AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #1 Skrevet 21. april 2022 Har møtt en flott fyr. Ja, jeg har vel visse fordommer, som alle andre. Han studerer på BI, har kompiser som sitter godt i det og familien har et navn som, vel, jeg googlet navnet hans og jeg skjønner hvorfor han kjører rundt i Porsche og har egen leilighet, en leilighet som er milevis unna det jeg har råd til. Men han er ikke så veldig skrytete av seg og han er vesentlig roligere enn noen av kompisene. Iallefall når vi er sammen, enten jeg og han, eller vi og kompisene hans. Blir vi for forskjellige? Jeg studerer sykepleie og er ikke så veldig opptatt av status. Jeg ser jo hva han eier, men han hverken skryter av det eller snakker om det, til meg iallfall. Men vil tro han gjør det med kompisene... Jeg kommer fra en enkel familie, så jeg føler det blir veldig krasj. Samtidig så har jeg blitt veldig glad i han! Han er rett og slett en gentleman og jeg blir behandlet bra. Han tar også vare på de rundt seg, som jeg liker og jeg vet at han har et godt forhold til sin familie. Så dette er egenskaper jeg kan like. Men blir vi for forskjellige? Anonymkode: d750b...769
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #2 Skrevet 21. april 2022 Eier han noe - eller er det foreldrene som eier alt? Vil han klare å skaffe noe uten at det blir gitt til han? Ikke undervurder deg selv, du kan mest trolig mer om økonomi enn det han kan😉😉 Anonymkode: 04a77...f93 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #3 Skrevet 21. april 2022 BI er da så lavstatus du kan få det. Betale seg til studieplass lissom - trenger ikke være litt oppegående engang. Pappa betaler! Anonymkode: 56820...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #4 Skrevet 21. april 2022 Tenker ikke at dere er forskjellige, nei. Men hadde vært obs på skryting og eventuelle dårlige holdninger, slik du er inne på, men så lenge han ikke viser slike tendenser så er vel alt fint. Du må også føle deg trygg på at han liker deg (og ikke ser ned på din oppvekst, omgangskrets, jobb, etc), og på sikt forsikre deg om at dere har omtrentlig likt syn på hvordan dere ville oppdratt barn om det er noe dere vil ha (mtp "bortskjemthet", bosted etc), men det går det jo også an å pirke litt borti etterhvert som man blir bedre kjent uten at det nødvendigvis planlegges barn eller noe slikt 🙂 Jeg hadde nok som deg vært litt skeptisk, men ikke tilstrekkelig til å kvitte meg med en fyr som virker veldig bra, så lenge det ikke dukker opp røde flagg. Anonymkode: e8c5f...71b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #5 Skrevet 21. april 2022 Dette går bra. Siden han er rik (gutt) og du ikke (jente). Dette er helt i tråd med normalen. Men skjønner at du hadde reagert hvis ei skamrik dame med Porsche hadde blitt sammen med en sykepleier student fra en enkel familie. Alle skjønner at det skjer bare i eventyr og ikke virkeligheten. Bare sjekk hvem søstra hans er sammen med. Anonymkode: c7797...b98
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 BI er vel ikke akkurat status. Fortsett på sykepleien, og vær stolt av det, og skaff deg en helt vanlig, normal mann. Anonymkode: 3fa95...2bb 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dette går bra. Siden han er rik (gutt) og du ikke (jente). Dette er helt i tråd med normalen. Men skjønner at du hadde reagert hvis ei skamrik dame med Porsche hadde blitt sammen med en sykepleier student fra en enkel familie. Alle skjønner at det skjer bare i eventyr og ikke virkeligheten. Bare sjekk hvem søstra hans er sammen med. Anonymkode: c7797...b98 Helt klart. Dette er som det skal være. Rik gutt med høystatusjobb og høytlønnsjobb i privat sektor og jente med middels lønnet jobb i offentlig sektor. Er sånn det skal være. Jenter dater, ligger og inngår partnerskap oppover på den sosiodemografiske skalaen. Gutter nedover. Tror en mann må tjene minst 50% mer enn dama si for at et forhold skal være liv laga. Hvis ikke blir kvinnens frustrasjon over at hun har gjort et dårlig valg for stor. Størrelsen (på mannens lønningspose) betyr alt for flertallet av norske kvinner. Anonymkode: dff9d...b92
Avstand Skrevet 21. april 2022 #8 Skrevet 21. april 2022 Hadde det likt for noen år tilbake da jeg jobbet i kafe mens han studerte profesjon i psykologi. Men var bare tankene mine. Triste greier egentlig, at jobben vår, penger og sosial status skal få styre hvem vi velger. Drit i det. Er det kjærlighet så har det ikke noe å si og sykepleier er ikke lavstatus (i mine øyne isåfall).
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #9 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg studerer sykepleie og er ikke så veldig opptatt av status. Til å ikke være opptatt av status henger du deg voldsomt opp i han og hans families status. Anonymkode: 56143...dd3 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #10 Skrevet 21. april 2022 BI er ikke høystatus. Det kan gå bra, jeg ville prøvd, men jeg ville vurdert hans forhold til hans venner. Forandrer han seg når han er med de? Har hans venner forventninger til ham? I de miljøene kan det være er stort press fra venner om å oppføre seg på en bestemt måte, være utro, bruke rusmidler, høy partiaktivister etc. for at et forhold skulle vært aktuelt for meg måtte jeg vite at han kunne motstå et evt press fra venner. Jeg måtte vite hva han virkelig ønsker i eget liv, hans egentlige prioriteringer Anonymkode: d68c5...d2e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #11 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Til å ikke være opptatt av status henger du deg voldsomt opp i han og hans families status. Anonymkode: 56143...dd3 🤦♀️ Det er jo nettopp det som gjør meg usikker. Jeg orker ikke slike snobbete folk. Anbefaler deg å lese hva jeg har skrevet og hvorfor jeg er usikker. Anonymkode: d750b...769
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #12 Skrevet 21. april 2022 BI er jo ikke noe å skryte av. Anonymkode: ba91f...ab6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #13 Skrevet 21. april 2022 Familie og formue/inntekt trenger (og burde) ikke ha noe å si. Porchen og vennene er derimot en annen sak; de sier langt mer om hva slags person du har med å gjøre. Anonymkode: 266fa...c68 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #14 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 🤦♀️ Det er jo nettopp det som gjør meg usikker. Jeg orker ikke slike snobbete folk. Anbefaler deg å lese hva jeg har skrevet og hvorfor jeg er usikker. Anonymkode: d750b...769 Det er jo du som er snobbete og fordomsfull. Anonymkode: dcd12...ab0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #15 Skrevet 21. april 2022 Ikke heng deg opp i BI da iallfall. Jeg kjenner ei som har gått på BI som tjener mindre enn ei annen som er sykepleier. BI har ingenting med status å gjøre. Og mange som har såkalt status er ikke opptatt av det selv, det preger ikke personligheten. Det er andre ting som avgjør om dere passer enn utdanninger. Anonymkode: 81d29...fad
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #16 Skrevet 21. april 2022 2 hours ago, Avstand said: han studerte profesjon i psykologi haha ja, nå tjener han sikkert 550k og har et solid studielån 🤣 Anonymkode: b7480...8a4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #17 Skrevet 21. april 2022 Broren min er finansmann som tjener rått og eier flere porscher, han fridde til ei som hadde bachelor i noe hun ikke brukte og jobbet på cafè på den tiden og han kunne ikke brydd seg mindre, de har nå barn og har det veldig bra sammen. Sykepleier er et beinhardt og viktig yrke, noe å være stolt av mener jeg. Anonymkode: 0bb6b...ba1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå