AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Er det noen som bruker denne shampoen? Jeg husker at det sto k en artikkel for en del år siden, at de advarte mot å bruke denne shampoen, at den forstyrrer hormoner eller noe sånt? Har funnet artikkelen men får ikke lest den gratis. Noen som vet? Anonymkode: 4405d...0f3
Elysion Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 (endret) Jeg fant artikkelen, det står alle ti produktene som omtales i den artikkelen inneholder "en rekke" allergifremkallende stoffer. Om akkurat den sjampoen du snakker om står det "Hormonforstyrrende stoffer kan ha en rekke konsekvenser, som tidlig pubertet hos jenter, forsinket pubertet hos gutter, misdannede kjønnsorgan på guttebabyer, dårlig sædkvalitet hos menn og økt risiko for testikkelkreft." Hvis det er artikkelen i VG+ du snakket om, vel og merke. https://www.vg.no/forbruker/helse/i/GdkQ4/vg-har-sjekket-innholdet-i-ti-populaere-sjampoer-advarer-mot-helsefarlige-stoffer-i-sjampoen-din Endret 21. april 2022 av Elysion La til link. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 Elysion skrev (1 minutt siden): Jeg fant artikkelen, det står alle ti produktene som omtales i den artikkelen inneholder "en rekke" allergifremkallende stoffer. Om akkurat den sjampoen du snakker om står det "Hormonforstyrrende stoffer kan ha en rekke konsekvenser, som tidlig pubertet hos jenter, forsinket pubertet hos gutter, misdannede kjønnsorgan på guttebabyer, dårlig sædkvalitet hos menn og økt risiko for testikkelkreft." Hvis det er artikkelen i VG+ du snakket om, vel og merke. https://www.vg.no/forbruker/helse/i/GdkQ4/vg-har-sjekket-innholdet-i-ti-populaere-sjampoer-advarer-mot-helsefarlige-stoffer-i-sjampoen-din Ja! Det er den jeg skrev om, du fant artikkelen som meg, men bare at jeg ikke får lest den. Er det da farlig for meg å bruke den? Jeg vasket nemlig håret med den i stad og jeg føler at hodebunnen klør, eller så er det kanskje innbilning, om du skjønner 🙈 Anonymkode: 4405d...0f3
Elysion Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja! Det er den jeg skrev om, du fant artikkelen som meg, men bare at jeg ikke får lest den. Er det da farlig for meg å bruke den? Jeg vasket nemlig håret med den i stad og jeg føler at hodebunnen klør, eller så er det kanskje innbilning, om du skjønner 🙈 Anonymkode: 4405d...0f3 Jeg har brukt den mye før, og synes den fungerte bra for meg. Har også en venninne som har slitt veldig med psoriasis, og for henne er det kun den sjampoen hun kan bruke uten at hun klør seg ihjel. Hvorvidt det er trygt eller ikke å bruke den kan jeg ikke svare på. Jeg håper, og tror, at hvis den hadde vært direkte skadelig å bruke hadde det ikke vært tillatt å selge den. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 Elysion skrev (1 time siden): Jeg har brukt den mye før, og synes den fungerte bra for meg. Har også en venninne som har slitt veldig med psoriasis, og for henne er det kun den sjampoen hun kan bruke uten at hun klør seg ihjel. Hvorvidt det er trygt eller ikke å bruke den kan jeg ikke svare på. Jeg håper, og tror, at hvis den hadde vært direkte skadelig å bruke hadde det ikke vært tillatt å selge den. Tusen takk for svar, høres ut som du vet hva du snakker om☺️🌷 Får bruke den, så får jeg se. Moren min slet lenge med håravfall og hun skryter av denne shampoen, hun suer at hun ikke mister hår lenger, etter hun begynte å bruke denne shampoen. Det har jeg litt vanskelig for å tro, men hun skryter den opp i skyene.🤷♀️ Anonymkode: 4405d...0f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå