig, men når man først drikker, så er det alvorlig alkoholforgiftning. Og alle lystige lag skal det drikkes til, fri bar i bryllup, fyllakalas i bursdager osv. Som anonym 6a6 skriver, så er ikke Norge alene om slik kultur.
ItchyBitchySpider Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I noen tilfeller, ja. Virker som at det er et must å bli dritings og dum hver gang man skal på byen. At folk orker. Anonymkode: af235...20a Og så ligger de dagen etterpå, spyr, har fylleangst og lover dyrt og hellig at de ikke skal drikke med det første. Så neste helg er det ut igjen med samme resultat...
ItchyBitchySpider Skrevet 21. april 2022 #11 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Fylla har skylda" er bare en dårlig unnskyldning så man slipper å stå for det man faktisk har gjort med viten og vilje. En skreddersydd unnskyldning for konfliktsky personer som vanligvis opptrer som grå mus i hverdagen. Anonymkode: 1952a...148 I tillegg viser forskningen at fylla ikke endrer personlighet, kun løsner på hemningene. Det vil si at det du aldri i verden kunne ha gjort edru, vil du heller ikke gjøre i fylla. Men hvis du ønsker å gjøre noe, men ikke tør fordi det er straffbart, forbundet med sosial bebreidelse osv. i edru tilstand, så kan det hende at du gjør det i fylla. En annen ting er at hvis man gjør masse dumt i fylla, bør man slutte å drikke seg full.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #12 Skrevet 21. april 2022 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Og så ligger de dagen etterpå, spyr, har fylleangst og lover dyrt og hellig at de ikke skal drikke med det første. Så neste helg er det ut igjen med samme resultat... Har ikke et fnugg med medfølelse for de som til stadighet gjør slik mot seg selv. Anonymkode: af235...20a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #13 Skrevet 21. april 2022 Når det virker som folk går helt mann av huse om de ikke får alkohol en dag, så er det ganske tydelig at Norge er et land fylt med alkoholikere. Anonymkode: bfb64...261
ItchyBitchySpider Skrevet 21. april 2022 #14 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke et fnugg med medfølelse for de som til stadighet gjør slik mot seg selv. Anonymkode: af235...20a Jeg hadde faktisk ingen medfølelse med eksen da han var fyllesyk (heldigvis ikke så ofte). Ikke hysjet jeg på ungene og ikke gadd jeg å sveve lydløst rundt i huset for å avhjelpe tømmermennene hans.
ItchyBitchySpider Skrevet 21. april 2022 #15 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når det virker som folk går helt mann av huse om de ikke får alkohol en dag, så er det ganske tydelig at Norge er et land fylt med alkoholikere. Anonymkode: bfb64...261 Man ser jo statistikk fra hjelpetelefon for ungdom under nedstengningen våren 2020, antall henvendelser dit eksploderte jo. Det samme skjer hver jul. Så var det stor sak om at vinmonopol på kjøpesentrene skulle stenges som "ikke nødvendige varer", folk klikka jo helt, så staten måtte resignere og åpne igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå