Gjest lurven Skrevet 4. november 2005 #1 Skrevet 4. november 2005 vurderer et abbonement, noen her som har det?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #5 Skrevet 4. november 2005 Vi har bredbåndstelefoni fra NextGentel, og er veldig fornøyde. Var ihvertfall det som ble billigst for oss. Har du bredbånd fra før? Hvis ikke finnes det endel tilbud fra ulike leverandører der du får bredbånd+telefoni til en pakkepris. Vi har ikke fått noen forskjell på linjekvaliteten i forhold til vanlig fasttelefon, og det geniale er jo at det er gratis å ringe! (Utenom startavgiften/til mobil) Så jeg kan absolutt anbefale bredbåndstelefoni, blir bare dumt å ha noe annet hvis man likevel har bredbånd. På telepriser.no finner du gode sammenligner av priser, så kan du finne det som er billigst for deg. Lykke til, og ha en fin fredagskveld!
Gjest Smilla! Skrevet 6. november 2005 #7 Skrevet 6. november 2005 Hei! Lurer på om de av dere som har bredbåndstelefon har kuttet ut telenor? Jeg vurdere om jeg skal gjøre det, så hadde satt pris på å høre hvordan det har fungert hos de som har kuttet dem ut.
Grooo Skrevet 6. november 2005 #8 Skrevet 6. november 2005 Har bredbåndstelefon fra IP24, et ab. som vi har slik boks på og bruker en vanlig trådløs telefon på, og et ab (via jobb) som jeg kun har på pcen med headset. I tillegg bruker jeg Skype endel.
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 6. november 2005 #9 Skrevet 6. november 2005 Hei! Lurer på om de av dere som har bredbåndstelefon har kuttet ut telenor? Jeg vurdere om jeg skal gjøre det, så hadde satt pris på å høre hvordan det har fungert hos de som har kuttet dem ut. ← Vi kuttet ut Telenor, og har ikke angret et sekund. Telenor har melket penger ut av telekunder i litt for mange år nå, etter min mening. De er DYRE i forhold til andre leverandører, har en hårreisende dårlig kundeservice, og de maser til stadighet om at vi må bytte til deres alternativer (som er mye dyrere enn det vi har). En gang jeg skulle ringe deres kundeservice ble jeg bedt om å svare på en rekke spørsmål på en slik "tale-svarer". Maskinen skjønte ikke om jeg sa ja eller nei, og det tok meg flere minutter å svare på spørsmålene, som ifølge stemmen skulle gjøre at jeg fikk rask hjelp fra rett instans. Da jeg endelig var ferdig, fikk jeg den hyggelige beskjeden: "Telenor kundeservice er stengt. Ring tilbake mellom kl.XX og kl.XX" Tilbake til saken... Vi har en topp fungerende teleløsning, helt uten Telenor innblandet. (Bortsett fra at leverandøren leier linje fra Telenor, noe alle må gjøre). Anbefaler deg å få bredbåndstelefoni fra samme leverandør du har/vil ha bredbåndet fra, det lønner seg gjerne. Lykke til!
smilla1 Skrevet 6. november 2005 #10 Skrevet 6. november 2005 Takk for svar:-) Tror jeg kutter ut telenor ja. Kan jo bare bruke mobilen om nettet er ute, så det burde ikke være nødvendig med telenor privat. Hvem tar seg av det og leie linje da? er det jeg som betaler det til telenor eller er det nettleverandøren min?
Gjest Gjest_Eva_* Skrevet 6. november 2005 #11 Skrevet 6. november 2005 Bredbåndsleverandøren betaler nettleie til Telenor, det inkluderes i din månedsavgift. Forøvrig er det lurt å høre med bredbåndsleverandøren før du sier opp abonnementet fra Telenor. I vårt tilfelle skulle vi si opp internett, men IKKE telefonabonnementet. Da sa bredbåndsleverandøreren dette opp idet bredbåndstelefonien var oppe og gikk, og på denne måten fikk vi beholde vårt gamle nummer
Gjest lurven Skrevet 6. november 2005 #12 Skrevet 6. november 2005 men ingen av de jeg ringer til har bredbåndstelefoni, ringer mest til mobil, og det er jo like dyrt, så da er det nok like greit å droppe det tenker jeg
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. november 2005 #13 Skrevet 6. november 2005 Televoip har ikke noen månedspris, bare for det du ringer. Må betale for adapter da.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #15 Skrevet 8. november 2005 men ingen av de jeg ringer til har bredbåndstelefoni, ringer mest til mobil, og det er jo like dyrt, så da er det nok like greit å droppe det tenker jeg ← Har du sjekket på telepriser.no? Ta for deg de to siste telefonregningene, der ser du hvor du ringer mest, og så legger du inn tallene på Telepriser. Ang. Telenor så fant vi ut at vi betalte 1900 pr år bare i fast avgift på analog telefon, altså før vi har ringt noen steder. Med vårt ringemønster skulle det koste 1600 pr år TOTALT hos TeleVoIP. Adapter kommer i tillegg, men det gjør det hos alle. Vi hadde allerede bredbånd gjennom kabel-tv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå